K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2012, 22:54   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
kunsterisk frihed hos social lægen. "vender" ordene om. hvad gør man?

Jeg er igen i vildrede har fået 2 social læge udtalelser nemlig en fysisk og en psykisk. MEN de tager slet ikke udgangs punkt i mine aktuelle papirer og vender det der står 180 grader.

Eksempler fra fysisk/psykisk social læge:
1. Hun siger jeg søgte efter paragraf 17. tidligere KOMMUNE søgte efter paragraf 18. det er jo ret relevant.

2. Hun bygger sin vurdering på en lægekonsulent vurdering fra 1032010 hvilket er 2 år siden og FØR jeg har været på smerteklinik, været ved neurolog og fået en fuld udredning fra en psykolog fra et tværfagligt team.

3. Jeg lider af HMS og fibromyalgi hvilket er veldiagnosiseret hun vælger alligevel at skrive: "der er ikke påvist fysiske forandringer, som fuldt ud kan forklare disse smerter. Hun er hypermobil , men denne tilstand er ikke led i en sygdom.""

4. hun skriver jeg IKKE lider af fibromyalgi. Dette til trods for der står følgende i mine lægepapirer fa gråsten gigthospital i min journal " I min journal står flg:
"De 18 fibro-smertepunkter angiver pt. ømhed over de 15"" og special læge erklæring fra en neurolog der arbejder med smertepatienter : "samlet set finder jeg billedet foreneligt med migræne uden aura samt hypermobilitets syndromet og fibromyalgi"

5. fra smerteklinik bliver:
"Der er også smerter i skulder,ryg og nakke. Tydelig forværring ved fysisk aktivitet" til
"nu især smerter i skulder,ryg og nakke" som om det nu er min nye fikse ide

6. Hun mener mine fysiske skåne hensyn er:
"konklusion fra smerteklinikken er , at der forelægger langvarige no magligne(ikke forbundet med ondartede sygdom) smerter, som medfører skånehensyn i forhold til fysisk konkrete funktioner, således tunge luft og vrid i kroppen. xx skal have mulighed for stilling skift"

Det der står er:
Der vurderes at være varige skånehensyn i forhold til fysiske konkrete funktioner. lsær tunge løft, løft som
indebærer vrid i kroppen, foroverbøjning samt rygbelastende funktioner i al almindelighed.
Der vurderes at være behov for hvilepauser samt mulighed for at varierer arbejdsstillinger. Endvidere vurderes
der at være skånehensyn af mere generel karakter på grund af påvirket nattesøvn." og "der er også spændingshovedpine flere gange om ugen, denne smerte sidder i hele hovedet og er tydeligt
relateret til søvnunderskud.og stress,"

7
hun tager derefter stilling til en psykiatisk udtalelse der er 3 år gammel hvor jeg var få gange opg primært som iq test uden en konklusion på lidelser osv. Istedet for en FULD psykiatisk udredning.
I den nye psykiatisk udredning vender hun ordene der skrives om f.eks.
"det vurderes xx har en grundlæggende forstyrrelse af personligheds strukturen medtillægs ordene panoid og skitzoid"
I mine papirer står jeg har skitzoid og panoid personligheds forstyrrelse begge i svær grad. Altså ikke en udiffneret personligheds forstyrrelse med tillægsordene skitzoid og panoid.

8 behandling skriver social læge at personligheds forstyrrelser er svære at behandle.. Min psykolog skriver ordret
"de nævnte lidelser er typisk meget svære at behandle, og har en meget dårlig prognose , og i dette tilfælde vurderes det , at der ingen behandling er at tilbyde xx, idet hun har lidelserne i svær grad"
Altså INGEN behandling mulighed.

9 arbejds evne vurdering på arbejdsmarkedet:
Social læge skriver
"Psykolog PG har svært ved at se xx på arbejdsmarkedet"
PG skriver "Hvad angår xx's arbejdsegnethed, har ut. meget svært ved at se hende på arbejdsmarkedet. Hun er tidligere blevet arbejdsprøvet ift. sin fysiske tilstand. En arbejdsprøvning med den rette hensynstagen til hendes psykiske tilstand ville kræve en kombination af solo aktiviteter, fravær af fysiske krav og kun ganske få timer, og da ville der ikke engang være taget hensyn til hendes fysiske tilstand. Det vurderes,xx's lidelse såvel som evt. skånehensyn er stationære."

10.I mine psykolog papirer står :"overdreven følelse af eget selvværd". Dette oversættes " Desuden lavt selværd og udtalt selvhenføringstendens" og " Den er så udtalt, at den giver hende problemer med at fungere i sociale sammenhænge, hun fejltolker ofte omverdens signaler, har behov for at fremføre egne rettigheder, er selvhenførende, men har samtidigt lavt selvværd"

social læge psykologen skriver kun få linier der også total modsiger min psykiatiske udredning:
1: Han udspecifisere dog der ikke er behandling muligheder MEN skriver
" ... der dog ikke i sig selv er -såfrem hun har en arbejdsidentitet- er en begrænsende for hendes deltagelse på arbejdsmarkedet eller i uddannelse. Helt anderledes tager det sig ud, hvis hun ikke er multiveret, idet hun ikke går på kompromi med sine beslutninger af hensyn til andre,samfundet mv.Men udelukkende i forhold til dem hun udvælger. " og nævner medicin heller ikke kan løse det så det psykiske er stationært.

2:skåne hensyn:
psykolog skrev som set i punkt 9 han skriver: "der vurderes således heller ikke at være varige psykiske skåne hensyn i forhold til xx, da hun selv er i stand til at varetage disse ved at "sige fra", men hendes personlighedsstruktur vil altid være en udfordring for enhver arbejdsgiver/kollega mv. derfor er det selvfølgelig vigtigt, at et praktiksted/udvikling sted er bekendt med hendes psykiske problemfelter"

Så groft sagt fremstiller de et billede af en pige der "IKKE har hms, fibromyalgi er skitzoid/panoid i svær grad og psykolog har MEGET svært ved at se på arbejdsmarkedet "MEN er en pige med lavt selvværd, der da er hybermobil men dette ahr intet at gøre med hendes smerter der mere eller mindre(mellem linierne skrevet) er opfindes for det er ingen forklaring på det. Hun har ikke 2 svære personligheds forstyrrelser men bare tillægs ordene skitzoid og panoid nu man omtaler hende og der er da intet psykisk til hænder for hun kan tage en uddannelse og job"..

Ikke HELT det samme vel

Må social lægen gå ind og omformulere og tolke i læge papirerne efter godtbefindende og direkte ignorere ting der står i papirerne og bruge forældede papirer når nyere aktuelle papirer forefindes?
Hvor klager man over sådan en kunsterisk frihed disse 2 social læger tydeligt benytter.
Sendte mail med en indsigelse til min sagsvejleder der da lagde det ved sagen, thats all..er det virkelig eneste man kan opnå ved sådan et vrangs billede af virkeligheden fra 2 folk der ikke engang har set et billede af mig.

Sidst redigeret af Tzari; 15-04-2012 kl. 23:15.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 08:05   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Kort og godt nej! Det må de ikke...

Det du beskriver er overtrædelser af retssikkerhedslovens § 10, der handler om at en forvaltning har pligt til at belyse en sag fuldt ud og KORREKT.

Det er også en overtrædelse af offentlighedslovens paragraf om notatpligt, hvor alt relevant i en sag skal noteres KORREKT...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 08:07   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja klag til jobcenter med det samme, ellers vil det forkerte stå i dine papirer.
du skriver til dit jc,

at du er uenig i sociallægernes vurdering som ikke forholder sig til de aktuelle speciallæge udtalelser men forældede oplysninger og klager derfor.

og så det samme tekst som du skrev her hvor du henviser til det rigtige oplysninger

husk at besøge din egen læge også
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 08:13   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er præcis disse sætninger og vendinger du skal skrive ned i din ressourceprofil, og samtidig vedlægge de originale bilag så de kan se de korrekte udtalelser!

På nuværende tidspunkt kan du ikke klage (og regne med medhold!), men du kan anke/klage, såfremt du får et afslag på pension. Ofte med medhold.

Hvor langt er du egentlig i sagen??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 11:33   #5
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
vejle kommune i en nøddeskal...lad mig gætte.......... lægekonsulent else lund ?
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 23:45   #6
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
hvor og hvordan klager man over det? glad for at høre jeg ikke bare er "sart"

jo det er sørme en Else er det hendes typiske stil da? Kan du evt sende mig svaret i en pm om det du ved om hende, da hun jo ikke skal hænges offentlig ud
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 23:47   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det gør du i forbindelse med en klage eller en partshøring...

Men men kan som altid klage :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 06:36   #8
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
mit bedste bud er at du ikke får svar fra vejle kommune, i stedet vil adskillige akter pludselig forsvinde fra din sag....helt afhængig af hvor langt ude el's ævl er....

du har akterne...få kopier i massevis...ombudsmanden, sundhedsstyrelsen...
else lund popper op som en trold af en æske hver gang VK beslutter sig for at en borger skal i længerevarende behandling for en fiktiv lidelse, hun har stribevis af klagesager, og vist også flere advarsler

det var el der ud af intet gav mig diagnosen "misbruger", fordi en sb ved en "fejl" havde skrevet at min afklaring fandt sted på VK's misbrugscenter,


jeg fik først kendskab til diagnosen da jeg blev indkaldt til en speciallægeundersøgelse på et spa og helse center i tønder...man havde diagnosticeret mig, sendt mine diagnoser i udbud...alt efter samtykkeerklæring var udløbet.........................................mi ndre end 72 timer efter jeg klagede var ALT hvor el's navn forekom, fjernet fra sagen - til gengæld har jeg aldrig set en berigtigelse........dvs at jeg i sygehusvæsenet er "misbruger"

se evt glostrup dommen - brug søgefunktionen herinde - også på else lund

nå ja....speciallægeundersøgelsen for min ryg tog 8 minutter og 32 sekunder- speciallægen spurgte mere til mit spritforbrug end til min ryg
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 15:41   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Else Lund

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7640

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 11:42   #10
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tsari. Jeg har oplevet det samme som du, med en læge konsulent i anden kommune end din. Han skrev næsten fuldstændig identisk med min diagnose fibromyalgi.

Så det er ikke kun speciallæger som kan fordreje ordene i ens sag. Og er de først skrevet, så er det svært at gøre noget ved det.

Andet end som de andre foreslår dig, at gøre indsigelser imod hvad der er skrevet. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Social Bedrager" vandt over Holbæk Kommune buster Politik og Samfund 1 24-08-2011 08:36
Social lægen og lægekonsulenten...hvad må/gør de Tzari At søge førtidspension 1 05-05-2010 07:56
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension