K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2012, 13:12   #1
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Vedr behandlingstid ved lægekonsulent ?

Jeg er en ung fyr på 26 med diagnoserne Adhd/Aspeger træk kombineret med Ocd og paknik angst. Jeg har fået lavet en neuropsykologisk undersøgelse hvilket beskriver dette, udover det har kommunen indhentede status fra psykiater hvor begge behandlere vurdere førtidspension som relevant. Udover det har jeg taget en job prøvning som peger på skånejob/beskyttede beskæftigelse. Aalborg kommune har nu sendt sagen ind til deres lægekonsulent som de siger skal oversætte det.

Men mit spørgsmål lyder på hvor lang tid må behandlingstiden være ved lægekonsulenten er der nogle regler på det område? -

Jeg er efterhånden ved at være lidt utålmodig efter 4 år på kontanthjælp. Min psykiater siger jeg har meget stærke papirer men derfor kan en pensions afklaring vel godt trække ud ?

Mvh Rene
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 13:14   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er ikke regler for hvor lang tid lægekonsulenten må være om at se på det.. men det tager ofte ikke særligt lang tid, min sag har været der flere gange, og det har ikke taget mere end højst en måned..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 13:54   #3
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der er ikke regler for hvor lang tid lægekonsulenten må være om at se på det.. men det tager ofte ikke særligt lang tid, min sag har været der flere gange, og det har ikke taget mere end højst en måned..
Okay jeg må have tålmodighed - Tak for svaret

Mvh Rene
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 14:11   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der er ikke regler for hvor lang tid lægekonsulenten må være om at se på det.. men det tager ofte ikke særligt lang tid, min sag har været der flere gange, og det har ikke taget mere end højst en måned..
Tager det virkelig så lang tid...
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 16:19   #5
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
En måned er desværre en meget typisk ventetid når det gælder lægekonsulenter - desværre.
Ser det som et led i kommunens arbejde på at trække tingene så meget i langdrag som muligt.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 17:06   #6
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
En måned er desværre en meget typisk ventetid når det gælder lægekonsulenter - desværre.
Ser det som et led i kommunens arbejde på at trække tingene så meget i langdrag som muligt.
Marianne
Ja de er ude på at trække det hele i langdrag jeg kan ikke rigtig se den dybe mening i det da man ikke bliver mere i stand til at varetage et job når man har været i det system. Og under alle omstændigheder skal man have fundet en løsning som holder for begge parter så kan jeg ikke rigtig se hvorfor de skal nedbryde folk først i stedet for at lave en hurtig afslutning.

mvh rene
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulent skal vurdere status vedr ansøgning om § 100 Indiansummer Lægekonsulenternes Rolle 5 12-11-2012 15:12
spørgsmål vedr. lægekonsulent sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-04-2010 16:13
Spørgsmål og svar fra Velfærdsminister. vedr. Lægekonsulent reglen 1998 @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 21-01-2009 00:08
Afstemning vedr lægekonsulent / Underskrifter @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 20 17-12-2008 19:59
hjælp vedr udtaelse fra lægekonsulent Mai-Britt Dit og Dat 17 16-05-2008 14:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension