K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2012, 13:08   #1
BS2113
På vej til at lære K10
 
BS2113s avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
BS2113 er ny på vejen
Efterlønsbidrag?



Hej Alle i meget kloge herinde.

Jeg bliver førtidspensionist fra den 1. april 2012 og jeg hører til den sjældne race, der har været velsignet med en meget god og menneskelig sagsbehandler, så jeg har gået minimumbesværet igennem og det er jeg meget taknemmelig for, når jeg læser jeres forskellige meget uhyggelige skæbner herinde.
Nu til mit spørgsmål, jeg har indbetalt til førtidspension og har også valgt at få beløbet udbetalt MEN er der noget i min førtidspensionsbevilling der gør udbetalingen af mit førtidspensionsbidrag umuligt? ALtså helt kort, kan jeg risikere IKKE at få pengene?

Kærlig hilsen
BS
BS2113 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 13:35   #2
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej

Helt kort nej - jeg er selv ftp og har også bedt om mine
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 13:37   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BS2113 Se meddelelser

Hej Alle i meget kloge herinde.

Jeg bliver førtidspensionist fra den 1. april 2012 og jeg hører til den sjældne race, der har været velsignet med en meget god og menneskelig sagsbehandler, så jeg har gået minimumbesværet igennem og det er jeg meget taknemmelig for, når jeg læser jeres forskellige meget uhyggelige skæbner herinde.
Nu til mit spørgsmål, jeg har indbetalt til førtidspension og har også valgt at få beløbet udbetalt MEN er der noget i min førtidspensionsbevilling der gør udbetalingen af mit førtidspensionsbidrag umuligt? ALtså helt kort, kan jeg risikere IKKE at få pengene?

Kærlig hilsen
BS
Hej BS
Ved ikke hvor klog jeg er, men jeg har læst en masse om det der efterlønsbidrag..udbetalingen af dem har ingen indvirkning på sociale ydelser..dette er selvfølgelig lavet for at så mange som muligt vælger at melde sig ud..også folk på kontanthjælp..

Du er så bare heldig, at du lige netop bliver førtidspensionist nu, hvor du slipper for at betale afgift af beløbet..andre der fik dem udbetalt før d.2/4-2012 kommer til at betale afgift/skat af hele beløbet. Du slipper med kun at skulle betale afgift for det beløb, du har indbetalt fra 15.maj sidste år og til nu.

Stort tillykke med det hele
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 13:52   #4
BS2113
På vej til at lære K10
 
BS2113s avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
BS2113 er ny på vejen



Hej Sannemus og BMP
Mange tak for svar, det tog mig lidt tid at finde ud af hvordan jeg kunne læse dem, smiler

Er I nu helt sikre, jeg kommer i tvivl fordi der står i brevet vedr. udbetaling at det er beregnet på det grundlag, at jeg opfylder de almindelige betingelser for ret til efterløn den dag, hvor jeg fylder 60 år. Jeg skal blandt andet hanve været emdlem af en A-kasse og betalt efterlønsbidrag tilstrækkeligt længe. Det er også forudsat, at jeg har ret til de højeste satser for fuldtidsforsikrede og kan opfylde kravet om sammenlagt mindst 10 års fuldtidsforsikring inden for de seneste 15 år, heraf mindst 52 uger direkte før efterløn.

Og der mener jeg jo, at jeg jo mister retten til efterløn når jeg bliver FTP eller hvad? Og så det sidste for jeg melder mig jo ud af a-kassen nu?

KH
BS
BS2113 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 14:51   #5
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
ja du har helt ret i at du mister retten til at gå på efterløn når du bliver førtidspensionist. Det er også derfor at du får dit indbetalte efterlønsbidrag retur.
Men du skal jo heller ikke på efterløn når du bliver førtidspensionist, idet at du får førtidspension indtil den dag du bliver folkepensionist. Så alle de fine formuleringer der står i brevet skal du slet ikke tænke på.

Du skal melde dig ud af a-kassen og bede om at få dit efterlønsbidrag udbetalt. Der er ikke nogen fælder i det.

Og tillykke med din ftp
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 17:08   #6
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BS2113 Se meddelelser

Hej Alle i meget kloge herinde.

Jeg bliver førtidspensionist fra den 1. april 2012 og jeg hører til den sjældne race, der har været velsignet med en meget god og menneskelig sagsbehandler, så jeg har gået minimumbesværet igennem og det er jeg meget taknemmelig for, når jeg læser jeres forskellige meget uhyggelige skæbner herinde.
Nu til mit spørgsmål, jeg har indbetalt til førtidspension og har også valgt at få beløbet udbetalt MEN er der noget i min førtidspensionsbevilling der gør udbetalingen af mit førtidspensionsbidrag umuligt? ALtså helt kort, kan jeg risikere IKKE at få pengene?

Kærlig hilsen
BS
Først tillykke med din ftp, har selv fået det bevilliget pr. 01.03.2012, Jeg var i min a-kasse i starten af måneden, havde min bevilling til førtidspension med, så de kunne se at jeg havde fået den.

Jeg skulle bare skrive under på nogle papirer mht. at jeg mistede mine rettigheder til efterløn. Der var ikke nogle problemer der.

Vi er bare lidt heldige at vi kan få dem skattefrit ligenu. Du skulle alligevel have dem udbetalt.

Mvh Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 17:52   #7
BS2113
På vej til at lære K10
 
BS2113s avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
BS2113 er ny på vejen
Thumbs up TAK!!



Hej igen alle,

hvor er det dog dejligt med et sådant forum, jeg var nemlig ved at gå i panik over dette spørgsmål, da jeg kun får en delpension, da jeg har boet og arbejdet i Tyskland i 20 år, så de penge er megavigtige for mig.


Nu er jeg helt rolig efter jeres svar og tak for alle lykønskningerne, det er dejligt.


BS
BS2113 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efterlønsbidrag Beauty2011 Alt det andet 5 19-03-2012 20:50
efterlønsbidrag morten xp Spørgsmål ang fleksjob 13 27-02-2012 08:29
efterlønsbidrag og på kontanthjælp østerbro Alt det andet 6 27-12-2011 18:51
Efterlønsbidrag millidk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 04-08-2010 14:43
Efterlønsbidrag? mokkasine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-03-2008 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension