K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2012, 04:08   #1
Headhunter
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Headhunter er ny på vejen
Hvad gør jeg ?

hjælp mig med at beskrive min manglende sag hos kommunen

--------------------------------------------------------------------------------

hej jeg hedder Dan og er 44 år gammel
her er lidt af min historie
november 2005 fik jeg en blodprop i hjertet
jeg var indehaver af et fitness center en bygge forretning
et danse studie og havde ca 20 ansatte det rullede bare derudaf
erhvervs ejendomme ,mercedes ,båd,hus,sommerhus
jeg har været hyperaktiv hele livet og elskede at arbejde
og har skabt mindst 500 arbejdspladser i mit liv uden en eneste personale sag
efter blodproppen gik det stille ned af bakke og jeg kunne ikke passe mine forretninger ,som begyndte at gå i underskud
jeg havde skide ondt i hele kroppen,hofter,skuldre,lænd,nakke,ryg,og stress
jeg forlod aalborg 14/1 2008 hvor jeg havde boet i 18 år
min kone var mig utro og jeg mistede alt
jeg tog hjem til min kære mor i kbh og startede en skilsmisse sag
jeg søgte sygedagpenge, men kunne intet få da mine forretninger gav underskud ...efter 19 år uden en eneste sygedag....tak a.s.e
jeg gik på komunen for at få bistand men de kunne ikke hjælpe mig fordi jeg var gift ,det tog 10 mdr uden indtægt før jeg fik en eneste krone,jeg blev sendt rundt til alle
jeg var hjem løs og de bildte mig ind at jeg ikke kunne få bistand hvis jeg ikke havde en fast adresse, så jeg blev tilmeldt hos min mor ,selvom jeg var hjemløs,
kroppen smertede
så jeg gik til lægen og fik cipramil for dep og fik konstateret at begge mine hofter skulle skiftes
ugen efter var det skulderene dobbelt ledskred i ac ledne ,dobbelt sidet rotator
cuff syndrome,samt dobbelt sidet fortykket supraspinatros
18 mdr genoptræning....fyssen satte mig til at træne rotator cuff syndromet med fortykket supraspinatus og det kan man ikke.....jeg trænede men det gjorde skide ondt i ryggen også
2009 efter scanning og arbejds røngten fik jeg konstateret arcolyse på plan med 0 disk og 50% udskridning med nerve afklemning ,så mine ben sover ,stikker og jeg falder sammen af smerte
med dette ville de have mig i arbejdsprøvning,under arbejdsprøvningen går det helt galt og jeg betaler for en special læge til at kigge på mig
han konstatere at jeg har generaliseret slidegigt også i nakken
ok scannes i nakken og får konstateret spinal stenose,stenose til begge arme
samt en discusprolaps i nakken ,jeg har hele tiden spurgt kommune om hjælp til lejlighed men det vidste de ikke noget om ,efter arbejdsprøvningen
ventede jeg på at de ville vende tilbage ,jeg ringede der op 10 -15 gange
uden de vendte tilbage det tog 9 mdr uden sagsbehandling
jeg klagede over den manglende sagsbehandling ,men i aktindsigten står der at jeg havde meldt afbud pga at jeg skulle på hospitalet ,hvilket var en
stor løgn ,og alle mine opkald var forsvundet i aktindsigten
jeg ringende også ind og fik afvide at jeg havde været der???gu havde jeg ej...
alt i mens jeg boede i et 60 år gammelt skur i emdrup uden vand og varme
hele vinteren i optil 20 minusgrader jeg tabte 8 kilo(12 % af min kropsvægt) og min mor bestilte en håndværker til at skære hul i plankeværket da indkørslen var 300 m lang(jeg kunne ikke gå) og fyldt med sne jeg lignede et lig ,jeg slæbte mig op til lægen og spurgte hvad jeg skulle gøre ,jeg var lammet i hele kroppen(stenose=nerveafklemning)
du skal snakke med visitationen sagde han ,jeg ringede men de kunne ikke hjælpe når jeg ikke havde rindende vand????så kunne jeg bare ligge der og rådne .... mit forhold til min mor var overbelastet og hele mit net værk havde jeg forladt i aalborg
dette indlæg er ligeså rodet som mit liv
hvis der er nogen der vil hjælpe mig med at få det hele ned på papir så ville jeg være yderst taknemlig...jeg er blevet løget for, ydmyget,og kastet rundt i dette kassefikserede system ...jeg er stadig på bistand efter 4 år og uanset hvor mange gange jeg beder min sagsbehandler om at sætte gang i en førtidspension på det forliggende iflg paragraf 17 ,så vil hun ikke
jeg går pt på herlev kroniske smerte afd(med handicap kørsel) og indtager 16 piller om dagen for hjerte og smerter
Headhunter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 05:11   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan forstille mig at du ikke har søgt en §17 på forliggende grundlag skriftligt....siden sagsbehandleren ikke gider reagere på den...

Det er sent nu...så du får lige nogle hurtige råd...der kommer sikkert en del andre som også har nogle råd...

Det første du skal gøre...det er at blive i denne tråd...så hvis du har flere spørgsmål eller andet....så skriv dem i denne tråd...

Dette vil gøre det meget nemmere for folk at svare dig...da de kan læse hele din historie i denne tråd...

Fremover...så bør du gøre alt skriftligt til kommunen....og undlade at tale i telefon med dem...

Skal du til møde på kommunen....så optag mødet...enten på en mp3 eller en mobil eller andet...
Har du ikke noget du kan optage på...så køb det...du vil senere blive rigtig glad for at du har gjort dette...

Husk at det er lovligt ifølge straffeloven at optage møder man selv deltager i...

Bekendtgørelse af Straffeloven

Citat:
§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget
1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,
2) skaffer sig adgang til andres gemmer,
3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.
Kilde: http://bquot.com/9zt

Man behøver ikke fortælle at man optager...og hvis du fortæller dem det....ja så er chancen stor for at de vil nægte dig at optage mødet...

Personligt ville jeg aldrig spørge dem om lov til at optage...da jeg ikke vil overlade det til dem at bestemme hvorvidt jeg må optage eller ej...og da det samtidigt er fuldt ud lovligt...kan jeg ikke se nogen grund til det...

Optagelsen vil jo kun blive brugt hvis sagsbehandleren ikke overholder reglerne...og det bør sagsbehandleren jo...

Skal du søge noget på kommunen eller andet....så gør det skriftligt....og gå op eller få en anden til det...og husk at få en kvittering med dato på når det bliver afleveret...

Når du gør dette...så vil du fremover kunne dokumentere alt der sker....

Når man ikke gør dette...ja så er det dit ord imod kommunens og der er jeg bange for at de vinder...

Normalt ville jeg ikke give dette råd som det første....men efter at have læst din historie...ja så vil det gavne dig at gøre tingene skriftligt og at optage møder osv...

En sagsbehandler vil ikke kunne undlade at sætte gang i en §17 på det foreliggende grundlag hvis du har dokumentation på at du har ansøgt...

Da du er på kontanthjælp...så vil det at du søger en pension ikke få indflydelse på din ydelse....

Jeg kan ikke helt se om du har været igennem en hel arbejdsprøvning eller om du har haft afbrudt den?

Det der er vigtigt i forbindelse med en førtidspension er ikke så meget dine diagnoser men derimod din arbejdsevne....og det er ud fra omfanget af din arbejdsevne at du vil kunne eller ej få bevilget en førtidspension...

Hvad med en ressourceprofil....har du sådan en og i så tilfælde...hvad står der i den....altså hvad har sagsbehandleren konkluderet til sidst i ressourceprofilen...

Hvad med læge papirer...hvad ligger der i din sag af dem?

Du skriver noget om at du har fået aktindsigt....og hvis det er sandt...så ved du nøjagtigt hvad der ligger i din sag af papirer...

Som jeg kan se din sag...så virker den meget rodet...og det ser ikke ud til at du har den bedste kontakt til din sagsbehandler...

Den bedste måde....hvis tingene forholder sig sådan...at få orden på din sag....det vil nok være at søge en §17 på det foreliggende grundlag (som du har gjort)

Så hvis du vil sikre dig at de faktisk går i gang med den §17....så skal du lave en skriftlig ansøgning hvor i du søger en §17 på det foreliggende grundlag...

Denne skriftlige ansøgning....skal du gå op med til kommunen og bede dem om at kvittere for modtagelse af den....

På kvitteringen skal der være både underskrift og en dato på så man kan se hvornår du har ansøgt..

Når du gør det sådan...så kan du være forholdvis sikker på at de faktisk går i gang med din ansøgning....da de godt ved at du har dokumentation på ansøgningen...og skulle de imod forventning stadig undlade at gøre noget...ja så har du noget at komme efter dem med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 08:19   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så hvis du vil sikre dig at de faktisk går i gang med den §17....så skal du lave en skriftlig ansøgning hvor i du søger en §17 på det foreliggende grundlag...
Og den behøver ikke, at være særlig avanceret.

Skriv f.eks.:

"Jeg ønsker, at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen (navn og cpr.nr.)"

Og så afleverer du den ved skranken i jobcenteret og beder om en kvittering på, at de har modtaget den. Som web skrev højere oppe.

Det er meget muligt, at du får afslag på din ansøgning, det skal du være forberedt på, men i afslaget skal der stå en begrundelse, og begrundelsen kan f.eks. være manglende lægeoplysninger, manglende arbejdsprøvning, manglende behandlingsmuligheder m.m.

D.v.s., at hvis du får et afslag, så ved du hvad det er der mangler, og så er det det du går efter for at komme videre.

Hvis de. f.eks. mener, at din arbejdsevne ikke er belyst ordentligt, så skal din sagsbehandler få dig i en arbejdsprøvning.

Hvis de mener, at behandlingsmulighederne ikke er udtømte, så får, du fat i din læge, så i kan få afprøvet de behandlingsmuligheder der måtte være.

På den måde kan du bruge et afslag til at komme videre.

Og så følger du selvfølgelig Web's øvrige råd, som er rigtig fornuftige.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 09:36   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
.jeg er stadig på bistand efter 4 år og uanset hvor mange gange jeg beder min sagsbehandler om at sætte gang i en førtidspension på det forliggende iflg paragraf 17 ,så vil hun ikke
Kommunerne er vel også forpligtet til at afklare een når man er på bistand/kontant hjælp og ikke kan komme i aktivering og lign. pga. helbreddet?

Jeg spørger fordi jeg ikke selv har været på kh. men måske lader de dig bare hænge i systemet??

Alle har ret til en afklaring, det var det jeg fik at vide da jeg startede min i 2008 og jeg er ikke på nogen offentlig ydelse.

I første omgang er det dog en god idé som både Vovse og Web skriver at aflevere en ansøgning om ftp. iht. §17 på det foreliggende grundlag, ved skranken på din kommune. Herefter har kommunen 3 mdr. til at give dig tilkendelse eller afslag på ftp.

I tilfælde af afslag så husk, at tænke målrettet for at komme videre. Du kan evt. klage over evt. afslag, men du kan også anmode kommunen om at se på mulighederne for at starte en §18 hvor kommunen selv skal undersøge om du kan indstilles til ftp. Derved skal de afklare dig både helbredsmæssigt såvel som arbejdsevne mæssigt og supplere op med hvad der måtte mangle i din sag. Jo mere målrettet du er afklaringen af din sag jo bedre kommer du igennem det.

Husk at lave afsnit i dine fremtidige indlæg og tråde så alle kan være med på en læser
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 12:29   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Når man starter på en deroute i livet, står systemet desværre ikke og siger at det er for galt. Vi er mange der kommer fra selvstændige, værdige arbejdsliv, og som nu må knibe os selv i armen for at fatte hvad der overgik os.

Fakta er, at har man ikke et netværk til at redde en, og sørge for tålelige livsvilkår, så er man ilde stedt. Det er ikke systemets hovedpine, og man finder ingen sympati for det. Der står ingen i den anden ende med en medalje hvis man bliver slidt op pga manglende hjælp. Der findes ikke en bog, hvor der på forhånd er skrevet at et menneske må møde så og så meget modgang før man endelig slipper. Vi bliver kastet ud i livet barske betingelser omkring overlevelse når helbreddet svigter, og vores såkaldte velfærdssystem er ikke længere designet til at redde os, og sikre os et minimum af livskvalitet når vi falder. Survival of the fittest er også herskende i DK i dag. De svageste forgår. Vi dør. For systemet påberåber os ikke længere retten til at leve

Jeg sympatiserer meget med dig. Har selv været gennem en voldsom deroute, så kender alle de grimme sider af livet der dukker op. Grimme sider der gør vores kamp endnu sværere
Jeg vil derfor råde dig til at forsøge at "glemme" alt det du har været igennem. Systemet taler ikke sympatiens sprog. De forholder sig til konkreter i forhold til lovgivningen - og forsøger endda at undslippe lovgivningen hvis de kan spare nogle penge. Din kamp skal derfor nu være fokuseret på dine rettigheder og muligheder i forhold til lovgivningen. Helt konkret

Det betyder:
1) sørge for at der er tilstrækkelig lægelig dokumentation for at dine lidelser er varige og stationære. At dit funktionsniveau er varigt og væsentligt nedsat til det ubetydelige. At der ikke findes behandlingsmuligheder der kan øge din funktionsevne
2) Søg fp efter §17. Det kan de ikke nægte. Sagsbehandler kan kun nægte selv at opstarte fp efter §18
3) Skriv evt klage til afdelingsleder, Job-og Borgerservicechef, Borgmester, og forlang at der bliver handlet på din sag
4) Forlang at der tages stilling til arbejdsprøvning. Hvis dit helbred er for dårligt til at klare en arbejdsprøvning skal lægelig dokumentation indhentes
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 12:29   #6
Headhunter
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Headhunter er ny på vejen
Jeg takker mange gange
i er nogle knag

jeg vender tilbage ,nu vil jeg tage en taxi ind på jobcentret med
en skriftlig ansøgning

jeg var super træt da jeg skrev det ,men vender tilbage og redigere det
med afsnit ,ville bare have det afsted ,og i gav mig motivationen
mange mange tak
Dan
Headhunter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 12:34   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Headhunter

Det er jo foreløbig nogle gode råd du har modtaget.

Jeg vil fortsætte med følgende. Husk afsnit i dine indlæg. Bliv her på DIN tråd, der kommer mange spørgsmål du skal have svar på. Prøv fra nu af at se FREMAD og ikke tilbage.

Forsikring.

Har du en forsikring som dækker kritisk sygdom?
Hvis JA og det kan komme på tale med en udbetaling så tal med din bank om en "kreditor-beskyttet" konto.

http://www.forsikringogpension.dk/pe...-sygdomme.aspx

Aktindsigt.

Hvis ikke du har ALLE papirer fra dine journaler skal du søge aktindsigt i alt.
Læger, hospitaler og kommunen.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Læge/hospitaler

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hold orden i disse mange papirer, der kommer flere end du forventer.
Du skal vide ALT om hvad kommunen har i din sag. ALT, og hvis IKKE kommunen har alt bliver det DIT ansvar at sørge for kommunen har ALT.

Optræning

Den her skal du tage alvorligt: "arcolyse på plan med 0 disk og 50% udskridning med nerve afklemning ,så mine ben sover" og kræve at de mennesker der er omkring dig ved hvad de har med at gøre. ( jeg har 32 års erfaring desangående) Hjerte og blodpropper har jeg ingen forstand.

Jeg forudsætter der er foretaget en CT-scanning?

Her bemærker jeg mig du ikke er tilfreds pt.

Hvor modtager du behandling? Kommunalt tilbud eller i praksissektoren (privat klinik)

Vederlagsfri henvisning eller 40/60 hvor du selv betaler 60%

Læs og hæft dig ved følgende:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

Vigtig information.

Klagemuligheder
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Breve fra kommunen:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Hvad har du gjort dig af tanker om hvad du vil/ønsker?:
Pension?
Revalidering?
Flexjob?

At vende tilbage til normale tilstande er vel udelukket!

VIGTIGST af alt er at du tager det roligt, hvis du kan. Nu er du ikke alene mere og om få måneder er du velbevandret ud i den sociale lovgivning, ved fælles hjælp.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5851

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-02-2012 kl. 12:58.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 12:58   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
i københavns kommune er det utrolig svært, "at komme ind i".
alle jobcentre har pligt til at sende dig det rette sted hen, men jeg vil foreslå dig at kontakte

Arbejdet Adlers Hus
Torsgade 61
2200 Københavns N
Åbningstider: Døgnåbent

Henvendelse:
Visitationen til aflastningspladserne sker i et samarbejde mellem Hjemløseenheden og Hjemmeplejevisitationen.

Henvendelse rettes til hjemløseenheden:
Griffenfeldsgade 44
2200 København N
Tlf. 33 17 41 22
E- mail: [email protected]
Åbnings- og telefontid hver dag fra kl. 10-13.
Aflastningspladser til plejekrævende hjemløse

dit liv, dit helbred og din fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet er truet. senere vil du helt automatisk komme i en en lang række af afklaringer, siger erfaringen.

hjemløseenheden:
Målgruppen er hjemløse borgere, som efter endt ophold på hospital eller psykiatrisk behandling ikke har en bolig at blive udskrevet til, og som har brug for yderligere omsorg, støtte og pleje før de kan tilbydes en bolig. Derudover henvender tilbuddet sig ligeledes til hjemløse fra gaden eller herberger, som er blevet akut syge. Fælles for målgruppen er, at den hjemløse har et plejebehov (primært somatisk), som gør at de ikke vil kunne rummes i nogle af de eksisterende tilbud til hjemløse.



fordi kommunen har specielt fokus på hjælpeløse hjemløse. de kan der give dig en person til at holde hånd om din sag og du undgår en endeløs sagsvandring i systemet.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 14:25   #9
Headhunter
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Headhunter er ny på vejen
så er det afleveret !!!!!!!!
underskrevet/stemplet
af den meget forstående dame ved skranken
som tog en kopi til mig
der faldt en sten fra mit hjerte
mange mange mange tak
Headhunter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 20:33   #10
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Headhunter

Jeg har ikke noget nyt at tilføje til hvad de kloge mennesker herinde har skrevet. Ville bare lige gi dig en knuser og et pøj pøj herfra i din videre kamp.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension