K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 17:01   #1
PeterT
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
PeterT er ny på vejen
Forsikring og påstand om forudbestående lidelse

Jeg har desværre fået en langvarig whiplash-læsion. Den er vurderet stationær af flere speciallæger og accepteret af forsikringerne.

Jeg går fortsat til behandling for smerterne, og der er blevet taget yderligere funktionel røntgen, som viser, at nakkehvirvlerne bevæger sig for meget. Min kiropraktor siger, at min halshvirvelsøjle er blevet ustabil som følge af sammenstødet (højenergi-traume), og at det vil være fornuftigt at få lavet mr-skanning for at se omfanget af skaderne.

Jeg har derfor også talt med en neurokirurg, som har bestilt en skanning. Hans kommentar var dog, at han formentlig ikke kunne tilbyde behandling, og at jeg næppe blev mindre syg af, at han sagde, at der var noget galt. Derfor anså han det ikke for nødvendigt med en skanning. Det har han jo desværre nok ret i, men jeg vil alligevel gerne vide, hvordan min nakke nu ser ud.

Samtidig har jeg læst om folk herinde, der har problemer med, at forsikringen forsøger at løbe fra ansvaret, hvis der gøres tilfældige fund af f.eks. slidgigt eller andet i den skadede legemsdel, dette uanset at det fundne ikke tidligere har givet anledning til gener.

Derfor er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg bare skal droppe mr-skanningen, så jeg ikke får problemer, hvis der mod forventning skulle vise sig at være et eller andet, som kan pustes op fra forsikringens side.

Jeg mener, at f.eks. slidgigt i nakken ses hos ca. 30% af den voksne befolkning uden at dette er sygeligt, så der er jo en god chance for, at det findes hos mig også.

Jeg har ikke tidligere haft nogen form for problemer med nakken. Alt ser normalt ud på røntgen, bortset fra den nævnte overbevægelighed. Vil man kunne se slidgigten på røntgen, hvis den formodes at være fra før ulykken?

Er der nogen her, der har erfaring med forsikringsselskabernes evt. krumspring f.eks. med whiplash og påståede forudbestående lidelser i nakken?

Mvh. Peter
PeterT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:19   #2
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Jeg er aldrig blevet scannet ej heller fået taget røntgen for at påvise noget i nakken, efter jeg lande forkert på vandoverfladen ved et hovedspring fra en båd.

Jeg har været bekymret over ikke at få taget billeder, de billeder der er taget i udlandet hvor skaden skete, er ikke at opspore nogen steder.

Principielt ville det være ligemeget hvad de viste, men jeg ville nu nok gerne have styr på hvordan dettes ud derinde !

Ang. forsikring... ingen problemer overhovedet... tilkendt erstatning på 8% udelukkende på baggrund af oplysninger om smertebilledet... altså hyppighed og intensitet.

Jeg findes mengraden passende...
Jeg har max sendt 5 breve i sagen til mine forsikringer...
Har max ringet til dem det samme antal gange, udelukkende for at høre om der var kommet svar... altså bare nysgerrighed !
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:19   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Hvis du bliver scannet kan de se om du har slidgigt,

og det er selfølgelig ikke noget som er kommet efter en ulykke,

men der kan være sket så mange andre ting i din nakke, som ikke kan ses på en scanning,

ang, forsikring så vil jeg andbefale dig at være ærlig, det kommer man altid

længst med her i livet,

de udbetaler ikke noget, hvis ikke der ligger noget til grund for det,

der skal være udtalelse fra speciallæge om hvad du fejle.

jeg har selv fået 15%, har også piskesmæld,

5-12% er hvis normalt at få udbetalt for dette.

Sidst redigeret af mand; 19-02-2012 kl. 19:49.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:27   #4
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
PS
fra jeg indberette sagen for et år side, altså 9 måneder efter ulykken, og til jeg stod med chek for 5% gik der 4 måneder, og så et par måneder ekstra fra de 5-8% idet det ene selskab sendte mig videre til neurologiske undersøgelse.

Forsikringerne arbejder hurtigt, for når der først er lægelige papirer på bordet, så skal de betale en høj rente hvis mengraden senere hæves.
Jeg fik en rente på omkring 2% for to måneder... så vil tro budgetter en procentvis måneden, for det er faktisk også den rente som erhvervsdrivende må opkræve hvis man betaler girokort mm for sent.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
KL, Screening for psykisk lidelse phhmw Politik og Samfund 7 19-12-2013 12:10
Bipolar lidelse annagw Dit og Dat 62 22-06-2013 21:00
En forværring af forudbestående ryggener var en arbejdsskade Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 11 03-05-2013 20:50
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
Bipolar lidelse. singel12 Dit og Dat 0 13-04-2011 13:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension