K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2012, 23:09   #1
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Kronisk syge skal lære at passe sig selv

http://www.bt.dk/danmark/kronisk-syg...passe-sig-selv
Kronisk syge patienter skal i vid udstrækning selv tage ansvar for deres sygdom og behandling fremover. Det er ikke noget problem for de ressourcestærke patienter, men det kan ende med at skade de svageste, advarer patientforening.

Hvem af os med dette gør ikke allerede det.
Jeg er da selv bevidst om min kroniske skade efter apopleksi (Blodprop i hjernen) og forsøger allerede efter bedste evne at overleve dette på bedste måde, gør vi vel allerede allesammen syg eller ej.

- Der er masser af gode ting i begrebet patient empowerment. Men inden man nedlægger lægekontakter og hospitalssenge, må man sikre, at der er tid til den nødvendige dialog mellem lægen og patienterne, og at patienterne har fået de nødvendige kompetencer til at løfte ansvaret. Ellers skaber det her en endnu større ulighed i sundhedsvæsenet, advarer han.
Jamen så giv os muligheden for dette, nogen jages i systemet, disse personer FÅR ikke muligheden da de skal bruge deres allerede sparsomme recoursser på at leve op til love der fortolkes forskelligt alt efter hvem du møder i systemet og hvor i landet du møder disse mennesker der netop skal hjælpe dig


Så ENIG ja, lad os tage ansvar selv, men giv os også muligheden...så er vi 110% på
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 23:53   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
De kloge, både fra den gamle og den ny regering, er tilhænger af ingen vækst i den offentlige sektor.
Hvad skal vi så med sådan en “vejviser” ?

Og hvad menes det med, at man skal passe på sig selv?
Hvis jeg har ikke taget ansvar for mit liv, før og efter jeg er blevet syg, så var jeg allerede blevet begravet flere gange.

En af de ting som stresser mig er netop sådan hykleriske råd fra de kloge.

Nu går jeg i seng, er helt udmattet efter en angstanfald som jeg fik i dag, netop på grund af stress….på trods for at jeg passer på mig selv, så godt jeg nu kan.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 00:50   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og jeg fatter ikke en skid af den artikel - er der noget nyt under solen som jeg misser fuldstændigt?

Det lyder jo som om vi fra at have læger og psykologer løbende efter os i ren iver for at ville os det bedste, nu skal til at klare os selv? Jeg har sgu altid klaret mig selv, jeg er aldrig blevet tilbudt noget som helst, og havde det ikke været for mig selv, så var jeg da død for flere år siden....

Og hvis de så begyndte at behandle folk lidt bedre, så ville de spare endnu flere penge!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 02:20   #4
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Og jeg fatter ikke en skid af den artikel - er der noget nyt under solen som jeg misser fuldstændigt?

Det lyder jo som om vi fra at have læger og psykologer løbende efter os i ren iver for at ville os det bedste, nu skal til at klare os selv? Jeg har sgu altid klaret mig selv, jeg er aldrig blevet tilbudt noget som helst, og havde det ikke været for mig selv, så var jeg da død for flere år siden....

Og hvis de så begyndte at behandle folk lidt bedre, så ville de spare endnu flere penge!!
Oversættelse fra SpinDansk til Rigsdansk: De vil lukke en stor del bosteder og institutioner. Så nej, det er faktisk det omvendte.. man skal ikke have læger, psykologer, og pædagoger rendende efter sig. Men måske en støtte/kontaktperson ude i egen bolig.

Hvorvidt det er positivt eller negativt.. det vil jeg lade stå usagt, det kommer an på hvordan man skruer det sammen. Less is More, kan sagtens blive til More Poor, men det kan også blive bedre velfærd, for noget der faktisk koster meget mindre. Man bli'r jo for fanden også lidt mere syg af at bo og være sammen med andre der er syge hele tiden fordi det er det eneste man snakker om.

NB: Nulvækst kan være en god ting. Man finder ud af hvordan man bruger ressourcerne og hvordan man kan gøre det bedre. Se på det som en slagter der finder ud af hvordan han skærer kødet istedet for bare at hakke løs for at få no'et kød igennem..
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.

Sidst redigeret af Experimental; 12-04-2012 kl. 02:23.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 04:49   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
NB: Nulvækst kan være en god ting.
... vel afhænig af konteksten.


Hvis der fx skulle blive nulvækst i kollektiv dumhed, så må det vel nærmest betragtes som en fremgang, også selv om det tager sig ud for en stilstand.

Og nulvækst i en global rovplyndring af naturressourcer, er vel lidt i damme dur.

Humm, en nulvækst i antallet af levebrødspolitikere med gode arbejdsudygtighedsvilkår, pensionsordninger og andet fryns, der lever godt i en verden uden kontakt med folkets virkelighed, det bliver nok svært at opnå - selv hvis folket ved næstkommende lejlighed stemmer de aktuelt indvalgte 179 Folketingsmedlemmer arbejdsløse, vil det næppe stoppe væksten på området ... for nye står givet savlende på spring for at komme til fadet.


Citat:
Man finder ud af hvordan man bruger ressourcerne og hvordan man kan gøre det bedre.
Hvis ikke der er "penge" at hente for visse grupperinger ved at gøre det bedre ... så gøres det ikke bedre i et vækstorienteret forbrugersamfund, hvor det primært handler om at danse om guldkalven akkompagneret af miljøterroristens tryllefløjte.

Og så længe serviceområderne med de syge, handicapede og ældre som kundesegment, de kører efter nødplanen / rød plan dag efter dag, fordi områderne allerede er udpinte ift. "varme hænder" mv., så må kunderne her aktuelt leve med tildels at klare sig selv så godt de kan.


BTW: Interessant signaturtrailer du hygger dig med ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 06:07   #6
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
[QUOTE=TimeGuest;218262]... vel afhænig af konteksten.

Citat:
Hvis der fx skulle blive nulvækst i kollektiv dumhed, så må det vel nærmest betragtes som en fremgang, også selv om det tager sig ud for en stilstand.
Det var jo ikke kirken der stod for inkvisitionen. Det var bare enormt populært i befolkningen at brænde nogen af på bålet så de fik skylden for de knappe kår der egentligt var forårsaget af magthaverne. Hvilket gik op for dem under den franske revolution hvor man kappede hovederne af dem. Sådan er det også idag. Der er ikke noget underskud. Man har lånt 467 mia. ud til bankerne så det er spil for galleriet. Men det er bankerne der får skylden for at have lånt så mange penge ud og befolkningen er helt uskyldig. Det er jo lidt noget **** når man skal betale pengene tilbage man har lånt.

Citat:
Og nulvækst i en global rovplyndring af naturressourcer, er vel lidt i damme dur.
Det er business as usual. Man vil jo ikke gøre noget, så havde man gjort det for længe siden. Så kan man jo altid sige.. "Det kunne man slet ikke have forudset" når vejret skifter lidt drastisk. Men jeg anbefaler ikke at købe et sommerhus i vestjylland eller bo i Holte når vandstanden stiger lidt drastisk.. ;-)

Citat:
Humm, en nulvækst i antallet af levebrødspolitikere med gode arbejdsudygtighedsvilkår, pensionsordninger og andet fryns, der lever godt i en verden uden kontakt med folkets virkelighed, det bliver nok svært at opnå - selv hvis folket ved næstkommende lejlighed stemmer de aktuelt indvalgte 179 Folketingsmedlemmer arbejdsløse, vil det næppe stoppe væksten på området ... for nye står givet savlende på spring for at komme til fadet.
Folket har det vist ganske udemærket når det største ramaskrig var en snoldet miljøring. Men ja, folk vælger dem jo selv.

Citat:
Hvis ikke der er "penge" at hente for visse grupperinger ved at gøre det bedre ... så gøres det ikke bedre i et vækstorienteret forbrugersamfund, hvor det primært handler om at danse om guldkalven akkompagneret af miljøterroristens tryllefløjte.
Det er så her hvor der er et lille wake up call.. man kan ikke forbruge, når man får stadigt mindre penge og der er stadigt mindre brug for arbejdskraft Men man kan se på hvad man forbruger. Men ja, det vækstorienterede forbrugersamfund står for fald. Faktisk står man på grænsen til teknologialderen, og et kvantespring i hvordan man indretter samfund efter det. Fordi der er slet ikke nogen penge i et sådant. Hvis det hele altså ikke kollapser om ørerne og man går i krig for at 'vækste' sig i bedste merkantile misforståelse af udviklingen.

Citat:
Og så længe serviceområderne med de syge, handicapede og ældre som kundesegment, de kører efter nødplanen / rød plan dag efter dag, fordi områderne allerede er udpinte ift. "varme hænder" mv., så må kunderne her aktuelt leve med tildels at klare sig selv så godt de kan.
Det er lidt et problem, faktisk det største, at man ser dem som kunder og segmenter, istedet for mennesker. Staten er ikke en butik. Men ja, man må faktisk klare sig så godt som man selv kan, i så stor udstrækning som man kan for de midler man har til rådighed. Det var derfor man indførte de sociale ydelser som en ret, istedet for et trangsbeneficit. Så det ikke var andre der skulle beslutte hvad man kunne klare sig for. Man har jo set hvordan folk kaster sig over budgetterne og hyleriet vil ingen ende tage.

Jeg fatter nu stadig ikke hvad det store kontrolregimente skal til for som man indførte under vko som står for 'væksten' i det offentlige forbrug. Man skal jo også alliere sig med en advokat efterhånden før nogen gider tale med en. Det er et ufatteligt spild af veluddannede menneskers tid, at skubbe papirer henover et skrivebord. Men det pynter vel på statistikken, at man lader somom de er i arbejde. Bum Bum.. man kunne ligeså godt bare give dem en check for at gå hjemme indtil nogen havde brug for arbejdskraften.


Citat:
BTW: Interessant signaturtrailer du hygger dig med ;-)
Man kan jo lære af sine fejltagelser, og prøve på at rette op på dem. Hvis du ved noget om hvorvidt man kan stille en brugt lolitadukke eller en sur karklud op til folketingsvalget.. er jeg meget interesseret.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.

Sidst redigeret af Experimental; 12-04-2012 kl. 06:24.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 07:19   #7
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
vi kan få mange problemer med dette her, for dette er allerede virkelighed.
for hvorfor har vi et overforbrug af lægebesøg mens vi er under sagsbehandling?
fordi jobcenter og sagsbehandlere kræver lægekontakt, dokumentation og behandling!

de fleste med en kronisk lidelse, klarer allerede meget af basisbehandling selv, politikkerne bør kigge mere på forebyggelse

http://avisen.dk/blogs/johnnylarsen/...ang_33790.aspx

Sidst redigeret af østerbro; 12-04-2012 kl. 07:27. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 11:11   #8
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down Medansvar som kronisk syg.. Den var go

Endnu en politiker som har siddet og pillet sig i sin navle. Eller som arbejder efter A- klassen satire fra dr 2 metoder. Super god i øvrigt, og fuldstændig sådan foregår det i jobcenteret

Altså vi skal spare, hvor skal vi gøre det? Selvfølgelig skal de kronisk syge have endnu en tur i møllen. Som om det ikke var nok, det som vi allerede har været igennem, så skal vi nu også til at selv at gøre rent, gå på arbejde, være aktive sportsudøvere, for i virkeligheden er vi jo slet ikke syge vel?

Nej hold op! Hvornår får vi nogle politikere som lever det almindelige liv? Og som ikke bare skal ha et kryds i deres spare plan?

Kronisk syg ( Dvs at man ikke kan helbredes), og jeg tror ikke at der er en af disse kroniske syge, som ikke har gjort alt hvad der stod i deres magt, og mere til bare for at få det bedre, så hverdagen kunne tåles dog ikke leves som andre uden sygdom.

Find på noget andet at spare på, end dem som ligger ned i forvejen. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 14:45   #9
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Endnu en politiker som har siddet og pillet sig i sin navle. Eller som arbejder efter A- klassen satire fra dr 2 metoder. Super god i øvrigt, og fuldstændig sådan foregår det i jobcenteret

Altså vi skal spare, hvor skal vi gøre det? Selvfølgelig skal de kronisk syge have endnu en tur i møllen. Som om det ikke var nok, det som vi allerede har været igennem, så skal vi nu også til at selv at gøre rent, gå på arbejde, være aktive sportsudøvere, for i virkeligheden er vi jo slet ikke syge vel?

Nej hold op! Hvornår får vi nogle politikere som lever det almindelige liv? Og som ikke bare skal ha et kryds i deres spare plan?

Kronisk syg ( Dvs at man ikke kan helbredes), og jeg tror ikke at der er en af disse kroniske syge, som ikke har gjort alt hvad der stod i deres magt, og mere til bare for at få det bedre, så hverdagen kunne tåles dog ikke leves som andre uden sygdom.

Find på noget andet at spare på, end dem som ligger ned i forvejen. Kh indiansummer
Jeg venter spændt på om næste tiltag bliver at døende får udleveret spader og skovle....
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 17:06   #10
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Jeg venter spændt på om næste tiltag bliver at døende får udleveret spader og skovle....
Det er god sort humor dét der. Jeg er flad af grin. På den anden side.. det kunne de godt finde på.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slagelse: Socialrådgivere skal lære at læse regnskaber! buster Politik og Samfund 1 30-06-2011 05:35
Inspiration til kronisk syge.... phhmw Et godt link! 0 21-10-2010 21:36
Kronisk syge skal klare sig selv nå !!!! Stella Politik og Samfund 13 25-03-2008 19:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension