K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2012, 18:36   #1
pippi75
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Lokation: Bornholm
Indlæg: 40
Styrke: 14
pippi75 er ny på vejen
Andre der går hos anden aktør ?

Jeg er endnu engang blevet henvist til anden aktør med henblik på at få et fleksjob, som om det skulle hjælpe at gå hos anden aktør. men vi får se.

Andre der går hos anden aktør og har en solstråle historie at fortælle måske ,

Undskyld fik placeret indlægget forkert, nogen der kan flytte det
pippi75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 22:02   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I foråret 2008 blev jeg visiteret til fleks og blev ret hurtigt henvist til anden aktør.

(Jeg havde klaret 6-9 timer pr. uge i en arb.prøvning og på det grundlag mente kommunen, at jeg kunne klare et fleksjob på 20 timer pr. uge).

Jeg forventede, at konsulenten hurtigt ville finde noget, at sende mig ud i, så han kunne indkassere sin fortjeneste, men jeg oplevede en meget fin og fair behandling.
Vi kiggede på jobnet, uden held, vi var ude og se på virksomheder og afleverede et apr ansøgninger.

Det endte ud i en rapport til kommunen hvori han anbefalede en virksomhedspraktik med henblik på, at afklare min arbejdsevne, da han tvivlede på, at jeg kunne klare et fleksjob.

I foråret 2009 kom jeg til samme anden aktør igen, denne gang for at få etableret en virksomhedspraktik.

Det hele endte med, at jeg blev tilkendt førtidspension ved udgangen af 2010.

Hele vejen oplevede jeg en meget fin og fair behandling fra min konsulent hos anden aktør.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 07:35   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Har været i 2 og er kommet i job begge gange
1 gang var ok.
2 gang ceb i herning blev jeg kørt så hårdt ned psysisk at lige efter jeg kom i job måtte jeg ned på halv tid nogle mdr. pga. stres men ellers fint job, skal siges begge gange var jobet fundet af jc, så de var bare tidsfyld alså aktivering.
1 sted var de meget gode til, at få fokus på en selv og det med, at passe på sin krop.

2. sted brugte de meget tiden på at fortælle folk de var hybokonder og det ville blive brugt i mod dem, så man gik rundt i evig angst.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 08:32   #4
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Desværre, solstråle historie kan jeg ikke levere.

Var i fleksjob i 4 år, men skulle have sagt fra længe før.

Gik ledig i 1 år inden kommunen satte gang i deres aktiverings cirkus.

Var først hos Ramsdal. Her gik vi 1 dag pr. uge for at drikke kaffe og spise rundstykker i 2-3 timer. Sådan var det i starten. Senere blev det til et kort møde med konsulenten hver 14 dag. De skulle finde en arbejdsprøvning. Det lykkedes ikke grundet mine mange skånehensyn. Lykkedes er vel et forkert ord at bruge for de forsøgte aldrig!

Næste anden aktør var Marselisborg. Her sad vi blot ved pc for at finde ledige stillinger, foruden steder hvor vi kunne søge uopfordret. Mødetiden var 3 dg. pr. uge fra kl. 9-12 . Her tog det ½ år at finde en arbejdsprøvning som blot mundede ud i et hav af sygedage og en tennisalbue der brød op igen (det var slut med at sidde ved pc, så jeg sad og gloede ud i luften når jeg var der). Konklusionen på arbejdsprøvningen, herunder ergoterapeutens vurdering fulgte kommunen aldrig op på. Da der var gået 1 år hos Marselisborg kunne de ikke sende mig videre da de manglede en masse papirer på diverse vurderinger fra læger. Har det hele selv, så de fik kopier. Kort efter var det slut her.

Herefter skete der ikke noget i ca. 5 mdr. og jeg bad om at komme videre.

Øv øv, det betød bare at jeg kom til kommunens egen aktør-lignende virksomhed. Her sad man også ved pc for at finde job - ikke mig grundet armen. Først gik jeg der 3 t. 5 dg. pr. uge. Da der skulle være flere hold blev det sat ned til 3 dg. pr. uge. Havde et hav af sygedage da psyken ikke kunne klare det mere, hvilket også påvirkede mine dårlige lunger.
Var her i ca. 4½ måned og blev fritaget da der skulle søges pension. Der var ikke lavet en konklusion på forløbet! Heldigt at jeg har skrevet dagbog gennem hele mit ledighedsforløb.

Da der efterfølgende var gået ca. 8 mdr. uden at der skete noget, tog jeg kontakt til min bisidder fra min fagforening. Denne kunne ikke helt forstå problemet da jeg nu gik hjemme og fik mine penge. Måtte fortælle at pengene kunne ikke bruges til meget når psyken går ned og ægteskabet blev påvirket negativt, så om ikke andet ville jeg selv søge pension. Budskabet blev forstået og der blev kæmpet for min sag så det blev kommunen der selv søgte pensionen jeg blev tilkendt pr. 1. februar 2012. Det tog 5 mdr.

Psyken led meget igennem disse aktiveringsforløb hvor jeg følte mig som kastebold. Bedre blev det ikke af at jeg inden alt dette havde et fleksjob hvor misundelse fra kollegaer fik mig presset ud af dette job. Allerede da jeg blev fyret var jeg kørt i sænk, og de 5 år igennem kommunens system kørte mig om muligt længere ned.

Igennem dette forløb havde jeg desuden en læge der slet ikke bakkede mig op, tværtimod blev jeg overfuset flere gange grundet antallet af sygedage. Dette ændrede dog ikke på antallet af sygedage da jeg ikke kunne mere. Jeg var kørt så langt ned psykisk at jeg ikke formåede at skifte læge før jeg fik en enorm opbakning fra den psykolog kommunen sendte mig til. Tænke sig at møde en der forstod mig 100%. Det var en fantastisk god oplevelse.

Heldigvis er der nogle der har positive oplevelser, men tror at i nogle tilfælde afhænger det af hvor dårligt helbred man har og kommunens/aktørens realitetssans, vilje og accept af hvordan tingene er.

Som udgangspunkt bør man have en positiv tilgang når man starter. Måske er man heldig at det fungerer ok.

Held og lykke med fremtiden.

Sidst redigeret af hobby4me; 09-02-2012 kl. 08:38.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 11:57   #5
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pippi75 Se meddelelser
Jeg er endnu engang blevet henvist til anden aktør med henblik på at få et fleksjob, som om det skulle hjælpe at gå hos anden aktør. men vi får se.

Andre der går hos anden aktør og har en solstråle historie at fortælle måske ,

Undskyld fik placeret indlægget forkert, nogen der kan flytte det
Hej pippi75

Jeg var for nogle år siden hos anden aktør (jobfirma) for at få ny uddannelse på revalidering.
Jeg har skrevet min mening om jobfirmaet HKI her på K10.
Sender dig lige en PB


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 09:52   #6
pippi75
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Lokation: Bornholm
Indlæg: 40
Styrke: 14
pippi75 er ny på vejen
Tak for jeres "historeier"

Jeg kan stadig ikke finde hoved og hale i k10 derfor jeg først ser jeres svar idag.
pippi75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 2 26-06-2013 11:29
Anden aktør - løn? KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 1 10-07-2012 14:57
Anden aktør JKR Spørgsmål ang fleksjob 11 29-01-2011 11:44
Anden aktør rose Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2009 22:51
Anden aktør. Wersi 56 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-10-2008 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension