K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2012, 12:19   #1
Vanilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2012
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Vanilje er ny på vejen
Question Er det mig, der er noget i vejen med?

Hej hvor et fint forrum

Jeg er ny her.
Har været sygemeldt i 2½ år.
Først fordi jeg havde en "lettere" angstdiagnose, hvor min læge og jeg var enige om, at jeg godt kunne arbejde, bare ikke på fuld tid.
Men i jobcentret var de langsomme, og jeg blev først indkaldt til 1. arbejdsprøvning 7 måneder efter, at min læge havde skrevet til dem, at jeg var rask nok til jobprøvning. Der var det første år så næsten gået.
Siden er det gået ned af bakke. Jeg har fået en anden psykiatrisk diagnose oveni, da jobcentret ville have mig ordentligt udredt, og jeg har fået en gigtform, som siges kun at vare 3 - 6 måneder, og som har en "god prognose".
Gigten har nu varet i 1 år og 3 måneder, og jeg mærker intet til den gode prognose.
Jeg gik fra sygedagpenge til forlængelse af sygedagpenge til kontanthjælp, og nu lever jeg så af min realiserede (=solgte) kapitalpension, selvom jeg endnu ikke er pensionist.
Mine frustrationer er store, og det er min sorg også. Sorgen over at blive trukket igennem et efter min mening så barskt system og blive mere og mere syg af det.
Sorgen over at have vendt indvoldene ud til jeg ved ikke hvor mange sagsbehandlere og andre aktører i årevis og sorgen over....ja i hele den proces at føle mig mere og mere degraderet på alle mulige niveauer og som menneske i det hele taget...også indeni.
Jeg har en lang "opstigningsproces" at se frem til.
Jeg fik heldigvis en god uddannelse på en revalidering før jeg blev sygemeldt, men jeg fik måske ikke læst godt nok, at man i den grad ville presse mig til fuld tid efter endt udd.
Er det her system, som jeg kan se de fleste herinde på K10 kæmper med, i orden?
Jeg kunne se mig selv som en glad fleksjobber, da hele min sygeperiode startede, men fik at vide, at jeg ikke måtte have sådan nogle ("glade") ønsker. "Fleksjob var noget andre skulle visitere en til, det var ikke noget, man selv måtte ønske".
Jeg er nu i tredie jobafklaring hos kommunen selv, og kan kun se mig selv som førtidspensionist med alle de sygdomme og al den opgivenhed, der er kommet oveni.
Hvis de havde grebet sagen helt anderledes an, var jeg måske i dag en glad fleksjobber, der brugte mit fag og med kun én diagnosticeret diagnose.
Men det var fint lige at få dette her skrevet, for jeg havde helt glemt, hvor optimistisk jeg var, og hvor meget gå på mod jeg havde i begyndelsen.

Knus herfra til alle jer, der også kæmper

Sidst redigeret af Vanilje; 24-04-2012 kl. 12:59.
Vanilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 13:26   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
velkommen

for det første får du ikke fleks eller pension pågrund af en diagnosticeret diagnose eller flere.
det er udelukkende din arbejdsevne

1 hvad skriver lægekonsulenten i kommunen
2 hvad skriver dine læger omkring din funktionsevne

alle behandlingsmuligheder skal være udtømte og nul arbejdsevne hvis du tænker pension

hvad er formålet med endnu en afklaring og hvilket mål har den

du skal huske af alle behandlingsmuligheder skal være udtømte før en kommune vurdere din arbejdsevne. det glemmer mange desværre og kommer i en del arbejdsprøvninger

samt det du viser i en arbejdsprøvning, det skal nogenlunde være det som lægerne skriver.

jeg har snart 4 år bag mig i systemet og uden indtægt i 2 år,
så hvis du tænker pension, så er 2.5 år ikke lang tid, med mindre det er helt åbenlyst du aldrig kommer på arbejdsmarkedet
der kan udmærket gå 4-8 år og men en ny reform på vej, så bliver det endnu sværre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 13:44   #3
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Bare vent, der skal nok komme indtil flere kompetente svar til dig Vanilje. Bare hæng på hér på K10.

Jeg giver dig blot tusind kram på vejen videre frem, og ønsker dig held og lykke med din sag og ikke mindst sygdom.


Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 13:48   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Vanilje,

Det var da godt at du fik dig en god revalidering.

Vi er mange der kæmper med systemet også uden forsørgelses grundlag, det er op ad bakke og man er hele tiden nødt til at stille spørgsmål om hvorfor kommunen gør som de gør.

Som Mtvr1 skriver ville jeg da også høre om hvorfor du for 3 gang er i job prøvning? Er du blevet udredt helbredsmæssigt?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 14:38   #5
Vanilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2012
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Vanilje er ny på vejen
Wink

Hi

Tak for jeres søde svar

Jeg har to psykiatriske diagnoser, som er kroniske og som man ikke kan gøre noget synderligt ved og så den gigt, som "har gode prognoser".
Jeg er både lægeligt og speciallægeligt udredt og ja, der er vel "kun" kommunens testning af arbejdsevne tilbage for mig, men det er man jo ikke sikker på, før man så er sikker.
Det, der komplicerede arbejdsevnen yderligere for mig, var, da jeg fik gigten, for jeg vågner hver dag med stivhed i hele kroppen og kraftige smerter den første time. De tager lidt af, når jeg er blevet "varmet op", men ligger hele tiden som en konstant følelse af influenza i hele kroppen. Med det kropslige bøvl bliver det jo da først svært at komme ud af sengen og igang.
Måske skal jeg "slappe" lidt af og lade denne arbejdsprøvning gå sin gang. Somme tider bliver jeg bare helt fortvivlet

Og stadig vil jeg sige, at min mening er, at der er noget i vejen med systemet. Det, der efter min mening er i vejen, er at i hvert tilfælde i begyndelsen af sygemeldingen, er der ingen, der lytter.
Hvis man nu begyndte at forske i dette her, kunne man måske komme frem til, at det hele ville gå bedre og muligvis også både på kort og på langt sigt blive mere "rentabelt" at lytte til folk og give dem (os) hurtig sagsbehandling.
Kan ikke se, det gavner nogen, at mange af os tilsyneladende bliver mere og mere syge af at hænge fast i det system i så mange år. Spekulerer på hvad det koster samfundet at have os rendende til læger og speciallæger i tide og i utide og at have så mange sagsbehandlere og andre aktører. Og hvad det koster samfundet at være med til at gøre erklærede syge endnu mere syge....

Såmænd bare det
Vanilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 15:39   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tror du skal flytte din fokus på dine lægepapir og hvad der bliver skrevet om din arbejdsevne.
systemet har du ikke nogen indflydelse på og du vil aldrig få det.

alle behandlingsmuligheder skal være udtømte og det er det som du skal have fokus på
alså du skal have været i gennem alle de muligheder som kan gøre din arbejdsevne bliver bedre.
så længe du har denne gigt, som "har gode prognoser".
så tager kommunen ikke stilling til noget og må desværre sige den arbejdsprøvning du er i gang med er nytteløs.
for du skal næsten med garanti ud i en ny, hvis du får det bedre eller lægerne skriver det er varigt og der er ikke er nogen behandlingsmuligheder
først her kan kommunen vurdere om du kan få fleks eller pension.

jeg har netop sagt nej til arbejdsprøvning, før der ikke er nogen behandlingsmuligheder
så har selv valgt og komme i en på 4 uger
har været i en for 3 år siden og efter erfaring fra k10
ved jeg kommunen først bruger en arbejdsprøvning når alle behandlingsmuligheder er udtømte

men det er jo også et eller andet sted meget logisk

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-04-2012 kl. 15:45.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 17:45   #7
Vanilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2012
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Vanilje er ny på vejen
Wink

Tak for dine svar MTVRV1...for alle jeres svar.
Det har allerede hjulpet mig at være her på K10.
Måske skal jeg også øve mig i ikke at se mig så gal på tingene.
Den vrede kan jo da kun ødelægge mig selv.
Jeg har jo dog trods alt mad på bordet og et sted at bo.

Vanilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 22:19   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vanilje Se meddelelser
Tak for dine svar MTVRV1...for alle jeres svar.
Det har allerede hjulpet mig at være her på K10.
Måske skal jeg også øve mig i ikke at se mig så gal på tingene.
Den vrede kan jo da kun ødelægge mig selv.
Jeg har jo dog trods alt mad på bordet og et sted at bo.

Super selv indsigt du fik dig der, det har vi alle brug for en gang i mellem.

Vi bør lade være med at klantre samfundet for den situation vi er havnet i også selvom det er hammer svært at komme igennem en afklaring i systemet.

Jeg kan forestille mig at der sidder rigtigt mange syge på kontant hjælp som ikke kan hverken fra eller til og det er noget der bare kan lægge een til last.

Heldigvis at de og vi kan finde en støtte i det danske samfund via kh. og nogle af dem finder et sted som K10.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 24-04-2012 kl. 22:23.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 09:29   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Vanilje

Som der skrives, skal du fokusere på dine lægelige papirer.

Jeg bliver lidt nysgerrig efter at vide hvilken gigt, det drejer sig om ?

Hvem har stillet diagnosen ?
Bliver der fulgt op på gigten ?
Hvis der gør, hvorfor er der så ingen, der undrer sig over,
at den allerede har varet længere end forventet ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 18:13   #10
Vanilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2012
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Vanilje er ny på vejen
Hej Florken

Ja, heldigvis har jeg en god læge!
Den gigt, jeg har, hedder reaktiv gigt eller Reiters syndrom.
Den er tilsyneladende kommet for at blive, men måske man kan gøre noget selv, ved at leve sundt og få motion....og IKKE VÆRE STRESSET!!!
Jeg tror, at det er rigtig skidt for en krop i længden at være under pres, og det kræver også overskud at leve sundt.
Så det må jeg så se at få gjort dem begribeligt.
Vanilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vejen Kommune Forsyg Dit og Dat 6 30-10-2010 09:47
Vejen til accept af FP? empowerment Dit og Dat 9 17-08-2010 01:14
et par råd med på vejen cmay Alt det andet 6 18-02-2010 01:29
Vejen til arbejdsprøve ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 3 15-12-2008 14:30
Vejen for mig? Klund De Unge 8 21-09-2008 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension