K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2012, 13:44   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
følger af afslag på §17 ansøgning

Hey der.

Jeg er fleksomfattet og på ledighedsydelse og pt i arbejdsprøvning.I forbindelse med at jeg har for meget sygefravær i arbejdsprøvning,er jeg nu sanktioneret til kontanthjælp.
Hvis jeg nu søger en §17 om førtidspension på det foreliggende grundlag,og jeg så får afslag på pension,vil jeg så komme tilbage på ledighedsydelse,eller bliver det kontanthjælp?
/ steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 14:00   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du er på kontanthjælp nu, vil du foresætte på kontanthjælp efter afslag på §17

men hvad er grunden til du vil søge en §17
hvis du ikke stå til rådighed til et fleksjob, så skal kommunen revurdere til pension

Men du skal så have noget mere lægedokumentation på din tilstand er blevet værre end det du er tildelt på fleks på.

ellers vil jeg skyde på en §17 er spild af tid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 14:08   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du skal huske at klage over den afgørelse, din retssikkerhed er truet.

jc skal benytte arbejdsevnemetoden og helhedssyn på din sag og din fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet.
de har med en fleks anerkendt, at du helbredsmæssige problemer. der er intet nyt i, at borgere på fleks bliver mere syge eller deres helbred forværres.

så enten er du blevet syg fx forkølelse el et brækket ben -sygdomme som går over og du kan fortsætte

eller dit helbred er blevet forværret og så skal de vurderer din rest arbejdsevne i forhold til dette og vurderer om du skal have en førtidspension.

med hensyn til §17 ved jeg ikke noget- der kommer nok et svar- jeg kan ikke forestille mig at de sætter dig på kontanthjælp men man kan aldrig vide
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 15:18   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Teletrold Se meddelelser
Hey der.

Jeg er fleksomfattet og på ledighedsydelse og pt i arbejdsprøvning.I forbindelse med at jeg har for meget sygefravær i arbejdsprøvning,er jeg nu sanktioneret til kontanthjælp.
Hvis jeg nu søger en §17 om førtidspension på det foreliggende grundlag,og jeg så får afslag på pension,vil jeg så komme tilbage på ledighedsydelse,eller bliver det kontanthjælp?
/ steff
Når du er på ledighedsydelse nu, så skal den også bevares, hvis du får afslag på førtidspension.

Det er der en principafgørelse fra Ankestyrelsen, der siger, at det skal være sådan. For så betyder det jo, at de har vurderet, at du fortsat er til rådighed som fleksjobber. Der er ikke sanktioner i den forbindelse, f.eks. ved afslag på førtidspension.

Hvis de er ved at revurdere din sag om fleksjob-bevilling, så skal de også her lave en redegørelse på, om der skal påbegyndes en førtidspensionssag eller ej.

Se tråden her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=11814

Såfremt kommunen vælger at standse din ledighedsydelse alligevel, så bed om en skriftlig afgørelse og klag over den og henvis til principafgørelse 17-10.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Video: Cookies følger dig på nettet L.S. Politik og Samfund 14 06-09-2012 21:51
Lov om sikring mod følger af arbejdsskade hvorformig Alt det andet 2 26-02-2011 11:48
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10
Ansøgning om hjælp til bil indstillet til afslag steine Spørgsmål ang fleksjob 23 08-11-2009 03:24
ressourceprofil, følger den gamle med? bam Alt det andet 8 28-07-2008 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension