K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2012, 11:39   #1
fuddi23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2011
Lokation: Mors
Alder: 69
Indlæg: 11
Styrke: 14
fuddi23 er ny på vejen
Førtidspension

hej.... jeg skal til samtale med jobkonsulent i morgen. Jeg har gået ledig snart et år. Jeg vil spørge om,hvor meget man selv er forpligtet till at gøre for at finde job, og om man kan få frataget sin flexydelse hvis de mener man ikke er aktiv nok i jobsøgning.Og til slut, kan jeg sige til jobkonsulenten at man gerne vil søge førtidspension. Jeg har været ude i flexjob i ca 4 år, og inden for det sidst år været i arbejdsprøvning i 4 måneder, men måtte stoppe da det var for hårdt.
fuddi23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 12:04   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Man er jo lige så forpligtiget til at finde et job som flekser, som man er når man ellers er arbejdsløs, det må jo på et punkt være i ens egen interesse at få et job.

Jeg ved godt der står at jobkonsulenten skal hjælpe, men det forbyder jo ikke at man selv gør noget for at finde et job.

Jeg mener faktisk at hvis man har været ledig i 1 år, skal kommunen tage op til overvejelse om man stadig skal have fleks eller Fp, men jeg kan ikke lige nu finde det på skrift...

Nej de kan ikke tage din ledighedsydelse (ikke fleksydelse) fra dig fordi du ikke søger job.

Men du skal da nok prøve at sige du godt vil have der sker noget, for ingen har det da ok med ikke at vide hvordan ens fremtid ser ud, og det ser jo ikke lovende ud med et job når du i forvejen har gået ledig så lang tid.

Held og lykke med mødet
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 12:07   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
at man er ledig giver ikke adgang til en førtidspension
din tilstand skal være noget værre end da du fik fleks og det skal være lægedokumenteret
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 13:42   #4
fuddi23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2011
Lokation: Mors
Alder: 69
Indlæg: 11
Styrke: 14
fuddi23 er ny på vejen
tak for svarene.
fuddi23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 22:08   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Jeg mener faktisk at hvis man har været ledig i 1 år, skal kommunen tage op til overvejelse om man stadig skal have fleks eller Fp, men jeg kan ikke lige nu finde det på skrift...
Når en fleks'er har været ledig i 12 ud af 18 mdr. skal kommunen lave en revurdering, ved revurderingen skal kommunen overveje fp.

Enhver fleks'er bør kende denne: http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 13:16   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Når en fleks'er har været ledig i 12 ud af 18 mdr. skal kommunen lave en revurdering, ved revurderingen skal kommunen overveje fp.

Enhver fleks'er bør kende denne: http://www.clh.dk/?id=1474
Tak for hjælpen....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension