K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2012, 11:50   #1
Hansen_1984
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
Hansen_1984 er ny på vejen
Frataget sygedagpenge

Hej.

Jeg er i den situation at jeg efter 2 års sygdom endelig har fået en diagnose som hedder Bodily Distress Syndrome som jeg fik stillet oppe ved center for funktionelle lidelser for 2 mdr siden og er nu kommet i behandling og kan endelig begynde at mærke en forskel, så det er dejligt.

Men jeg er så kommet i problemer med Århus kommune da de tilbage i december stoppede mine sygedagpenge. Men der var dog en mulighed for forlængelse på yderligere 2x52 uger hvis jeg kunne få min læge til at sige god for at jeg "med overvejende sandsynlighed kan vende tilbage til ordinær arbejde inden de 2x52 uger er gået". Det fik jeg så min læge til at vurdere at jeg kunne. Så gik der et par uger så fik jeg en besked fra kommunen om at min egen læges vurdering ikke var nok! Nu ville de have lægerne fra Center for Funktionelle lidelser(der jeg fik diagnosen) til at svare på om jeg ville blive rask. Så tog jeg derop, og de kom frem til samme resultat som min egen læge, at jeg bliver rask. Det er nu ca 2 mdr siden, og jeg ved at kommunen har haft informationerne i hvert fald 1½ måned og er først i dag kommet frem til en afgørelse! Den lyder på et AFSLAG! Med den begrundelse, at kommunens EGEN VURDERING er, at jeg IKKE bliver rask!

Så går mit spørgsmål på... Kan det virkelig passe at kommunen selv må lave en vurdering af mit helbred når lægerne siger noget andet?
Deres begrundelse går osse på at jeg har været i 2 arbejdsprøvninger for ca et års tid siden som jeg ikke kunne klare. Men dengang var jeg slet ikke startet i behandling endnu og vidste ikke hvad jeg fejlede. Man kan jo ikke bruge en arbejdsprøvning til noget der er lavet før en behandling er startet/afsluttet.

Håber der er nogen der er lidt klogere end mig herinde og kan give mig et godt råd med på vejen. Jeg har selvfølgelig planer om at anke sagen, da jeg ikke mener de overholder gældende lovgivning om forlængelse af sygepenge.

På forhånd tak

Morten
Hansen_1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 14:00   #2
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Den skal selvfølgelig ankes - men vær obs. på ankefristerne, så du ikke kommer for sent.

Ved ikke hvor hårdt angrebet du er? Men hvis lægerne mener at du bliver rask til arbejdsmarkedet må det være det man sigter efter.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 14:05   #3
Hansen_1984
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
Hansen_1984 er ny på vejen
Hej Marianne.

Jeg er glad for at du er enig i at den skal ankes, derved forstår jeg på dig at du osse mener at kommunen har lavet en fejl.

Jeg kender ikke lige til ankefristerne, men jeg har tænkt mig at anke med det samme.

mvh

Morten
Hansen_1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 14:10   #4
Hansen_1984
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
Hansen_1984 er ny på vejen
Jeg er ret hårdt ramt. Men deres erfaringer for at hjælpe folk med min sygdom er ret gode, og grundet min forholdsvis unge alder, mener de at jeg burde kunne komme mig fuldstændig.

Og når de spørger lægerne skal de jo også lytte til hvad de siger, ellers kan det jo være ligegyldig. De har nok håber på at lægerne havde sagt noget andet og så kunne de stoppe mine sygedagpenge efter loven.... Men sådan gik det ikke og så finder de selv på noget for at slippe for at betale. Tror lidt det er det som er sket.

Morten
Hansen_1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 14:16   #5
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej Morten.
Ankefristerne er 4 uger og skal overholdes.

Det kommunale system er meget svært at kæmpe imod - men vi er mange herinde, så bliv på din tråd. Vi skal nok hjælpe dig.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 15:28   #6
Hansen_1984
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
Hansen_1984 er ny på vejen
Mange tak for opbakningen.

Jeg anker straks og så holder jeg tråden åben herinde så jeg kan trække lidt på andres erfaringer og viden.

Syntes det er sørgeligt at de bare kan komme frem til en sådan konklusion efter at flere læger har sagt noget helt andet. Hvis ikke de får deres vilje så opfinder de sgu bare deres egne regler.

mvh

Morten
Hansen_1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 23:58   #7
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det er desværre sådan det ofte er med kommunerne.
Er man syg, kan det være meget svært at finde kræfterne til denne kamp.

Sørg for at få anket i tide, og få skriftlig bekræftelse fra kommunen på at du har anket rettidigt.
Sagen kan derefter meget nemt ende i BAN (beskæftigelsesankenævnet), hvor der er meget lang ventetid også.

Det vil også være en god ting for dig at få aktindsigt i din sag hos kommunen - så skal de sende dig kopi af alt hvad der ligger i din sag hos kommunen. Måske er der noget som du kan bruge i sagen fremover.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 09:46   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Flovt at bo i Århus kommune... -føj, hvor jeg skammer mig

Og som de andre skriver; -husk at anke(kommunen skal iøvrigt oplyse om ankemulighederne i afslaget), du er helt sikkert en af de mange, der vil vinde over de kommunale sagsmishandleres overgreb


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 13:35   #9
Hansen_1984
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
Hansen_1984 er ny på vejen
Hej igen Marianne og Multe

Sagen har lige ændret sig en smule indtil videre. Min læge oppe ved Funktionelle lidelser blev ret sur da jeg fortalte hende at kommunen bare havde ignoreret hendes syn på sagen. Så hun ringede til min sagsbehandler(det må siges at være god service!) og nu har kommunen accepteret at tage sagen op endnu engang, hvis bare lægen skriver en ny vurdering af min sag som hun selvfølgelig gerne vil for at hjælpe mig.

Men lad os nu se, de har jo ikke godkendt noget endnu, så det kan stadig ende med at jeg må anke.

Men ja, det er sgu utroligt at Århus kommune ikke kan finde ud af at følge loven.
Så må jeg søge om aktindsigt som det næste samtidig med at jeg anker.
Men lad os nu se, kan jo være min læge har banket lidt fornuft ind i hovedet på dem

Og Multe, jeg mener helt sikkert osse at jeg vinder sagen over dem, for i følge loven må de slet ikke stoppe mine sygedagpenge når jeg er under eller venter på behandling og lægerne siger god for at min behandling vil gøre mig rask. Men vi må se.

Takker indtil videre

Morten
Hansen_1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 13:51   #10
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det lyder som en rigtig god læge, der vil hjælpe dig.
Håber at det får de kommunale folk til at se på sagen med de rigtige øjne.

Desværre er der mange som er under behandling som bare bliver smidt på kontanthjælp - fordi kommunerne ikke mener at de passer ind i forlængelseskriterierne. Kommunerne ser med meget anderledes øjne på forlængelsesmulighederne end vi gør som borgere.

Forlængelsesmulighederne er § 27, som du også kan læse om på K10.

Håber bare det bedste for dig, og lad os høre hvordan det går i sagen - men husk at klage hvis du nærmer dig de fire uger som er deadline. Hvis de alligevel afviser skal klagen have været inde i tide.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Får frataget ledighedsydelse Mulle63 Spørgsmål ang fleksjob 31 07-01-2012 19:02
Førtidspensionister frataget millioner Webmaster K10 Nyheder 0 29-10-2011 03:11
Førtidspension tildelt - og frataget igen efter flytning til Thailand Holbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 01-08-2011 09:05
Frataget ledighedsydelse sparkongefre Spørgsmål ang fleksjob 15 22-01-2010 16:45
Syge bliver frataget dagpenge Ninja Politik og Samfund 14 18-04-2008 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension