K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 18:27   #1
LPAP
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2012
Indlæg: 14
Styrke: 13
LPAP er ny på vejen
§34

Jeg - som pt.modtager kontanthjælp og er i arbejdsprøvning med henblik på visitation til fleks - har søgt min ydelsessagsbehandler om støtte efter § 34.
Jeg har nogle meget store elregninger, som jeg ikke er i stand til at betale - og derfor har jeg indgået en afdragsordning med elselskabet om et månedeligt afdrag på kr. 1100. Sådan vil det fortsætte i en rum tid - den næste store elregning vil jeg heller ikke kunne betale på een gang ud af kontanthjælpen.

Ydelsessagsbehandleren siger så, at der ikke kan gives § 34 støtte, når der er tale om en afdragsordning. Er det korrekt? Uanset hvad det er, er det jo en månedlig udgift til el.

Håber, der er nogle kloge hoveder, der kan give mig svaret.

På forhånd 1000 tak :-)
LPAP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 19:28   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LPAP Se meddelelser
Ydelsessagsbehandleren siger så, at der ikke kan gives § 34 støtte, når der er tale om en afdragsordning. Er det korrekt? Uanset hvad det er, er det jo en månedlig udgift til el.
Selvom de så ikke vil tage afdragsordningen med i deres regnestykke, så har du jo stadig, som jeg forstår det, en høj el-regning hvert kvartal.

Ps. prøv at tjekke, om du f.eks. har mange ting stående på stand-by, om du har et eller andet, som bruger mere strøm end beregnet.
Det er muligt, at du kan låne noget måle-udstyr hos el-selskabet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:58   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
citat fra herlev kommunens hjemmeside.

Hvis du som modtager af kontanthjælp har høje boligudgifter eller en stor forsørgerbyrde, kan du få en særlig støtte, som skal være med til at sikre, at du kan forblive i din bolig, selv om du har mistet din lønindtægt



Støtten er ikke tænkt som en ubegrænset støtte, og der kan fastsættes varighedsbegrænsning på støtten. Det skal forud for udbetaling af denne støtte undersøges af kommunen, om du kan få en billigere bolig.

Der er nogle konkrete persongrupper, som ikke kan få denne særlige støtte. Det drejer sig om ægtepar, hvor den ene ægtefælle har valgt at være hjemmearbejdende, samt udlændinge som har søgt asyl, men endnu ikke fået afgjort deres ansøgning om opholdstilladelse. Derudover drejer det sig om unge under 25 år, som får hjælp efter ungesatserne og personer der modtager orlovsydelse efter lov om orlov.

Størrelsen af den særlige støtte afhænger af ansøgerens behov i form af boligudgifter og antal af børn.

Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 14:09   #4
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Bare slå dig løs ;)

Hej LPAP
Håber du har tilmeldt alle dine regninger angående din bolig til PBS, for så tager du bare en kopi (kan gøres på kommunen helt gratis ) Den måned du spurgte og 2 måneder frem f.eks maj, juni & juli (det skal gøres hver 3 måned) & så afleverer du kopierne af PBSerne hos din ydelses SB, hvorfor jeg beskriver denne måde og fremhæver PBS er fordi man har tilbagebetalingspligt hvis du får for meget udbetalt..
HELD & LYKKE TIL
PS. Husk lige du ikke er underlagt de ting som indiansummer har beskrevet
PSS. Der er noget andet der er mærkeligt. Kommunen skulle havde fortalt dig at du kunne søge $ 34, det de ikke særlige gode til, selvom det kommer frem på deres computer at du er på kontanthjælp, jeg fik forhandlet mig frem til 14 måneders tilbagebetaling fra deres side, det luner når man lige pludselig får næsten 20 kg. fordi de ikke havde informeret mig korrekt
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension