K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2012, 01:23   #1
Mrs.Daisy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Mrs.Daisy er ny på vejen
I april 2009 blev jeg indlagt akut med ambulance osv med hjælp fra min børn... Jeg var blevet lam i højre side.... Der vi kommer ind på sygehuset får jeg at vide at jeg skal "videre" fordi jeg har nok fået en blodprop eller hjernevlødning... Jeg bliver sendt videre op og jeg får taget en scanning og tilbage til stue og får at vide at det er ikke en hjerneblødning... Jeg er nu med overlæge og sygeplejerske

Tilbage på stuen bliver der tændt for en storskærm hvor en overlæg fra Odense univiersitst er med på.... Der bliver lavet flere undersøgelser og lægen fra Odense giver sin samtykke til at jeg kan få Tembolyse... Det står også i mine jornaler....

Toambolysen hjælper stille og rolig kan jeg igen løfte min højre arm og næsten var det en helt ok med højre ben... Efter indlæggelse bliver jeg sendt videre til genoptæning... Og det går jo godt....

Imellem tiden går jeg til undersøgelse for at finde ud af hvorfor jeg har fået min blodprop... Alle undersøgelser giver ingen grund.... Jeg bliver så sendt videre til neropsykolog undesøgelse fra... Her for jeg så at vide at min blodprop er nok med sikkerhed stress

Der kommer der så frem at jeg er væsentlig træt (da jeg havde været der 1og en times tid blev jeg sendt afsted for min træthed var meget åbenlyst af psykologen og jeg kunne komme tilbage efter et par timer så undersøgelsen kunne blevet lavet færdig) jeg kommer så tilbage efter hviletid...9

Resultatet er at hun sender en "henvisning" til hjerneskaderteamet i vores kommune... Der kommer så to damer ud og de var hos mig en times tid... Jeg blev bevilliget efter paragraf 85 (?) som jeg nu har haft siden maj 2010

Min sygedomspenge udløb i starten af 2010 som jeg fil at vide.... Af min sagsbehandlerne så ville det være bedst at jeg kom på revalidering... Så det gjorde jeg... Jeg var et sted i job og det gik fuldstændig af h.. Til og efter nogle måneder hvor jeg så fandt et sted nyt sted (fik at vide at jeg selv skulle finde et nyt sted) som jeg er nu og har været i 11/12 år....

I min nerospykolog undersøgelse stod der allerede.... Altså tilbage i 2009:
"Være mulighed for en vis men begrænset spontan bedring! ( jeg kan nu forstå at jeg aldrig skulle have godkendt min revalidering )

Videre står der i min neroundersøgelse:
Klinisk udtryk: væsentlig udtrætning, nedsat hukommelse for årstal, diskrek deltajeret tale og ordfindingsbesvær/omformulering, forøget følsomhed og syessfølsomhed

Jeg bliver så sendt ud i revalidering.... Jeg vidste ikke bedre.... Førte sted sagde fra da de kunne ikke slet ikke ikke se at jeg kunne være der.... Nederlag for mig!


Jeg er ved at forstå at det er ike for sjov at jeg går til kontrol hver 3.måned hos overlægen i neuroafdejlingen og det er jo heller ikke for sjov skyld at jeg bliver bevilliget at hjerneskadeteamet stadig sætter ders folk på mig 2 gange om ugen...


I næste uge skal jeg til møde der hvor jeg er i job (erhvervspraktik med revalidering) Jeg har fået at vide at min sagsbehandlerne og jobkonsulent også er det.... Hvad betyder det?

Skal også lige sige vi har gennem tiden fra begyndelsen af december rykket for en henvendelse fra jobkonsulent... Sidst i januar for min ergoterapeuet endelig at vide der er sket en fejl at da min jobkunsulent stoppede i sommers så "glemte" de at give mig en ny som kunne følge sagen....


Nå ja.. Jeg føler mig i ingen mands land og jeg skulle vist aldrig have godtaget at de satte mig på revalidering

Hej... Jeg har læst hvad jeg har skrevet og kan se at det er lidt forvirrende... Jeg jo træt nu... Jeh har desværre bekymrende tankemyldre... Prøver at vende tilbage måske i morgen... Er nu rimelig Streset og prøver at få styr på min tankemylder

Hvor ville det at nyde mine børnebøtn :-)

Er der andre af jer med senhjerneskade her?? Kan i hjælpe mig i hvad skal herfra og dertil?
Mrs.Daisy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 10:01   #2
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stina Se meddelelser
Er der andre af jer med senhjerneskade her?? Kan i hjælpe mig i hvad skal herfra og dertil?
Hej Stina

Jeg er lidt interesseret i at høre, hvilken kommune du bor i?

Jeg arbejder(når jeg altså ikke er sygemeldt som nu)med mennesker med senhjerneskader og ved at der i nogle kommuner pt. oprettes såkaldte Clubhouse eller arbejdsrehabiliteringsklubber. Men det er kun 5 kommuner, deriblandt København og Odense, der pt. har fået midler fra satspuljen til at starte op.

Ved godt at det sikkert ikke beroliger dig, men der er mange andre end dig, der efter en hjerneskade får et kaotisk liv, hvis der ikke gives den nødvendige støtte.

Der er helt sikkert også nogen herinde på k10, der kan fortælle dig om deres erfaringer.

De personer der kommer for at støtte dig 2 gange om ugen, burde også kunne vejlede eller guide dig til, hvad du har af muligheder.

Håber det bedste for dig

Mvh. Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 11:15   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stina Se meddelelser
.



Min sygedomspenge udløb i starten af 2010 som jeg fil at vide.... Af min sagsbehandlerne så ville det være bedst at jeg kom på revalidering... Så det gjorde jeg... Jeg var et sted i job og det gik fuldstændig af h.. Til og efter nogle måneder hvor jeg så fandt et sted nyt sted (fik at vide at jeg selv skulle finde et nyt sted) som jeg er nu og har været i 11/12 år....

I min nerospykolog undersøgelse stod der allerede.... Altså tilbage i 2009:
"Være mulighed for en vis men begrænset spontan bedring! ( jeg kan nu forstå at jeg aldrig skulle have godkendt min revalidering )

......

Jeg bliver så sendt ud i revalidering.... Jeg vidste ikke bedre.... Førte sted sagde fra da de kunne ikke slet ikke ikke se at jeg kunne være der.... Nederlag for mig!


I næste uge skal jeg til møde der hvor jeg er i job (erhvervspraktik med revalidering) Jeg har fået at vide at min sagsbehandlerne og jobkonsulent også er det.... Hvad betyder det?

Skal også lige sige vi har gennem tiden fra begyndelsen af december rykket for en henvendelse fra jobkonsulent... Sidst i januar for min ergoterapeuet endelig at vide der er sket en fejl at da min jobkunsulent stoppede i sommers så "glemte" de at give mig en ny som kunne følge sagen....


Nå ja.. Jeg føler mig i ingen mands land og jeg skulle vist aldrig have godtaget at de satte mig på revalidering

Hej... Jeg har læst hvad jeg har skrevet og kan se at det er lidt forvirrende... Jeg jo træt nu... Jeh har desværre bekymrende tankemyldre... Prøver at vende tilbage måske i morgen... Er nu rimelig Streset og prøver at få styr på min tankemylder

Hvor ville det at nyde mine børnebøtn :-)

Er der andre af jer med senhjerneskade her?? Kan i hjælpe mig i hvad skal herfra og dertil?
Du skal have fortalt dem hvordan du har klaret arbejdet og hvordan det går derhjemme- få gerne en bisidder med allerede fra start.
og få dokumentation på det(dagbog, funktionsbeskrivelse el lign.)
revalidering er for at forbedre dine muligheder, din arbejdsevne og muligheden for at komme tilbage til arbejde.
loven siger at de skal prøve at få dig selvforsørgende inden fleks eller pension.
men hvis du ikke kan, skal de tage sagen derfra- du har gjort dit i dette forsøg og det går bare ikke,


" personens evne til at kunne udføre opgaver på arbejdsmarkedet med henblik på at kunne blive selvforsørgende, der skal lægges til grund for sagsbehandlingen.

Der vil således fremover igennem hele sagsbehandlingsforløbet blive fokuseret på personens ressourcer og potentialer frem for begrænsninger, således at personen, så vidt det er muligt, hjælpes til en aktiv tilværelse på arbejdsmarkedet.

Kun hvis det ikke er muligt at hjælpe personen til at forblive på arbejdsmarkedet eller bringe personen tilbage på arbejdsmarkedet på normale vilkår eller i støttet beskæftigelse (fx fleksjob), tilkendes der førtidspension."

inden de stopper din revalidering, skal de tage stilling til hvad der skal ske derefter- en afklaring

hold tråden
få en socialrådgiver fra fagforening, hospital eller patientforening el lign til at følge din sag
husk bisidder

der er mange herinde som kan komme medhjælp, §§ og du bliver ikke alene
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 11:43   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stina Se meddelelser
Jeg bliver så sendt ud i revalidering.... Jeg vidste ikke bedre.... Førte sted sagde fra da de kunne ikke slet ikke ikke se at jeg kunne være der.... Nederlag for mig!

I næste uge skal jeg til møde der hvor jeg er i job (erhvervspraktik med revalidering) Jeg har fået at vide at min sagsbehandlerne og jobkonsulent også er det.... Hvad betyder det?
Reva bliver oftere og oftere brugt helt forkert af kommunerne (som en spare mulighed) altså opfordre til reva selv om at det er åbenlyst at folk ikke har en pind at lave på den hylde, desværre er systemet sådan skruet sammen at det er borgerens hovedpine når de siger ja til noget som fx reva hvor de ikke er blevet ordentligt vejledt om hvad det rent faktisk indebærer.
Det er svineri men fuldt ud lovligt.

Hvad det betyder med det møde er svært at svare på, det kan føre til flere ting, lige som det også kan være ingen ting, andet end hvordan går det samtale.

I sin tid da du startede på reva blev der lagt en plan, den plan SKAL! du følge ellers er du ikke berettiget til at modtage reva-ydelse, umiddelbart er jeg lidt nød til at gætte på at du ikke følger den plan der er lagt, følger du den er der intet at være nervøs for.

Det er en mulighed at det er med henblik på at lave din plan om måske?? med henblik på en fleksvisitation.
Det er en mulighed at de vil stanse din reva.
Stanser de vil det sikkert være med henblik på yderlig afklaring af din arbejdsevne, i sidste ende skal det så føre til at du inden tilkendes fleks eller FP.

Det er sådan at langt langt de fleste i det her system før eller siden havner på KHJ, og noget tyder på at det også snart sker for dig, for du kan ikke få dine sygedagpenge tilbage, hvis de stanser din reva.

Som sagt antager jeg at de stanser din reva, det betyder at du skal partshøres, dvs at du skal komme med modagumenter, og der bør du holde på at reva fra start var urealistisk.
Du skal være obs på at de ikke bare partshører dig mundtligt, for det må de ikke, du skal have et brev hvor der står at de påtænker at stanse din reva, lige så skal brevet indeholde (i grove træk) hvad de så har tænkt sig, de skal lave det der hedder en §7a senest 14 dage før din ydelse ophører, dvs der skal være lagt en plan for hvad der skal ske i din sag.
Selve stansningen skal du også oplyses om pr brev der i følger en klagevejledning, den mulighed vil jeg benytte fordi reva fra start åbenlyst var urealistisk, jeg tror ikke du kommer i gennem med det, men du gør slet ikke hvis du ikke prøver.

Hvis din ydelse stanser, er det vigtigt at du med det samme du har på skrift at det vil ske, kontakter KHJ kontoret og søger KHJ fra stansnings dagen, antaget at du stanses d 1. men først søger d 3 (evt fordi du ikke har kunnet søge før pga weekend ell) så får du altså INGEN ydelse for den 1 og 2. i måneden, du får først fra den dag du søger eller mister din ydelse når du ved du mister den til den og den dag, så det gælder bare om at søge så snart du kan.

Men vent nu og se det er slet slet ikke sikkert at det møde fører noget negativt med sig, det kan jo være at stedet er glad for dig, og gerne vil beholde dig og du derfor sendes direkte i arbejdsprøvning på stedet for om nogle måneder at være fleksjobber med job, det er nemlig også en mulighed det behøver ikke være skidt det kan jo sagtens være godt *ss*

Dog vil jeg på det kraftigste anbefale dig at du får din læge med til mødet, som minimum et ekstra sæt ører (en besidder) du bør ikke tage til mødet alene, kan en af dine læger ikke lige den dag på den tid, så skriv til kommunen at du ønsker udsættelse til der og der så din læge, som er der i form af din besidder har mulighed for at deltage, det har du ret til. (nægter de så klag omgående!) Kan en læge ikke lokkes, så vil fagforening være et godt 2. valg, hvis du er i fagforening altså, hvis ikke nogen af dem så jamen hvem som helst, bare ikke alene af sted.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension