K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2012, 12:16   #1
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
BAN nægter at behandle sagen.

Hej Allesammen.

Jeg har tidligere skrevet da BAN hjemvistesagen til fornyet behandling med hvad kommunen skulle foretage sig.
I december 2011 behandlede de så igen min sag i teamet og afviste igen min sag og vi fik afgørelsen og min private sagsbehandler ankede afgørelsen via mail d. 21.12.2011 og vi vidste vi skulle gøre det inden d. 16.01-2012, hvilket vi jo havde gjort.

Den 26.01-2012 har jeg stadig intet hørt og min private sagsbehandler rykker for svar.
Det svar vi får er at vi jo ikke har anket og at min sagsbehandler på kommunen har derfor henlagt sagen.

Min private sagsbehandler havde herefter en lang korspondance med min sagsbehandler på Solrød Kommune og de ender med at acceptere at vi har anket rettidigt og behandler herefter vores anke, som de dog ender med at afvise.

Solrød Kommune oversender herefter sagen til BAN med en kommentar om at vi ikke har anket rettidigt, til trodS for at vi har på skrift at de acceptere at vi har anket rettidig.

Min private sagsbehandler skriver til BAN og sender alt korspondance med Solrød Kommune med også der hvor de acceptere at vi har anket rettidigt, men idag har vi så fået svar fra BAN om at de nægter at behandle sagen da de ikke mener at vi har anket rettidigt.

De skriver også i brevet at denne afgørelse ikke kan ankes.

Jeg kan ikke forstå at det er lovligt og at de bare har lov til at gøre hvad de vil og ingen kan gøre noget.

Hjææææælp, hvad skal jeg gøre?

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 12:20   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Sannepil

Hvis I selv har dokumentation på, at I ankede rettidigt,
så burde BAN gå ind i det.
Hvis I ikke har fået aktindsigt fra BAN, burde I bede om det.
For mig at se, er det en OMMER, som BAN SKAL tage sig af !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 12:31   #3
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Kommunerene kan gøre hvad de vil.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Sannepil

Hvis I selv har dokumentation på, at I ankede rettidigt,
så burde BAN gå ind i det.
Hvis I ikke har fået aktindsigt fra BAN, burde I bede om det.
For mig at se, er det en OMMER, som BAN SKAL tage sig af !
Vi har sendt alt dokumentation til dem, men de vil ikke kigge på det da Solrød Kommune har skrevet i det skema som de sender til BAN, at vi ikke har anket rettidigt.

Så de nægter helt at se på sagen.

Hvad skal jeg gøre, jeg er helt målløs og kan ikke tro på at det e lovligt, men det er det åbenbart.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 12:31   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tænker at det sikkert har noget at gøre med at i har anket via mail.

Uden jeg er inde i det ell så husker jeg at vi før har haft oppe at venne at mail ikke nødvendigvis kan bruges, det er noget med at man skal bruge sikker mail, eller hvad det nu var, og noget med at kommunerne uden den sikker mail underskrift og jeg skal komme efter dig er i deres gode ret til at afvise mails.

Men som du kan se har jeg overhovedet ingen forstand på det, men hvis jeg ikke husker helt galt ved Ricky lidt om det.

Men uanset... har jeg fanget tingene nooogen lunde så har BAN jo ret.

Nu ved jeg ikke hvad din sag handler om, men nogle gange er det "bare" at søge igen få afslag og så anke, altså møllen forfra, ja ja bare og bare, og min mås har bukser på, men hey det er da bedre end ingen ting.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 12:35   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tag fat o dom såkaldte private sagsbehandler, og find ud af om vedkommende ikke kender procedurerne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 12:45   #6
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
En afsendt mail er ikke nok vil jeg tro. Det at man afsender en mail betyder ikke at den også når frem til modtageren
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 12:51   #7
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Orker bare ikke at kæmpe mere.

Det har taget 8 år at komme hertil og at skulle starte forfra kan jeg slet ikke overskue.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 13:21   #8
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Har du givet fuldmagt til at den person der hjælper dig i sagen, må anke på dine vegne ?
Ellers kan det jo godt være svært at afgøre hvornår det er en reel anke der er indgivet.

Har man problemer med en sagsrepræsentant ikke udføre arbejdet godt nok, så er det ikke kommunen skyld, den eneste du kan hænge op på den, er din hjælper.

Det er muligt at din hjælper i sagen ikke har sat sig ind i det juridiske i den rolle vedkommende har påtaget sig.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 01:16   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg tænker at det sikkert har noget at gøre med at i har anket via mail.

Uden jeg er inde i det ell så husker jeg at vi før har haft oppe at venne at mail ikke nødvendigvis kan bruges, det er noget med at man skal bruge sikker mail, eller hvad det nu var, og noget med at kommunerne uden den sikker mail underskrift og jeg skal komme efter dig er i deres gode ret til at afvise mails.

Men som du kan se har jeg overhovedet ingen forstand på det, men hvis jeg ikke husker helt galt ved Ricky lidt om det.

Men uanset... har jeg fanget tingene nooogen lunde så har BAN jo ret.

Nu ved jeg ikke hvad din sag handler om, men nogle gange er det "bare" at søge igen få afslag og så anke, altså møllen forfra, ja ja bare og bare, og min mås har bukser på, men hey det er da bedre end ingen ting.
Jeg har anket to gange via mail (til JC). Begge gange ringede jeg dagen efter, jeg havde sendt mailen, for at sikre mig om den nu var kommet frem til rette person. Så det kan lade sig gøre med en mail, men vil nu til enhver tid råde om personligt fremmøde og et stempel.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 01:38   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.ezz.dk/615121-email-jurid...ldigt-dokument

http://www.solrod.dk/cms/site.aspx?p=33


"Modtagelse af e-mail

Vi opfordrer borgere, virksomheder og myndigheder til at sende mails frem for papirbreve, da det letter arbejdsgangen både hos kommunen og hos afsenderen. E-mail bliver opfattet på linie med andre skriftlige henvendelser.

Det er muligt at sende e-mail til afdelingens/institutionens postkasse, den enkelte medarbejder eller til kommunens hovedpostkasse.

Hovedpostkassen og afdelings/institutionspostkasser tømmes som minimum en gang om dagen. E-mails videresendes til rette medarbejder. Det er afdelingen/institutionen eller den enkelte medarbejder, der svarer din mail.

Sikker e-mail med følsomt indhold

Vi opfordrer alle til at sende e-mail med personfølsomt indhold til vores sikre postkasser.
Har du NemID er det nemmeste at benytte vores kontaktformular til at sende fortrolige henvendelser til kommunen via sikker e-mail fra kontaktformular.

Personlige, fortrolige eller følsomme oplysninger er for eksempel dit personnummer, dine bankoplysninger eller oplysninger om helbred og sociale forhold. "

Ban må have været uenig med kommunen i at den er rettidig.

Den skal nok være sendt fra din mail, for at det betragtes som dig der har anket..

Under alle omstændigheder burde du har sørget for at få en bekræftelse på at den var modtaget i form af en svarmail... og hvis du ikke fik den, så have henvendt dig igen.

Hvis din mail blev sendt til en der havde ferie, kan den jo være blevet læst for sent.

Hvis det er din private sagsbehandler der har anket for dig, er det hende der bør sikre sig en svarmail.... har hun ikke gjort det, kan du klandre hende for ikke at have sikret sig..

Sidst redigeret af Pip; 17-02-2012 kl. 01:45.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen nægter at acceptere BAN's afgørelse foetsie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 28-03-2013 13:25
Holbæk kommune NÆGTER! buster Politik og Samfund 2 03-12-2011 18:31
nægter at udbetale sygedagpenge Senior Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-09-2011 22:41
Industriens Pension nægter at udbetale erstatning graver Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 26-02-2011 09:46
Jeg nægter at give Hjorten håndtryk ! Stella Politik og Samfund 47 29-10-2007 22:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension