K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 20:14   #1
romance1965
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
romance1965 er ny på vejen
Wink hjælp jeg ved ikke hvad jeg skal gør med komunne .

hejsa . jeg er en dame på 47 år , og er meget ny her ind , men har virklige bruge for hjælp .

for at gør en historie kort lige nu så ville jeg fortælle min historie i små , bider men i er velkommer til at spøger mig om alt .

i år 2002 faldt jeg på et danse gulv og brække skinde bente tre steder , ikke i en brændert , men i ledninge som flød på gulve , det var ikke min egne skylde .
jeg fik så operete et mavesøm , ind i benet , som fre støtte mit ben, der gik betændels i og benet blev dobbels så tygt som før , men de ville ikke tage sømme ude før der var gået et år .
på det tidspunkt var jeg som elev som soshjælper , og var sindsyg glad for det .
men da mit ben blev værre og værre og jeg fik flere og flere smerter i det så måtte jeg kaste håndklæde i ringen . og stoppe
der efter har jeg være igemmen en dele opertioner og undersøgleser , men inge ting er blev beder , men meget være , har smerter hel tiden i benet og knæ .
jeg har prøve at start min uddannels forfra to gang men kunne ikke klare det på grund af mit ben desværre .
jeg fik 100,00kr i afstadninge fra det sted jeg kom tilskad , men det har ikke dække noget som helt overhoved .
jeg røge fra sygdagpenge fra den en dag til den anden uden nogle former for hjælp eller advarelse , mit ægteskabe gik i stykker på grund af det , og jeg var frustreter og vidste ikke vad der skulle ske , inge hjælp og hent nogle steder .
nu skrive vi 2012 og jeg har være igemmen 9 arbjede prøvinger og fået den en besked efter den anden og fik besked om jeg skulle søge flexjob , det gjorde jeg så og arbejdesprøvinge sted skrev det ville være en god ide jeg kom i flexjob til jobcenter , men jeg fik afslag på grund af alt var ikke afprøve og jeg var for tyk , så jeg skulle prøve kontor , som der så ikke sket noge ved før et år sener , og det gik heller ikke overhoved , jeg har for mange smerter til at side for længe gå og stå .
så fik jeg en opertione i min skulder her i 2011 , og gik til træninge med den , har stadigvæk mange smerter i den og der kan ikke gørest mere ved den heller ikke , min træner der forslog mig at komme på førtidspensinon . og skrev et brev til kommunen om det , samt alt det har jeg haft en ny sagsbehandler hver 2 månede ca , den sidste sagebehandler , sage til mig nu skulle jeg afprøve her og nu på et sted i brøndby. og hun sage jeg skulle kontakt hend ind den 12 dec 2011 som jeg gjorde men hun var gået på barelse før tid på grund af smereter .
så jeg skulle have en anden og de viste ikke i jobcenter hvem jeg skulle have .
tiden gik og gik , jeg har fået en depertione nu og får piller mode det nu , der skal lige sige jeg er blev misbruge som barn 5 år gammel og voldtage to gang og fået tæsk i min forhold .
jeg kunne ikke mere og har haft løst til at tage mit egne live nu nogle gang , men får nu piller der hjælpe mig mod det .
jeg fik så et brev her den 17 feb2012 fra jobcenter læge , om at han gerne ville have min sygiske lidelser tjekke hos et psygolog de sender mig til ,
jeg ved bare ikke hvad jeg mere skal gør og hvor jeg for hjælp hen ??? håbe af hel mit hjerte i kan hjælpe , der er meget mere ind det her , men har bare ikke kræfter til at skrive mere nu , men i kan spøger om alt , men ville blive så glad for hjælp her ind fra om hvad jeg skal gør . mange tak på forhånd . romance1965
romance1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:44   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
At du skal til psykolo er sikkert godt for dig, både fordi du har været så meget igennem og fordi, hvis du skal til, at søge pension er det godt for dig, at have en udtagelse med der fra.

Det lyder vildt du har været i 9 arbejdsprøvninger uden at komme videre man det er der desvære mange der har prøvet, at de siger du vejer for meget er også meget normalt, alt hvad kommunen kan bruge bliver brugt.

Til sidst vil jeg ønske dig held og lykke og håber du med psykolog hjælp for mere styr på dit liv, måske skulle du bede om, at komme på et smerte center, så du også kan få mindre smerter, smerter burde vi jo ikke have om ment ikke andet kan de måske finde ud af hvad, der giver dig smerter.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 09:03   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Romance1965

Hvis Jobcentres lægekonsulent mener du bør tjekkes hos en psykolog handler det så ikke om en speciallægeerklæring, hvor du bliver udredt af en psykiater? Snarere end en psykolog, som ikke kan stille diagnoser.

Du bør samtidig være observant på om kommunen ikke forsøger at dreje væk fra din fysiske sygdom via netop en henvisning til en speciallæge, hvilket ikke er rimeligt hvis du ikke selv (og prak. læge) menre at du fejler noget psykisk.

Hvis dette er tilfældet kan du henvise til Proportionalitetsprincippet, som er et centralt forvaltningsretligt princip, som indeholder to elementer:
1. Nødvendighed, dvs. at indgreb over for borgerne ikke må være mere indgribende, end hvad der er nødvendigt
2. Forholdsmæssighed dvs. at et indgreb ikke må være mere vidtgående end formålet tilsiger.

På dansk vil det sige, at kommune ikke må gennemtvinge en speciallægeerklæring, hvis ikke det er nødvendigt for en afdækning af din fysiske sygdom.

Hvis det drejer sig om en specailægeerklæring fra en psykiater el. konsultation hos en psykolog bør du iagtage at mange herinde bliver sendt til kommunens udvalgte, og den efterflg. udtalelse bærer nogle gange præg af dette. Hvorfor du bør kunne vælge mel. et par stykker og de ikke bør peges på en besstemt.

Mange hilsner


Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 13:16   #4
romance1965
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
romance1965 er ny på vejen
hejsa mange tak for dinne svar okay det kender jeg ikke det du skrive , ved faktisk ikke så meget om tinge desværre ville jeg ønske jeg gjorde og er bange for hvad der skal ske , men jeg må jo tage en dag af gange .
jeg har fået et brev fra jobcenter om en anmodning om indkaldelse til spéciallægeundersøgelse .
det er spéciallæge der er send til danamed på frederiksberg ´, kender det ikke . knuz romance
romance1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 13:17   #5
romance1965
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
romance1965 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
At du skal til psykolo er sikkert godt for dig, både fordi du har været så meget igennem og fordi, hvis du skal til, at søge pension er det godt for dig, at have en udtagelse med der fra.

Det lyder vildt du har været i 9 arbejdsprøvninger uden at komme videre man det er der desvære mange der har prøvet, at de siger du vejer for meget er også meget normalt, alt hvad kommunen kan bruge bliver brugt.

Til sidst vil jeg ønske dig held og lykke og håber du med psykolog hjælp for mere styr på dit liv, måske skulle du bede om, at komme på et smerte center, så du også kan få mindre smerter, smerter burde vi jo ikke have om ment ikke andet kan de måske finde ud af hvad, der giver dig smerter.
okay tak for dit søde svar , ja det må jeg prøve knuz romance
ja det er vild 9 arbejdesprøvinger , og ja får heltiden en nye besked fra komunne , så er frustere meget
romance1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
Hjælp mig, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Julcha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 105 17-11-2010 12:46
ved ikke hvad jeg skal gøre nillee At søge førtidspension 11 04-02-2009 12:10
pension eller ej (ved ikke hvad ben jeg skal stå på) superhoax Alt det andet 4 19-08-2008 18:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension