K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2012, 17:53   #1
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Ét lille ord.....

...kan gøre hele forskellen.
Havde møde med min jobkons (anden aktør) og min SB.

Jobkons er meget klar i formuleringen af at ALT går i den forkerte retning efter jeg er startet i praktik ( måtte afbryde den første og er nu på 6. uge i den anden).

Hvortil SB siger : ja det er jo svært at vurdere fordi der det ene sted står varigt nedsat og det andet moderat nedsat....

Øhh....sidder jeg så og tænker : hvor står der det? De eneste lægefaglige dokumenter der findes er fra en rum tid før jeg startede arbejdsprøvning og mindes ikke at kunne huske læger der har udtalt sig om hvr meget min arbejdsevne er nedsat - kun at den er varigt.

Skynder mig selvfølgelig hjem og nærstuderer mine statusattester og journaler : intet om hvor meget arb.evne er nedsat.

Læser så RP igennem : sørme om ikke det står i en lille fin sætning fra Lægekons, at arb.evnen er moderat nedsat i alle erhverv!

Det har SB så sandelig taget til sig. Noget lægekons intet har at have i, da der ikke står noget i journaler eller attester og jeg ikke hsr været arbejdsprøvet, da lægekons læste mine papirer....
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 17:57   #2
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Det må du straks klage over, opdagede du det ikke da du blev partshørt?
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 18:14   #3
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Nej...jeg studsede ikke over det på det tidspunkt, da jeg fik RP´en til gennemlæsning 2 dage før jeg skulle starte i første arbejdsprøvning og min angst brød ud i fuldt flor op til
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 19:11   #4
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Der er måske heller ikke noget forkert, måske er din arbejdsevne varigt moderat nedsat i forhold til alle erhverv

Det er måske lægekonsulentens konklusion efter gennemgang af alle lægepapirerne

En del af lægekonsulentens arbejde er jo også at lave en vurdering på om og hvor meget erhvervsevnen er nedsat
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 19:43   #5
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Det er måske lægekonsulentens konklusion efter gennemgang af alle lægepapirerne

En del af lægekonsulentens arbejde er jo også at lave en vurdering på om og hvor meget erhvervsevnen er nedsat[/QUOTE]


Mener ikke en lægekonsulent må vurdere, de er kun ansat til at oversætte lægepapirerne.


Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 20:32   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Dine læger må ikke skrive omkring din arbejdesevne
Udelukkende din funktionsevne

Men hvis der ikke er overensstemmelse med dine lægepapir og det du viser i en arbejdesprøvning
Ikke passer sammen
Ja så har sagsbehandler et problem hvis denne skal indstille til fleks eller pension

Men ved ikke hvad dine læger skriver
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 23:57   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Chas, gennemgå dine lægefaglige udtalelser nøje og notér ned, hvad de siger om funktionsevnen/funktionsniveauet.

Arbejdevnen er, som du sikkert ved, en anden størrelse, der forsøges skønnet i arbejdsprøvninger. Læger må ikke udtale sig om arbejdsevnen, konsulent eller ej.

...iøvrigt en underlig kommentar fra din SB: Taler hun om funktionsevne eller arbejdsevne, lyder som hun roder begreberne sammen, hvad der desværre ikke ville undre mig.

Sidst redigeret af Carmen; 26-04-2012 kl. 00:01.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 09:52   #8
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Så er jeg på igen. Brugte aftenen igår på at gennemgå mine papirer fra læger og min RP. I udtalelser/statusattester fra læger står "funktionsniveau" ganske som der skal. De skriver begge at mit funktionsniveau er væsentligt og muligvis varigt nedsat"

I RP er udtalelsen fra Lægekons refereret ( jeg har ikke fået lov at se hendes udtalelse da deeter et "internt dokument" - hvilket jeg ikke er helt sikker på om det passer, når der er refreret til det i Rp - men det er en helt anden sag). Hun skriver at mit "funktionsniveau er moderat nedsat i alle erhverv". Lidt underligt at kunne udtale sig om erhverv når der på det tidspunkt ikke var lavet en arbejdsprøvning ????

Det må være SB som er forvirret over de to begreber..... Hun ville gennemgå RP med sine kollegaer og lægekons inden vi går videre med hvad ved jeg. Hun er nemlig nyuddannet og barselsvika for min ellers ski.. gode SB. Mon ikke der er nogen der fanger at vi ikke taler arbejdsevne endnu.....Ellers skal jeg nok gøre opmærksom på det!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 10:43   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
Så er jeg på igen. Brugte aftenen igår på at gennemgå mine papirer fra læger og min RP. I udtalelser/statusattester fra læger står "funktionsniveau" ganske som der skal. De skriver begge at mit funktionsniveau er væsentligt og muligvis varigt nedsat"

I RP er udtalelsen fra Lægekons refereret ( jeg har ikke fået lov at se hendes udtalelse da deeter et "internt dokument" - hvilket jeg ikke er helt sikker på om det passer, når der er refreret til det i Rp - men det er en helt anden sag). Hun skriver at mit "funktionsniveau er moderat nedsat i alle erhverv". Lidt underligt at kunne udtale sig om erhverv når der på det tidspunkt ikke var lavet en arbejdsprøvning ????

Det må være SB som er forvirret over de to begreber..... Hun ville gennemgå RP med sine kollegaer og lægekons inden vi går videre med hvad ved jeg. Hun er nemlig nyuddannet og barselsvika for min ellers ski.. gode SB. Mon ikke der er nogen der fanger at vi ikke taler arbejdsevne endnu.....Ellers skal jeg nok gøre opmærksom på det!
Jeg syntes, at du skal kommentere på det allerede nu og her efter jeres møde. Både det lægekonsulenten har skrevet og det din sb sagde på mødet og selve rodet i det.

Det kunne komme dig til onde senere hvis du ikke får det på plads, pensionsteamet skal have rene linier inden de tager stilling, hvis du altså bliver indstillet til pension eller ser dig nødsaget til engang selv at søge.

Du kan godt få akt indsigt ved lægekonsulenten, således at du kan se hvad han har skrevet i hans vurderinger af din sag. Du skal bare bede om det specifikt i en ny akt indsigt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 11:24   #10
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg syntes, at du skal kommentere på det allerede nu og her efter jeres møde. Både det lægekonsulenten har skrevet og det din sb sagde på mødet og selve rodet i det.

Det kunne komme dig til onde senere hvis du ikke får det på plads, pensionsteamet skal have rene linier inden de tager stilling, hvis du altså bliver indstillet til pension eller ser dig nødsaget til engang selv at søge.

Du kan godt få akt indsigt ved lægekonsulenten, således at du kan se hvad han har skrevet i hans vurderinger af din sag. Du skal bare bede om det specifikt i en ny akt indsigt.
Lige en notabene - interne akter/papirer får ingen andre end kommunens ansatte adgang til - det er lov - desværre.
Interne akter har vi ikke adgang til via aktindsigt - ej heller når de snakker om ting og de ting de vurderer der...hvis lægekonsulent og sb mødes på gangen og tager en snak, skal de ikke notere det noget steds!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En lille bøn! Peppe Dit og Dat 8 10-02-2011 07:01
Hva nu lille du... Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-12-2010 23:25
Et lille suk. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-10-2009 11:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension