K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2012, 12:06   #1
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Lægeskøn

Jeg har været sygemeldt i knap 2 år, og har tidligere bedt om agt indsigt, og påny bedt om den igen.

Har intet modtaget endnu, men de tidligere gange har jeg næsten intet fået med posten, det jeg efterlyser er lægekonsulentens vurdering, hvorfor må jeg ikke se disse udtalelser.

Er det normal eller er det fordi det er et intern notat kun til sagsbehandleren.

Jeg ved min sag har været ved lægeskøn da kommunen har modtaget en special lægeerklæring samt endnu en status fra egen læge.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 12:31   #2
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Du har ret til at se alt, hvad der foreligger.
Hvis de ikke vil sende det til dig kan du tage kontakt til lederen af jobcentret og fremlægge problemstillingen. Giver det ikke noget på du gå til rådmanden/borgmesteren (i Aalborg Kommune f.eks. er der rådmand på beskæftigelsesområdet, og borgmesten tager sig ikke at noget i disse sager).
Jeg har selv været det igennem - man ville ikke sende bilag i min sag, og jeg fik dem først efter rådmanden var inde over.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 13:12   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jasch,

Jeg gjorde selv det, at da jeg gerne ville have kopi af den seneste lægekonsulent vurdering i min sag, så lavede jeg en akt indsigt hvor jeg kun bad om dette. Det var der ikke noget problem i og jeg fik den kort efter.

I min tidligere akt indsigt fik jeg heller ikke kopi af vurderingen, men man bør altså kunne få den, så prøv evt. om at bede om dem alle, hvis flere, i en separat akt indsigt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 13:22   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det er bare frustrerende, har lige fået mail om, at jeg skal stille på arbejdsmarkedsskolen imorgen.

Det er ikke altid nemt når sagsbehandleren modarbejder een.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 13:57   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
det jeg efterlyser er lægekonsulentens vurdering, hvorfor må jeg ikke se disse udtalelser.

Er det normal eller er det fordi det er et intern notat kun til sagsbehandleren.
Det kan være at dine lægepapirer først ryger ind til lægekonsulenten til vurdering når der skal træffes afgørelse.

Jeg fik lavet lægeerklæring i 2010, troede også at den var ved lægekonsulenten, derefter skete der ikke mere i min sag før nu. Spørger så jobkonsulenten om dem og han siger så at den slet ikke var til lægevurdering dengang.

Nu er den så forældet, min læge har lige lavet statusattest, den ryger så ind til lægekonsulenten, og så skal der træffes afgørelse sidst i marts.

Lægekonsulentens vurdering vil stå i din ressourceprofil.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 14:10   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja supersus, men jeg ved at min sag har været ved lægeskøn og kommet retur.

Jeg har fået en midlertidig sagsbehandler fra Århus kommune, og hun kunne tidligere se hele min sag, nu har vores kommune fået et nyt system kmd opera og så har hun ikke længere adgang.

Min ressourceprofil er meget mangelfuld da ingen lægeoplysninger er indført og de 2 tidligere gange jeg fik den til partshøring nægtede min sb at indføre mine kommentarer, så det er lidt op af bakke.

Nu ved jeg hvad der står i de 2 nye lægeerklæringer, de skriver at de ikke ser nogle skånehensyn som ville kunne gøre jeg kunne varetage et arbejde.

Men men men mon ikke kommunen ser lidt stort på det og du skal bare arbejdsprøves igen og dog...... uden forsørgelsesgrundlag sætter de vel ikke alverden igang.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 15:41   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hej igen

Så har jeg modtaget lægekonsulentens vurdering, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan en sådan skal se ud.

Men for mig at se, er det bare gengivelser fra de sidste læge erklæringer, skal man forstå det sådan, at lægekonsulenten er enig med hvad lægerne har skrevet ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 16:17   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en lægekonsulent laver som regel en konklusion
hvis der ikke er mere og komme efter
bliver der efterspurgt efter ydeligere dokumentation?

ellers bliver det lidt svært og vurdere hvad denne lægekonsulent mener

der er ikke nogen standard for hvordan den skal se ud
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 19:20   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
tjaaa MTVRV de modtog den speciallægeerklæring og derefter vurderede lægekonsulenten en ny status fra egen læge.

Egen læge skriver det samme som i speciallægeerklæringen, tilstand stationær og uden yderligere behandling osv.

Det enste lægekonsulenten selv skriver udover gentagelser fra lægeerklæringerne er at yderligere afklaring vil forværre min tilstand.

Ordlyden er meget ens fra erklæringerne.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 19:21   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja og lægekonsulenten skriver om en pension med kontrol om 3 år.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension