K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2012, 15:26   #1
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Smerteklinikken i Kolding

Jeg er blevet henvist til Allivia i Kolding. Er meget spændt på om de kan hjælpe mig. Det er kommunen der henviser til sm. klinikken. De regner med, at de kan være med til, at vurdere mit arbejdsniveau. Har været syg snart i et år og tiden er ved at løbe ud. De snakker allerede om stop af SDP uden mulighed for forlængelse. Ja så kan jeg jo havne i kontanthjælpsystemet, fordi de hele tiden trækker tiden med det ene og det andet. Er der nogen som har gode erfaringer om smerteklinikken ? Håber jo på, at de kan være med til at redegøre, at mit funktionsevne ikke bliver bedre.
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 15:50   #2
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Kubus
Smerteklinikken kan ikke vurdere dit arbejdniveau, der skal du i arbejdsprøvning, og det vil være bedst for dig selv hvis de 2 ting kunne gå hånd i hanke, da du nok vil opleve smerteniveauet stige når og hvis du kommer igennem en arbejdsprøvning
Held og lykke til ; )
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 01:27   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kubus Se meddelelser
Jeg er blevet henvist til Allivia i Kolding. Er meget spændt på om de kan hjælpe mig. Det er kommunen der henviser til sm. klinikken. De regner med, at de kan være med til, at vurdere mit arbejdsniveau. Har været syg snart i et år og tiden er ved at løbe ud. De snakker allerede om stop af SDP uden mulighed for forlængelse. Ja så kan jeg jo havne i kontanthjælpsystemet, fordi de hele tiden trækker tiden med det ene og det andet. Er der nogen som har gode erfaringer om smerteklinikken ? Håber jo på, at de kan være med til at redegøre, at mit funktionsevne ikke bliver bedre.
Selve Allevia kan du dog se frem til, de meget professionelle og rigtig rare mennesker at få hjælp, råd og vejledning af.
Det er nok det mest positive forløb i mine 4 1/2 år i kommunale kløer.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 13:59   #4
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Hej. jeg er i arbejdsprøvning på 18 timer om ugen, og det er max. Men kommunen vil gerne ha mig omkring sm. klinikken for så tror de, at jeg kommer op i flere timer. Ja 25-30 timer for så er man jo selvforsørgende. Ved også, at det er vigtigt, at det lægelige er i orden og, hvor vigtigt det er at lægerne formulere sig præcist så der ingen huller er i sagen. Det vil kommunene bare benytte sig af. Har desværre ikke været så heldig med den sidste udtalelse fra speciellægen eller lad mig sige det sådan, at kommunen tolker sit, hvis der bare kan være en mulighed for bedring. Jeg har mere eller mindre været syg siden 2005. Og tænk sig de kan blive ved med, at køre på genoptræning. Havde det virket så havde man nok set bedring, men desværre ikke. Ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er i Match 3. Og min sagsbeh. er ikke god til at hente attester. Nogen som kan guide mig lidt ? :-)
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 14:32   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kubus Se meddelelser
Hej. jeg er i arbejdsprøvning på 18 timer om ugen, og det er max. Men kommunen vil gerne ha mig omkring sm. klinikken for så tror de, at jeg kommer op i flere timer. Ja 25-30 timer for så er man jo selvforsørgende. Ved også, at det er vigtigt, at det lægelige er i orden og, hvor vigtigt det er at lægerne formulere sig præcist så der ingen huller er i sagen. Det vil kommunene bare benytte sig af. Har desværre ikke været så heldig med den sidste udtalelse fra speciellægen eller lad mig sige det sådan, at kommunen tolker sit, hvis der bare kan være en mulighed for bedring. Jeg har mere eller mindre været syg siden 2005. Og tænk sig de kan blive ved med, at køre på genoptræning. Havde det virket så havde man nok set bedring, men desværre ikke. Ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er i Match 3. Og min sagsbeh. er ikke god til at hente attester. Nogen som kan guide mig lidt ? :-)
Hmmm - hvis der ikke tår i dine lægeæige papirer, at en evt. smertelindring kun er for at forbedre dit liv og ikke vil gavne din funktion, ja, så.... men til gengæld vil de gerne have folk den vej (smerteklinik)
og det forstår jeg godt.
Jeg gør gerne det at jeg med korte mellemrum sender en mail, og spørger til sagen, det holder en sb til ilden...... eller spørger hvad de mangler?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 15:05   #6
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Ja de vil gerne ha en den vej. I mine lægepapirer står der, at min lidelse er kronisk og varigt. Jeg har en discus i lænden. Degeneration i 5 lændehvirvler, samt manglende væske. Selvfølgelig skal alle behandlingsmuligheder være udtømte og efter min sagsbeh. mangler der kun status fra sm. klinikken. Det er ihvertfald hvad hun siger. Har bedt om aktindsigt og venter spændt. Tager ofte kontakt til hende, men det er svært, at gennemskue systemet.
Har altid klaret mig selv og altid været på arbejdsmarkedet. Lige indtil en arbejdsskade i 2004.
Har efterfølgende haft mange langtidssygemeldinger som resulterede i fyring. Nu efter sidste graviditet, er den helt galt med ryggen, symp og tilstand forværret. Denne gang må jeg kæmpe mod systemet, da vi i familien ikke kan blive ved med at klarer ærterne selv. Har ikke længe tilbage af mine sygedagpenge og sagsbeh. siger at jeg ikke kan få forlængelse. Overvejer, at få advokat på, ved ikke om det er til nogen hjælp. Ja, hvis man ikke er syg i forvejen skal man nok blive det. Føler tit, at for kommunen er man bare et CPR nummer.
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ups, Kolding! Risa Det er da strengt ! 6 26-10-2011 21:56
Ast underkender Kolding! Risa Nyt om loven 1 02-09-2011 23:37
Allevia Kolding ette74 Alt det andet 5 16-06-2011 12:40
Allevia - Kolding vivims Dit og Dat 2 14-08-2009 09:43
Kender I til smerteklinikken i Kbh Tino Dit og Dat 8 05-07-2009 21:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension