K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2012, 11:02   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Nu må det være nok med de reklamer i betalingskanalers sendetid!

Hej. Jeg tænker bare... Hvordan kan det være, at vi skal betale en hulens bunke penge til disse kanaler for at få lov til at se dem overhoved?

Og at så over halvdelen af sendetiden for deres film, og andre ting bliver brugt på at sende reklamer, SOM DE TJENER PENGE PÅ!

Og jeg er til grin, for jeg orker ikke at se disse reklamer i 30 min ud af en 50 minutters udsendelse, jeg trykker væk hen til endnu en reklame blok som vare en evighed, så man tilsidst ikke kan huske hvad F... man sad og så på.

Så jeg betaler altså, for noget som disse kanaler tjener penge på. Er det Ebberød Bank eller hvad?

Hvordan kan vi som forbruger gøre opmærksom på, at det simpelthen er urimeligt og ikke til at holde ud? Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 12:10   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Man kan jo starte med at afmelde disse vanvittig dyre tv-pakker !!!

Ellers enig...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 14:29   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg tænker bare... Hvordan kan det være, at vi skal betale en hulens bunke penge til disse kanaler for at få lov til at se dem overhoved?

Og at så over halvdelen af sendetiden for deres film, og andre ting bliver brugt på at sende reklamer, SOM DE TJENER PENGE PÅ!

Og jeg er til grin, for jeg orker ikke at se disse reklamer i 30 min ud af en 50 minutters udsendelse, jeg trykker væk hen til endnu en reklame blok som vare en evighed, så man tilsidst ikke kan huske hvad F... man sad og så på.

Så jeg betaler altså, for noget som disse kanaler tjener penge på. Er det Ebberød Bank eller hvad?

Hvordan kan vi som forbruger gøre opmærksom på, at det simpelthen er urimeligt og ikke til at holde ud? Kh indiansummer
Du kan vel så nøjes med en stueantenne hvor du kan se DR1 og ikke en dyt mere .. så er du fritaget for at skulle betale andet end din licens
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 20:17   #4
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Mine forældre er tvunget til at betale for deres tv-pakke i det boligselskab hvor de bor.
Den koster næsten 400.-
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 21:14   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hvordan kan vi som forbruger gøre opmærksom på, at det simpelthen er urimeligt og ikke til at holde ud? Kh indiansummer
Stem med pengepungen og undlad at tilkøbe gyllekanalerne, der alligevel bare lukker l*rt ud ... endda ofte det rene genbrugsl*rt, der har været hældt ud et halvt hundrede gange på diverse andre gyllekanaler inden for det seneste halve år.

Dvs. lad blot gyllekanalerne dø i deres eget l*rt ... uden at din pengebung yder dem det nødvendige kunstig åndedræt ...


BTW: Hvis én eller anden bestyrelse i en boligforening eller et ejerlav har bundet sig kontraktlig i 50 år til levering af gyllekanaler til hele boligområdet, så må de selv tvinges til lommerne og betale, hvad det koster at komme ud af kontrakten
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 23:13   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Stueantenne er jo netop ved at uddø, vil man i det hele taget have kanaler, så skal du nu købe en boks.

Her hvor jeg bor, er der en lille TV pakke, en mellem pakke og en stor pakke. Så man kan ikke engang fravælge kanaler i den lille pakke. Det er enten eller.

Enig! Det er ULIDLIGT med de reklamer, hvorfor jeg så ALDRIG ser kanaler som TV3+ som smadre ALLE udsendelser ved at afbryde hvert kvarter, men reklamer i næsten en kvarter.
Jeg GIDER DET IKKE!!!
Og faktisk boycutter jeg de varer fra de reklamer der irriterer mig mest. Og lidt surt, for de havde DOVE på tilbud, men fordi jeg hader reklamen, så gad jeg ikke købe produktet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 07:05   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
BTW: Hvis én eller anden bestyrelse i en boligforening eller et ejerlav har bundet sig kontraktlig i 50 år til levering af gyllekanaler til hele boligområdet, så må de selv tvinges til lommerne og betale, hvad det koster at komme ud af kontrakten
Jeg går ud fra, at det fungerer på nogenlunde samme måde i alle antenneforeninger.
Her hvor jeg bor er vi medlem af en antenneforening, som vi kan melde os ud af 2 gange om året, med, vist nok, 3 måneders varsel.
Men hvis jeg ikke husker helt forkert, så skal udlejer sørge for, at lejerne har mulighed for, at se div. tv-kanaler.

Og jeg kan da levende forestille mig det ramaskrig, der vil kommer hvis en beboer på et afdelingsmøde stiller forslag om udmelding af antenneforeningen, uden at stille noget andet i stedet.
Det vil nok ikke være nødvendigt med stemmesedler, der vil sikkert være så få ja-sigere, at det kan klares med håndsoprækning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 11:19   #8
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Reklamer skal stoppes!

Hej. Jeg er gået fra den store pakke ned til mellem pakken, hvilket kostede penge For at spare penge.

Jeg kan ikke få stofa her hvor jeg bor, og hvis jeg skal gå til lille pakke, som koster penge at gøre, så har jeg intet sparet overhoved.

Men selv tv2 som er blevet en betalingskanal, fyre godt op under reklamerne. Troede vi slap for det, nu hvor de er med i tvungen ordning med betaling.

Der er absolut ingen kanaler som ikke har dette cirkus med reklamer, om så det er reklamer over hvad de vil sende, det skal man se tyve gange på en aften.

Discovery som ellers sender gode programmer, gør dette efter hvert et øjeblik, jeg kan ikke forstår hvorfor det kun er mig som mening person, som selv må gøre noget ved dette?

Burde man ikke forbyde det? Ja selvfølgelig kan jeg bare lade være med at have et fjernsyn, men hvorfor er det mig som skal straffes, når det er dem som laver L...

Selv om jeg kunne special vælge de kanaler jeg gider at se, så gør de da allersammen det samme, nemlig spamer med oplysninger som jeg ikke har bedt om.

Hvorfor kan jeg ikke frabede mig dette? Som jeg kan med reklamer fra postvæsenet, og andre ligegyldigheder?

Jeg betaler da rigeligt til mit internet, hvor jeg kan få de oplysninger som jeg kan bruge, hvis jeg søger efter et produkt. Jeg behøver da ikke hvert tiende minut i sendetiden, at få kastet alt muligt i hovedet, som jeg ikke har bedt om.

Hvor skal jeg gå hen, for at mit budskab bliver hørt? Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 17:21   #9
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Nu har jeg gjort det at selvom jeg har et hav af kanaler så har jeg slettet dem jeg ikke gider se...f.eks. tv3 pga deres lange reklameafbrydelser, selvom jeg betaler til dem behøves jeg jo ikke glo på dem, men det ville da være at foretrække at jeg kunne til/framelde dem i stedet. Jeg har intet imod reklamer mellem udsendelserne nogle gange kan de faktisk så mig til at grine/smile....
Jo reklameafbrydelser midt i en udsendelse kan man jo bruge til at lave kaffe eller tage et smut på toilettet....men så mange gange kan jeg altså heller ikke tisse, eller kan jeg? pga al den kaffe jeg drikker pga reklamerne.....
Næ, så meget tv ser jeg heller ikke alligevel.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 01:01   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Nu har jeg gjort det at selvom jeg har et hav af kanaler så har jeg slettet dem jeg ikke gider se...
Bare klip coax kablet over og dermed malkemaskinens snabel ned i din tegnebog.

Det budre være en menneskeret at slippe for al det gylle, der bliver lukket ud af disse kanal-wannabes fra hvert et gadehjørne.


Der er FTA DVB-T/S, IPTV og tilsvarende nok at tage af, så langt øjet rækker :ø)

Free IPTV kunne fx være et søge emne hos Google ... og så kan man sikkert se både ZDF HeuteJournal og hvad man ellers har lyst til ... kunne jeg forestille mig.



BTW: Køb 1 liter mælk for bare 25 øre ... :-)

Og med 10 X forstørrelse kan man svagt skimte: og betal 10 kr i entre + 10 kr i ekspeditionsgebyr + 9,75 kr i betalingsgebyr og en flad femmer for at slippe ud af forretningen igen og så lige forudsætningen for at få lov at handle: et halvårligt medlemsskab af kundeforeningen eks. leje af indkøbsvogn ifm. handlen på kun 400 kr pr. halvår. Og med endnu mindre skrift: Leje af indkøbsvogn: 12,45 kr pr kvarte time :-)


Det minder lidt om måden, hvorpå nogle kræmmere sælger adgang til gyllekanaler i bunter.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man være med? Dame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 11-10-2013 18:03
Ret til at være syg når man er ung Bitsch De Unge 24 28-02-2013 16:07
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
Tør I være med ? frupia1 Alt det andet 24 11-01-2010 00:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension