K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2012, 12:04   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Cool Statsborgerskabsdag/ledsager?!

Okay.

Jeg sidder her med mit pensionsbevis.

Der står hverken om perler eller ærter.
Der står 'bare':

Afgørelse om førtidspension jv. lov om social pension efter 1. januar 2003.

'Du er berettiget til førtidspension, jf. lov om social pension, § 19, stk. 1.

Begrundelsen er, at din arbejdsevne er varigt nedsat og at nedsættelsen er af sådan et omfang, at du uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

Om så 'anden lovgivning' er kommende reformforhandlinger, så ja...
Før regeringen kom med deres udspil, var der jo en debat herinde og da blev nogle af os lige som lidt nogle piverikker, fordi vi havde vores forudanelser.
Der var endda påstande om, hvor fantastisk de kunne gå hen og blive...

Tør JEG snart sige, at jeg er FP'er?
Ja. for DET ER jeg.
Tør jeg sige, at jeg er indvandrer.
JA.

For nøjagtig 43 år siden,satte min mor mig på et tog sammen med hende og slusede mig herind i DK, hvad enten jeg ville det eller ej.
Jeg har faktisk aldrig tænkt på, at jeg ikke hører til.
Ikke før at Pia Kjærsgård begyndte at snakke om, at pille ved den nordiske konvension.
Da må jeg indrømme, at jeg blev lidt nervøs.
Så billedeligt, hvordan alle danskere boende i Sverige sejlede over Øresund tilbage hertil og ditto alle svenskere røg tilbage den anden vej OG SØGTE DERFOR OM DANSK STATSBORGERSKAB.

Sidder lige her med nr 2 'bevis' :

Er statsborgerretsbevis med virkning fra den 11 marts 2011

Hi hi og lige ved siden af, har jeg så en personlig indbydelse fra Folketingets Præsidium, hvor jeg indbydes til statsborgerskabsdag, MED LEDSAGER, søndag den 29 april kl. 13.00-16.00 i folketinget.
Underskrevet af Mogens Lykketoft.

Nu er det ikke så længe siden, at jeg var derinde på rundvisning, men denne dag er lidt speciel med underholdning, lidt guf - og alle partier er representerede.
Der er endda 50 % rabat på transport med DSB til dette arrangement.

Så jeg tænkte, at jeg ville tage med - men må indrømme det ikke hiver så meget mere, når de udtaler sig, som de gør.
- Og ærligt, så har jeg ikke rigtig noget vist at sige.

DERFOR - hvis et klogt hode herinde virkelig har noget på hjerte og tror, at det kan gøre en forskel, så er jeg villig til at tage vedkommende med som ledager.
Flere herinde som har interessante kilder, meninger og holdninger om indvandrere, så dette er reelt ment.
Hvis interesse, oplyser jeg selvfølgelig hele dagens program.
Jeg kan dog kun have 1 ledsger med, hvor navn og adresse skal oplyses.

Come on
Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 28-03-2012 kl. 12:09.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 13:24   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Læs regler her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=22

Citat:
3. Indlæg skrevet i så ubehøvlet vendinger, at vi finder det rigtigst at fjerne det, vil øjeblikkelig blive fjernet uden at der gives en advarsel.
Sprogbrug og formatering i indlæg skal holdes på et ordentligt niveau. Undgå skældsord, udråbstegn og ord eller sætninger kun med store bogstaver (capslock). Det er IKKE tilladt at kopiere hele eller dele af indlæg fra andre internet debatter ind på K10.
Det er ikke tilladt at ytre sine politiske holdninger eller diskutere politik på K10 udover i den afdeling som hedder "Politik & Samfund" som er oprettet til formålet. Racisme og debat om indvandre er ikke tilladt på K10. K10 forbeholder sig retten til at moderere, rette, slette indlæg og tråde der strider imod vores intentioner for dette forum. Herunder også indlæg der fremstår som ubehøvlet eller som giver forkerte oplysninger til andre brugere.
Politik & Samfunds afd. er IKKE oprettet for at man kan "føre valgkamp" for bestemte partier men for at kunne diskutere helt alm politiske problemer og løsninger.
Denne tråd vil enten blive slettet eller lukket hvis reglerne ikke overholdes
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 14:31   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Mella.... jeg har kun en ting at sige til dig....

Du er et menneske .. og hvert eneste menneske er unikt... ♥ .. og så er det bedøvende lige meget hvor du er født henne og af hvem ♥

Håber at du og din ledsager får nogle skønne timer til statsborgerskabsdagen..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 14:39   #4
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære Lone.

Jeg er berørt over din smukke hilsen.

Tusind tak.

__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 15:25   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fuldstændig enig med Lunasdatter, vi er alle sammen én stor familie uanset hvor i verden vi ellers kommer fra. Og alle skal behandles lige.

Dejligt du delte en bid af dit liv med os. Håber du finder en god ledsager, synes det er en spændende invitation som er sjov 'at tage med sig'.......uanset om man tager derind for at skabe dialog, eller bare tager derind, for at få en bid af universet.

Håber du vil skrive mere om det, når du/i har været derinde.


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 15:49   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Helt ærligt så jeg husker ikke helt hvordan jeg fik udleveret mit første danske pas, men jeg mener at jeg fik det tilsendt med posten eller fik det udleveret på politistation, måske fordi den gang var der ikke nogen som har levet et stor nummer ud af den begivenhed og Pia K var ikke mere end en underholdning på tv skærmen mens hun var på “kursus” hos Mogens Glistrup.

Jeg har fuld forståelse for, at folk er glade for at være fri ( hier tænker jeg på flytninger som fik dansk stadsborgerskab ), men at fejre det år efter år…. Det ved jeg ikke.
Det er lidt fremmed verden for mig, derfor kan jeg ikke dele den begejstring.

Ikke for at spolere din glæde Mella, men jeg synes faktisk, at det er trist at folk ansøger om dansk stedsborgerskab på grund af angst……, hmmm, ………så har jeg igen noget at tænke over....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 17:39   #7
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja Ninja.

Du har ret i, at det jo er en lidt spændende invitation, fordi alle partier er der og gerne vil snakke med os.
Jeg har læst at nogle politikkere siger, at det er en festdag.

Om ikke andet så kunne jeg måske give Pia hånden og sige tak, fordi hun endelig fik mig til at tage mig sammen og ansøge om dansk statsborgerskab.
-Men det tør jeg garantrisse ikke

Min søn vil gerne ledsage, men det er kun af pligt og fordi han er en sød knægt.
En betydningsfuld veninde som har kendt mig, siden jeg ikke kunne 'snakke helt rent dansk', vil også gerne.

Dog så synes jeg et eller andet sted, at hvis nogen er i mod denne dag, så mener jeg virkelig at jeg vil give den her ledsagerplads.
Det k u n n e jo være, at vedkommende skiftede holdning eller, at personen fik muligheden for, at fortælle dem derinde, at det ikke er okay at holde sådan en dag.

Hvis det sker, så lover jeg, at fortælle om det og tilbage.

Karo.

Du har ret i, at nogle af os ansøger i angst.
Det er desværre ikke kun jeg.

Jeg har en 'svensk statsborgersøster' og en amerikansk i U.S.A og har ikke længere nogen relationer tilbage i Sverige.
Min familie her i landet er mine børn og derfor føler jeg mig vildt tilknyttet hertil, også fordi at jeg har leve her langt, langt største delen af mit liv.

Fordi jeg var så lille dengang, har jeg aldrig haft stemmeret i Sverige og her i landet kun til kommunal valgene.
Derfor var det faktisk en stor dag for mig, da jeg satte mit x for allerførste gang til et folketingsvalg.
Endelig fik jeg også lov til at høres.

Det er kun en gang, som man bliver indbudt.
Meningen med den dag, er at politikkerne byder os, som har erhvervet denne status i det forgange år - velkomne.
Det er da en fin gestus og jeg håber, at de også husker den i deres reformforhandlinger.

Tak for Jeres så positive tilbagemeldinger og jeg er glædeligt overrasket :-)
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 19:48   #8
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
tillykke mella

hvor længe har du kæmpet før du fik pension?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 10:09   #9
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej nensypigen.

Fra jeg blev sygemeldt, gik der ca. 5 år før tilkedelse af FP.
Fik den med et 1/2 års tilbagevende kraft, fordi de havde syltet det i så lang tid
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 07:55   #10
celeron9
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
celeron9 er ny på vejen
invitation til statsborgerskabsdag

Der er delte meninger om hvorvidt vi fortjener at blive fejret på denne måde.
Jeg var lidt glad da jeg fik min indbydelse med posten.
Jeg kunne ik finde ud af om man skal tage sin indbydelse med den dag?
Eller møder man bare op?
celeron9 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
apropos handicaphjælper/ledsager buster Alt det andet 12 19-08-2008 16:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension