K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2012, 12:52   #1
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Sendt til afgørelse, hvor længe skal jeg vente?

Hej

Min støttekontaktperson fra kommunen har lige ringet og oplyst at min sag er sendt videre til afklaring.

Han var blevet ringet op af en fra kommunen, der lige ville høre hans mening, da de på kommunen havde tænkt sig, at jeg igen igen igen skulle ud i endnu et afklaringsforløb. Til det sagde min støttekontaktperson, at det kan jeg slet ikke klare mere. Tja, så nu er jeg så blevet fritaget for det og sagen er sendt videre til Musvågevej, hvor sagen skal behandles. Hvor lang tid har de til at tage stilling til det og burde jeg ikke modtage et stykke papir fra kommunen, hvor de oplyser mig om at min sag er sendt til vurdering? Jeg er så i tvivl om den er sendt til pensionsafklaring eller om det blot skal vurderes om de vil søge en §18. Min kontaktperson siger at det er en reel pensionsøgning, så det må jeg tro er rigtigt(ja man kan godt blive lidt forvirret nogle gange om hvad der er hvad)

Kort om min sag; jeg er 34 år, lider af ADD og Emotionel Ustabil Personlighedsforstyrrelse, jeg har været på kontanthjælp i 10 år, jeg har været igang med 2 afbrudte udd. i den tid og har et uafsluttet højskoleophold også, så har jeg været i en del afklaringsforløb/arbejdsprøvninger som alle hver og en ikke er blevet gennemført efter bogen(altså ud i praktik) fordi div. jobkonsulenter har vurderet at jeg ikke kan gennemføre en reel arbejdsprøvning grundet min psykiske tilstand og min skrøbelighed. Jeg har en speciallægevurdering udført af en overlæge med speciale i psykiatri, som har skrevet at alle behandlingsmuligheder er udtømt både medicinck men også i forhold til terapi(jeg har været i forløb hos 3 psykologer og 2 psykiatere) endvidere har han vurderet at min funktionsevne er reduceret i et hvilket som helst erhverv til det ubetydelige.

Så igen; skal jeg ikke modtage papir fra kommunen om de søger en pension til mig? Jeg har ikke skrevet under på nogen steder, at jeg ønsker en pension(rent formelt), men det står i min statusrapport og i rapporten fra psykiateren at jeg selv ser en pension som en løsning. Jeg er så bange for at få afslag. Hvis jeg får afslag, kan jeg så anke sagen og hvis jeg kan, hvem er det så der skal tage stilling til sagen? Jeg har nemlig desvære oplevet alt alt for mange gange at de som sidder og tager beslutninger på mine vegne ikke har læst mine papir ordentligt igennem, det er der mange eksempler på.

Venligst fra Eva
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 13:53   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Hej Eva
Jeg tror du skal tage det helt roligt og afvente tingene, hvis du kan.

Ud fra det du skriver er der vist en FP på vej, det ligner min sag.

Men jeg er også 56 år og måske kan din alder få indflydelse på det tilbud,
som du sikkert engang vil få, uanset om du får FP.

Og måske kan du hen af vejen få lyst og overskud til at bruge nogle af de nye tiltag.

Kom ud i det gode vejr og håb det bedste, det gør jeg også for dig.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 14:44   #3
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Hej Nocturne

Tusind tak for respons.

Jeg har ikke helt sat mig ind i de nye tiltag der er på vej fra regeringens side. Jeg ved bare at jeg ikke længere magter at blive kastet rundt, jeg hænger i en tynd tråd. Uanset min alder så er min situation stationær og vil være det resten af mit liv og stress fra kommunens side forværrer kun min tilstand.

Desuden har jeg så mange andre kampe i mit liv, som kommunen ikke lader til at tage hensyn til, men ikke desto mindre er de der og jeg er bange for at jeg snart mister min kampgejst for at retfærdighed skal forblive retfærdig.

Jeg er ved at få min søn udret for Tourette og det er også noget der fylder enormt. En ting er, at jeg selv døjer med mine egne diagnoser, men det er også hårdt når ens barn er ramt samtidig med at kæmpe med kommunen og andre sociale institutioner så som børnehave, skole og fritidshjem. Min situation indeholder mange flader som længe ikke har været behndlet ordentligt og min største frygt er at hvis presset udefra ikke snart lettes så er jeg bange for at jeg ikke længere er i stand til at være en god mor for mine børn og hvis jeg først føler mig nødsaget til at opgive dem, så er jeg fiks og færdig mentalt og følelsesmæssigt.

Jeg håber ikke at de tager min alder i betragtning, men at de derimod ser på alt det jeg har været igennem, som vist er mere end de fleste på 34 år har været udsat for. Jeg har jo en lang historik med afbrudte uddannelser og mange fyrringer bag mig inden jeg kom på kontanthjælp og hvis man ser på det, så vil man opdage at jeg har knoklet på for at fungere på arbejdsmarkedet, men at det desvære ikke er lykkedes mig.

Hvis de sender mig ud i mere så knækker min film, den er allerede ridset i svær grad.

Vil lige pointere at alle jeg har været i kontakt med støtter op om at jeg skal have en pension..så nu håber jeg bare inderligt. Min egen læge, min tidligere psykolog, psykiateren, min støttekontaktperson, jobkonsulenten fra Hartmanns, min kontaktperson til børnefamilieteamet og min sagsbehandler fra jobcentret støtter mig. Kommunen har bare ikke ville indhente vurdering fra min psykolog og min læge, hvilket undrer mig, men alle de andre har sendt skrivelser til kommunen om min tilstand og om deres bekymring over at jeg ikke længere magter at blive drevet rundt i kommunesystemerne.

Jeg ønsker dig alt held og lykke med din pension og håber at du får den. Det er så hårdt alt det man skal igennem inden man kan få det man har brug for.

Ville gerne ud idag og få lidt luft og sol, men de små ligger i seng med dårlig mave
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 14:57   #4
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Jeg fik pension august 2011 og har nogle diagnoser som de ikke kunne stille noget op med. Derfor tror jeg at du også kommer igennem og får fred.

Jeg håber at de nye FP-tiltag bliver på brugernes premisser. Sådan at hvis du orker det, kan du bruge det.

Det er bare så vigtigt at du kun tænker på dig og dine. I din situation har du ingen overskud til at "hjælpe" systemet.

Din psykiater en den de lytter på, også fordi man gerne skulle fortælle alt hos vedkommende. Men når de tager stilling til FP, mener jeg at alle papirer kommer omkring bordet, men der sidder man ofte ikke med.

Min sag gik egentlig glat igennem (god kommune), men det var selvfølgelig et hårdt forløb. Heldigvis skrev psykiateren at der ikke findes medicin til min diagnose.

Glæd dig bare til det snart er overstået.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 15:42   #5
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Hvor er du sød. Tusind tak for opmuntringen, den er hårdt tiltrængt.

Jeg bor desvære i København og her er det svært at få den rette hjælp, det er i hvert fald hvad jeg selv har oplevet og hørt fra mange andre, men jeg krydser mine fingre det bedste jeg kan og håber snart på en reel afklaring, så jeg kan få ro og overskud til det vigtige i mit liv; mine børn.

Rigtig god dag til dig og tak igen
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal jeg vente? 2012 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2012 12:32
Hvor længe skal jeg vente på svar? Bertha65 Alt det andet 13 17-05-2011 17:30
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10
Hvor længe skal man vente på lægekonsulenten?? Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-10-2008 21:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension