K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2012, 23:58   #1
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hjælp Beskyttet beskæftigelse.

Jeg fik førtidspension i september sidste år, og føler mig meget ensom og alene, så overvejer at starte i beskyttet beskæftigelse der hvor jeg var i afklaring.

Jeg savner at være bare lidt social og føle at jeg er en del af noget, men er også i tvivl om det kan spænde ben for mig og give mig problemer senere hen med hensyn til den nye reform.

Jeg ville forsøge at være der 2 gange om ugen i 3 timer af gangen. Netop fordi at det er beskyttet beskæftigelse håber jeg at der kan være plads til mig.

Jeg har en kontrol på min pension om 2 år og er 30 år.

Jeg er så ked af at føle mig ensom og har brug for at være en del af noget, men kunne jo også godt frygte at kommunen kunne se det sådan at når jeg kan klare beskyttet beskæftigelse kan jeg også klare et fleksjob for det ved jeg at jeg ikke ville kunne klare.

Hvordan tror i at de vil se på det når de skal tage min kontrol op? Og hvad ville i selv gøre?
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 00:04   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Jeg fik førtidspension i september sidste år, og føler mig meget ensom og alene, så overvejer at starte i beskyttet beskæftigelse der hvor jeg var i afklaring.

Jeg savner at være bare lidt social og føle at jeg er en del af noget, men er også i tvivl om det kan spænde ben for mig og give mig problemer senere hen med hensyn til den nye reform.

Jeg ville forsøge at være der 2 gange om ugen i 3 timer af gangen. Netop fordi at det er beskyttet beskæftigelse håber jeg at der kan være plads til mig.

Jeg har en kontrol på min pension om 2 år og er 30 år.

Jeg er så ked af at føle mig ensom og har brug for at være en del af noget, men kunne jo også godt frygte at kommunen kunne se det sådan at når jeg kan klare beskyttet beskæftigelse kan jeg også klare et fleksjob for det ved jeg at jeg ikke ville kunne klare.

Hvordan tror i at de vil se på det når de skal tage min kontrol op? Og hvad ville i selv gøre?
Hej Lotus1

Kender dig ikke... -men jeg ville opstøve noget frivilligt arbejde(der er masser). Mange gange kan dette "arbejde" udover noget socialt, også føre til mange gratis glæder fx rabatter her og der, og måske rejser/ture i ind- og udland


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 00:11   #3
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hej Multe. Tak for dit svar

Jeg har også selv tænkt på noget frivilligt arbejde, men er bare i tvivl om der er plads til mig og mine specielle behov der, jeg har borderline og reagere meget voldsomt nogen gange, så tænkte at jeg måske ville passe bedre ind og at der ville være mere plads til at være mig på et beskyttet værksted.

Tænkte at der er mere forståelse på et beskyttet værksted og at de har mere forståelse hvis jeg en dag ikke kan magte og komme eller er syg.

Men måske er det også bare fordi at jeg er rigtig usikker.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 00:35   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Hej Multe. Tak for dit svar

Jeg har også selv tænkt på noget frivilligt arbejde, men er bare i tvivl om der er plads til mig og mine specielle behov der, jeg har borderline og reagere meget voldsomt nogen gange, så tænkte at jeg måske ville passe bedre ind og at der ville være mere plads til at være mig på et beskyttet værksted.

Tænkte at der er mere forståelse på et beskyttet værksted og at de har mere forståelse hvis jeg en dag ikke kan magte og komme eller er syg.

Men måske er det også bare fordi at jeg er rigtig usikker.

Ja ok, så er det jo nok ikke lige en børnehave(og lignende) du skal være i -men steder med "voksne" mennesker der ikke er bange for udfordringer findes faktisk.

Et beskyttet værksted er jo også helt fint, dog er der jo netop dér, en del personer med meget lidt overskud og forståelse for andres diagnoser(gælder ikke personalet).

Mit indspark var også bare for at give dig noget gåpåmod, for derefter, at du fik følelsen af muligheden for at kunne vælge og vrage


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 00:39   #5
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Det var også rigtig sødt af dig

Det har du selvfølgelige helt ret i, havde jeg ikke lige tænkt på, så det skal jeg jo også have med i mine overvejelser.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 08:06   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Et beskyttet værksted er jo også helt fint, dog er der jo netop dér, en del personer med meget lidt overskud og forståelse for andres diagnoser(gælder ikke personalet).
Jeg har været i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og min oplevelse var, at brugerne på stedet var rigtig gode til, at tage hånd om hinanden, og evt. hente hjælp hvis de kunne se, at noget var ved, at køre af sporet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 09:27   #7
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Jeg er ikke bange for at springe ud i beskyttet beskæftigelse. Det kan give en masse livskvalitet, og det er guld værd at føle at man laver noget - og selv om lønnen er lille, er det trods alt et arbejde.
Der vurderes ikke ud fra timer når der er tale om skånejob.

Et skånejob er jo netop tilrettelagt for førtidspensionister, og man kan ikke sammenligne et skånejob med et fleksjob.
I et fleksjob forventes der en ret høj effektivitet, mens et skånejob kan bestrides med mindre effektivitet, og derfor kan nogle arbejde 20 timer i et skånejob, men kun 3 i et fleksjob.
Held og lykke med det - Det skal nok blive givende.
Jeg har i hvert fald meget glæde af at bruge mine evner i det omfang jeg kan.
Sats på livskvaliteten -
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 12:11   #8
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Jeg fik førtidspension i september sidste år, og føler mig meget ensom og alene, så overvejer at starte i beskyttet beskæftigelse der hvor jeg var i afklaring.

Jeg savner at være bare lidt social og føle at jeg er en del af noget, men er også i tvivl om det kan spænde ben for mig og give mig problemer senere hen med hensyn til den nye reform.

Jeg ville forsøge at være der 2 gange om ugen i 3 timer af gangen. Netop fordi at det er beskyttet beskæftigelse håber jeg at der kan være plads til mig.

Jeg har en kontrol på min pension om 2 år og er 30 år.

Jeg er så ked af at føle mig ensom og har brug for at være en del af noget, men kunne jo også godt frygte at kommunen kunne se det sådan at når jeg kan klare beskyttet beskæftigelse kan jeg også klare et fleksjob for det ved jeg at jeg ikke ville kunne klare.

Hvordan tror i at de vil se på det når de skal tage min kontrol op? Og hvad ville i selv gøre?
Pas på at du ikk bliver udnyttet som næsten gratis arbejdskraft og skal tjene penge ind til et firma så direktøren kan få en høj løn.
Du får her et eksempel på et jobfirma med 200 borgere i beskyttet og som har millioner i overskud.

Jobfirmaet HKI skriver på deres hjemmeside at de har dagligt knap 200 i beskyttet beskæftigelse.
http://www.hki.dk/

HKI´s regnskab fortæller at det er en fed forretning at være jobfirma.
http://aarsberetning.hki.dk/regnskab/

Jeg fik for nogle år siden revalidering hos jobfirmaet HKI og var meget utilfreds med at være der.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 13:58   #9
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
tusind tak for jeres svar.

Tusind tak for jeres svar, det varmer virkeligt og er glad for at høre jeres mening. Jeg vil nemlig gerne have bedre livskvalitet og blive gladere og det er svært når jeg bare er herhjemme uden særlig meget social kontakt til andre.

Jeg har selvfølgelige nogen gode veninder og familie som jeg ser og jeg har en hund så jeg møder da også nogen engang imellem når jeg går med hunden, men det er bare ikke det samme.

Jeg synes at jeg har mistet meget af mig selv igennem årene med kommunen, Jeg mistet også min bedste veninde igennem 11 år af brystkræft sidste år, så det har bare været nogen hårde år.

Det mærkelige er at jeg elsker at være social men det er desværre også tit det der giver mig problemer men jeg kan samtidig heller ikke leve uden det sociale, så er nok ret kompliceret.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 14:12   #10
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Tusind tak for jeres svar, det varmer virkeligt og er glad for at høre jeres mening. Jeg vil nemlig gerne have bedre livskvalitet og blive gladere og det er svært når jeg bare er herhjemme uden særlig meget social kontakt til andre.

Jeg har selvfølgelige nogen gode veninder og familie som jeg ser og jeg har en hund så jeg møder da også nogen engang imellem når jeg går med hunden, men det er bare ikke det samme.

Jeg synes at jeg har mistet meget af mig selv igennem årene med kommunen, Jeg mistet også min bedste veninde igennem 11 år af brystkræft sidste år, så det har bare været nogen hårde år.

Det mærkelige er at jeg elsker at være social men det er desværre også tit det der giver mig problemer men jeg kan samtidig heller ikke leve uden det sociale, så er nok ret kompliceret.
Måske kan du blive medlem i en forening og møde mennesker med samme interesser som dig.
Så får du osse social kontakt med andre.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
beskyttet beskæftigelse kørsel godgørelse J.A.F. Alt det andet 2 06-07-2012 16:05
Kreditor beskyttet konto Diablo Alt det andet 7 22-10-2011 07:44
Førtidspension og beskyttet beskæftigelse? jeromaka Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 10:11
førtidspension og beskæftigelse jeromaka Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-03-2010 13:51
Om beskæftigelse zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 1 15-10-2008 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension