K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2007, 21:31   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
Wink Skriv om dine værste oplevelser!!!!!!!!!!

Samfundet er dårligt
Alle er i mod os!
skriv om alt det dårlige i odense!
alting går langsomt!
De prøver at snyde mig!
Min psykolog siger jeg ikke er tosset nok
De tror ikke mine arme er dårlige
jobkonsulenten vil give mig det værste job han kan finde..


Ja 90 procent eller mere af de mails der er her på 10, kunne starte sådan nogenlunde som over nævnte citater- og ja det er ikke let at stå oprejst i alt det man må igennem i den proces det er at komme igennem afkalring i system Danmark....og k10 er (vil jeg skynde mig at nævne) et dejligt forum at møde andre med samme problemer i.... MEN stop op engang og pas på at det ikke bliver et forum hvor det bliver en kamp mellem DEM og OS....men hold fokus på det der fungerer i vores system, istedetfor alt det der ikke gør. At skære alt over en kam....ja det er ikke vejen frem.
SKRIV OM ALT DET DÅRLIGE VED ODENSE? ja fin nok debat,men hvad med at skrive om alt det gode....hvordan on det er at komme her som ny,og læse sådan sætning...man bliver farvet af det man læser,og får en forhånds indstilling til odense som en...der kun er ude på en ting...at knække dig-
Jeg kender personligt 2 flekser fra odense- og begge nye i fleks systemet-og det er to meget positive historie jeg kan fortælle-de er blevet behandlet med værdighed.
jeg tror hvis man på forhånd tænker det værste,ja så får du det værste, med åbenhed og troen på det bedste....ja så ser andre på dig som en der vil samarbejde....
jeg er selv i gennem et langt forløb med afklaring,arbedsprøvning osv...og ja det er en jungle- men ved at møde sagsbehandler og psykolger som mennesker,og ikke som en der vil gøre en ende på mit liv, ja så syntes jeg det er fantastisk hvad disse mennesker gør for mig, for at finde en plads til mig i samfundet....finde en hylde hvor jeg hører til-de gør et utrolig stykke arbejde....har i tænkt på hvor heldig et samfund vi egentlig er i- hvilken muligheder...? at sætte det hele på hovedet,og se det positive i tingene..ja det vil hjælpe på det hele,og ikke mindst på stemningen.
så hold hovedet højt.
Og skriv alt det positive du oplever

Sidst redigeret af Admin Saturn; 29-08-2007 kl. 19:49. Årsag: Overflødig (tom) skrivefelt fjernet.
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2007, 22:04   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
positiv indgangsvinkel

Hej Nille
Jeg forstår godt dit budskab, og synes også selv jeg starter mødet med nye mennesker positivt.

Når det så er sagt, så kan du se af de indlæg du referere til, at det bestemt ikke er uden grund når det negative dukker op!

Dejligt for de folk der mødes af medmenneskelighed fra kommunens side. MEN......... De der mødes med det modsatte skal absolut gøre opmærksom på det, før stopper det jo ikke!

Når først de gængse regler er overtrådt, og kommunen trods indsigelser ikke ønsker at rette fejl, er det sørme svært at møde kommunen med en positiv holdning.


Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2007, 23:06   #3
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Elsker Odense af hele mit hjerte,men folkene på rådhuset er lige til at lukke op og BEEEEEEEEEEB I.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2007, 00:42   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
Samfundet er dårligt
Alle er i mod os!
skriv om alt det dårlige i odense!
alting går langsomt!
De prøver at snyde mig!
Min psykolog siger jeg ikke er tosset nok
De tror ikke mine arme er dårlige
jobkonsulenten vil give mig det værste job han kan finde..
nille jeg kan godt følge dig og din tanke gang den har jeg også selv haft, jeg vil lige her prøve at forklare hvad det er med Odense .

Vi er her på siden over 900 bruger fra forskellige dele i landet, nu er det sådan at der er en del mennesker i Odense kommune der har en del problemer med denne kommune , og veldokumenteret problemer immervæk, jeg bor ikke selv i Odense jeg bor i den helt anden ende af landet.

Men når nogen kommer til mig og fortæller mig at de er ved at se om ikke de kan samle folk for at se om de i samlet flok kan lægge pres på Odense , ja så gør jeg det , og grunden til at jeg gør det ...

Jo det er jo fordi at de mennesker der er blevet trådt på at Odense kommune og hvor Odense kommune også meget veldokumenteret hopper op og falder ned på menneskers retsikkerhed , ja de skal vel også have en chance for at blive nogle af de glade tilfredse borger ikke ?

Du vil på andre sider på nettet kunne se at den samme opfodring er andre steder

de andre ting vil jeg lade stå uimodsagt for det er jo rigtigt nok.. men så vil jeg også lige komme med et par andre kommentar til det der foregår her på siden ...

Jeg ved ikke hvor mange indlæg du har læst på siden, her er skam glade og lykkelige historier og her syntes jeg så især rigtig godt om de historier som er endt lykkeligt trods den grimme og hårde start...

formålet med K10 er netop at hente styrke og gode råd hos mennesker der enten er i suppedasen som en selv eller som er kommet ud på den anden side, det er lidt som hvis du tænker nyheder ...

Du høre jo heller ikke lutter solskinshistorier der, der er 90 % jo også død og ulykke, her på siden er det dem der har brug for hjælp og støtte der kommer og det er det formål siden er oprettet med, og selv om meget af det er ulykke på ulykke ja så kan man jo ikke komme udenom de gode og brugbare råd, man kan ikke komme udenom at vi har bruger for hvem netop siden og det at finde ud af at man ikke var alene gjorde at man fik modet og viljen til at kæmpe videre og man kommer ikke uden om at netop en del af dem i dag er kommet meget længere og nogen af dem er endda kommet i mål

det er da gode historier også selv om de ikke fylder så meget på siden...

Jeg ville elske hvis alle vores bruger i morgen kunne komme og fortælle hvordan det hele bare glider på skinner at kommunerne udreder dem som de skal i følge loven og at alle tidsfrister osv overholdes ...


for det ville jo vise at det gik den rigtige vej...
jeg tror at de fleste hjemmesider ejer gerne vil have en god hjemmeside , en hjemmeside der er godt besøgt og har mange medlemmer ..

men jeg er en hjemmeside ejer der i den grad ønsker at min side en dag bliver helt overflødig og jeg skal finde på noget andet at bruge mine arbejdsløse timer på ...

ergo jeg forstår udmærket godt hvor du vil hen med det du skriver og jeg kan også give dig ret, men derudover så er siden jo lavet netop til støtte og brug for dem der er kommet i klemme, dermed ikke sagt at vi ikke vil have lykkelige historier og dine veninder er til hver en tid velkommen til at komme ind og fortælle deres historier men sjovt nok så dem der har et problemfrit forløb de har ikke det samme behov for debat som de andre

og i min verden kan kommuner behandle nok så mange nobelt og med værdighed osv .
Men så længe at det ikke er alle borger til del at få den behandlig så er der noget galt og så skal man råbe op og det vil vi så fortsætte med at gøre, men vi opfodre også altid folk til at komme og fortælle de gode ting der trods alt også er i systemet engang i mellem


MVH
Hejdien

ps jeg kan oplyse dig om at vi overvejer en blog på et tidspunkt når det bliver muligt , og her kan man få rig lejlighed til at fortælle om alt det positive man trods alt også oplever , livet er jo ikke kun systemet og en jammerdal
  Besvar med citat
Gammel 27-08-2007, 09:29   #5
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
tak for dit svar

super med respons H
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2007, 13:29   #6
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Nu har jeg tænkt og tænkt, men kan stadig ikke komme på noget positivt at skrive om den behandling jeg har fået af kommunen. Beklager...

Men jo, nu ved nærmere eftertanke så har jeg en bekendt, som har fået en masse hjælp fra kommunen, men det ligger 20 år tilbage og det var i en lille jysk kommune, hvor man rent faktisk havde tid til at snakke med sine syge borgere.

Som jeg har forstået det, er der meget forskel på, hvor man bor henne (stor eller lille kommune) og hvem man er heldig at komme til at tale med. Personligt fik jeg en ny sagsbehandler hver gang, da jeg kørte min pensionssag, hvilket betød at jeg skulle forklare dem hele min historie igen og igen og igen, fordi de ikke lige kunne finde mine papirer/ikke havde haft tid til at læse dem/eller de havde læst en anden borgers papirer. Det show trak ud i flere år.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2007, 22:52   #7
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
trist for dig

tænk sig at det er så mange år siden du har oplevet noget positivt-øv.....hvordan er tonen når du snakker med kommune osv....er det STORE ord, eller en dialogtaler de ned til dig, eller er det ligeværdig samtale.

er det ikke positivt at vi som borger overhovedet kan få noget økonomisk støtte?

er det ikke positivt vi kan få mad på bordet hverdag...måske ikke laks og rødvin hver dag....men dog mad

er det ikke positivt at der faktisk er nogen ansat til at hjælpe os...nogen bedre end andre selvfølgelig.

det gælder om at se de små små ting, ellers kører man surt i det her show....
knus og tanker
nille
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2007, 23:11   #8
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
positivt

hvornår har i sidst oplevet noget positivt
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2007, 09:17   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nille, i det store hele er jeg enig med dig. Der er mange positive ting i hverdagen. Og selvfølgelig er det positivt, at vi lever i et land, hvor der er hjælp at hente, når man bliver syg osv. Ingen tvivl om den sag. Men når det er sagt, så lever vi jo også i et velfærdssamfund. Vi har alle betalt vores skat. Derfor mener jeg også, vi kan tillade os at forlange en ordentlig og fair behandling.

Desuden synes jeg heller ikke, man skal underkende, at der rent faktisk ér mennesker der bliver behandlet dårligt! Og der ér tilfælde hvor sager trækker umenneskeligt langt ud osv.
Der er faktisk også folk, der bliver mere syge af samme grund.
Det skal vel ikke fejes ind under gulvtæppet?

Og som Hejdien skriver, alle er jo velkomne til at komme herind og fortælle om de gode ting også, men de, der har fået en god og hurtig behandling har ikke det samme behov for at debattere.

Jeg gik selv kommunen i møde med et positivt sind, men når man igen og igen oplever at blive talt ned til, når ens henvendelser ikke bliver besvaret, når man blier truet på sin økonomi og ikke ved, om man kan blive boende i sin lejlighed, ja, så er det altså ligesom om, at positiviteten forsvinder.
Når det så er sagt, så er jeg altså stadig et glad og positivt menneske med mange meningsfyldte ting i min hverdag, men jeg synes altså også det er vigtigt at få de ting, der ikke fungerer i det danske samfund frem på bordet.
Ingen kan lære af fejl, der ikke bliver talt om og anerkendt!

Bare min mening..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2007, 11:48   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Talking

Nille det er loven der siger at danske borgere har ret til forsørgelse hvis de ikke kan forsørge sig selv og sådan har vi skabt vores samfund hvilket alle har været med til at finansiere over skatten det er en af grundene til at vi har nogle rettigheder her til lands som gælder for alle .Når noget ikke følger loven så har vi pligt til at råbe op om det og ikke bare sige det er ligemeget fordi vi får vores penge på kontoen hver måned ligemeget om vi bliver urefærdigt smidt på kontanthjælp eller kassen bliver smækket I for sygedagpengemodtagere.

På K10 er ordet frit og alle har ret til at komme herind og fortælle deres historie .

Hvis nogle oplever at de bliver behandlet helt urimeligt så er det det, og vi vil gerne vide det og prøve at hjælpe til hvor vi kan...alle kan komme herind og skrive deres historie...positiv eller negativ.

Hvis nogle har en solstråle historie så er det dejligt at læse og den får også svar.

Du skriver :

Samfundet er dårligt


Ja på mange områder er det helt uacceptabelt hvordan syge , arbejdsløse, ældre, bliver behandlet i DK og det selvom vi har overførselsindkomster og sikkerhedsnet. ( endnu)

Alle er i mod os!


Næ...det tror jeg ikke de er , det er nok mere politiske holdninger der er problemet.

skriv om alt det dårlige i odense!

Ja nu har der været flere grumme historier fra Odense...derfor er opmærksomheden på Odense.

alting går langsomt!


Ja det skal guderne vide ...det tager tit op til et helt år eller flere og helt ærligt...hvorfor skal det tage så lang tid ?

De prøver at snyde mig!


Næ man prøver at spare penge. De overholder ikke loven i mange kommuner og lader folk vente i uvidenhed og guderne skal vide at systemet ikke er til for borgeren mere, men mere borgeren er til for systemet !

Min psykolog siger jeg ikke er tosset nok


Sikke noget vrøvl og jeg må sige jeg er tosset over den bemærkning.

De tror ikke mine arme er dårlige


Når lægekonsulenter underkender folks sygdomme og mener de ved bedre end ens egne læger til at afgøre hvordan man har det ..ja så kommer man til at tro de ikke tror på en.

jobkonsulenten vil give mig det værste job han kan finde.
.

nej det er heller ikke det folk siger ...de siger at jobkonsulenten tit prøver på at presse folk til at arbejde mere end de kan uden hensyn til at de er fleksjobbere og at man ikke kan få en snak med en socialrådgiver mere , men er overladt til jobkonsulenter er ikke OK !

jeg kunne skrive meget mere ...

Alle de flotte love vi har her til lands som lyder så godt på papiret men de bliver tolket på alle mulige kreative måder i nogle kommuner hvilket gør at folk kommer i klemme eller ikke har tillid til at de får en fair behandling.

Det er ikke borgerens skyld men politikernes manglene ansvar for I sidste ende har vi kun ret til at sætte et kryds på en politiker , vi tror på at den politiker vil arbejde for at vi kan føle os trygge i det samfund vi lever I...og hvad skulle de ellers være til for ?

det kan ikke være rigtigt at f.eks Lena mister sin fleksjob bevilling og sat på kontanthjælp fordi det er ulovligt og hvis ikke vi protesterer imod det ..ja så er ladeporten åben for at vi alle ryger på kontanthjælp og det er så hamrende uretfærdigt at det skriger til himlen.

Os der er med nedsat arbejdsevne har også rettigheder og pligter som skal overholdes , men det er ikke fair at gøre de syge mere syge ved at sende dem i utallige arbejdsprøvninger når det ikke skaffer dem et reelt fleksjob og de står i samme situation som før efter endt arbejdsprøvning.

Det kan ikke være rigtigt at folk skal være BANGE for deres sagsbehandler...
Føle at de ikke har nogen retsikkerhed , sidde I gabestok på grund af trusler om at kassen bliver lukket hvis man ikke gør som der bliver sagt !

ALt det er unødvendigt og krænker menneskers troværdighed.

Men som Hjort siger...du kan bare finde dig et job ...det er din egen skyld. det vrimler med fleksjob i TONSVIS ..det er bare dig der er doven og dum...
og hvem er du at tro andre gider betale for dig ? Næ du er en byrde.
de ældre er også en ældrebyrde...som om det var deres egen skyld at man nu en gang bliver gammel og en dag skal dø.

Nå jeg kunne nævne mange flere SAGER men jeg stopper her...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Verdens værste sagsforløb Siv Alt det andet 4 14-12-2011 22:30
DK´s bedste og værste kommuner buster Politik og Samfund 3 23-09-2011 14:22
Hypnose - hvad er dine oplevelser? madsenand Alt det andet 6 06-06-2009 01:03
skriv dine erfaringer med lang sagsbehandling. Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 13 17-12-2008 23:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension