K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2012, 14:26   #1
nille1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2010
Lokation: Holbæk
Alder: 44
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
nille1979 er ny på vejen
En sørgelig historie...

I oktober fik jeg bevillget fleksjob, og fandt ret hurtigt et job som kassedame (det samme som jeg var i arbejdsprøvning som). Jeg kunne næsten ikke få armene ned, men det gik hurtigt over...

Allerede under arbejdsprøvningen begyndte det at gå ned af bakke for mig på hjemmefronten... Jeg kunne mindre og mindre derhjemme, og efter jeg startede som rigtig ansat er det udelukkende min mand som ordner det der skal laves der hjemme...

Jeg vidste godt, at det bare var et spørgsmål om tid før filmen ville knække, og det skete så tilsidst d. 27-12-2011. Jeg blev indlagt på psykiatrisk i Nykøbing med sværd depression samtidig med min sværde grad af ADHD og var indlagt i en måned.

Mens jeg var deroppe kom så det opkald som jeg havde frygtet men forventet... Chefen ringede for at fortælle mig, at jeg var fyret... Endnu et nederlag til samlingen, men samtidig en lettelse...

Jeg er nu sygemeldt på ubestemt tid, udskrevet og i bedring, og super meget i tvivl...

Jeg kan ikke holde til at arbejde... Var ansat til 12½ time om ugen, det mindste man kan have som fleksjobber... Så hvad skal jeg nu gøre??

Er næste stop pension??

Jeg ved det ikke, det eneste jeg ved er at jeg ikke kan holde til at arbejde... Og jeg magter heller ikke at blive syltet på kontanthjælp...

Nogen gode råd??

Mange tvivlende hilsner

nille
nille1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 15:01   #2
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Der er ikke en nedre grænse, eller øvre, for hvor mange timer du kan arbejde i fleksjob, så du skal vel arbejdsprøves når du raskmeldes og så der finder man ud af hvor mange timer du evt. kan arbejde. Hvis det er det du vil.

/SAMP
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 15:03   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Der er ikke nogen mindstid på et fleksjob, men efter 12½ time begynder det nok at knibe med arbejdsgivere, for så kan det ikke rigtig betale sig for dem økonomisk.

Men det er ikke = at det ikke kan lade sig gøre at arbejde mindre end 12½ time, jeg fik job i en SFO på under 12 timer, bla. fordi det var om eftermiddagen.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en sørgelig nyhed Abraxus Politik og Samfund 2 13-12-2012 07:21
Gigtdirektør: Sørgelig reform af fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2012 21:50
Gigtdirektør: Sørgelig reform af fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2012 21:50
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
min historie tigger Din historie 15 31-03-2009 21:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension