K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2012, 13:01   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kan myndighedspersoner straffes ???

En af mine nye admins er ved et uheld kommet til at slette denne ene tråd som var oprettet af brugeren "mortenthekin"

Hvis du "mortenthekin" hellere vil oprette tråden på ny...kan du bare kopiere fra denne tråd...

Selve tråden "Kan myndighedspersoner straffes ???" og svar kommer herunder:

Citat:
mortenthekin

Kan kommunens myndighedspersoner straffes ??
Sidder og er ved og undersøge om ,hvis man kan bevise gennem aktindsigt,og finder lovbrud fra sagsbehandler om hun eller han kan straffes efter staffeloven kap 16 § 148, dette kunne give borgen en god retssikkerhed, og fair behandling gennem systemet,uden om de politiske beslutninger i den enkelte kommune.

Straffeloven kap 16
16. kapitel Forbrydelser i offentlig tjeneste eller hverv m.v.

§ 148. Når nogen, anden offentlig myndighed træffer afgørelse i retsforhold tilkommer, forsætlig eller ved grov uagtsomhed undlader at iagttage den lovbestemte fremgangsmåde med hensyn til sagen, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder..
Sidst redigeret af mortenthekin; Idag kl. 07:49. Årsag: lovstof indgår
Citat:
Idag, 07:56
§ABC

Det vil nok være kommunalbestyrelsen det falder tilbage på hvis det drejer sig om lovbrud.

Det er kommunalbestyrelsen der er endelig ansvarlig for hvad der foregår i en sag, sker der ulovligheder ude i yderste led, hvor kontakten til borgeren er, kan man vel sige at det kan ske fordi politikkerne ikke har været ansvarlige nok til at kontrollere hvad der egentlig foregår.

Jeg har engang holdt en kommunalpolitiker personligt ansvarlig for de ting der skete i kommunen i som hørte under det udvalg han var formand for.
Samtidig understreger jeg at han jo var folkevalgt, og jeg skal love for at der derefter kom gang i sagerne.
Efter det tidspunkt var der ingen sagsbehandler på min sag, men derimod to jurister, som vel at mærke altid ringede tilbage indenfor ganske få timer hvis jeg kontaktede dem.

At holde den enkelte sagsbehandler ansvarlig har intet formål andet end at du får dem alle på nakken.
Citat:
Idag, 08:36
c.l.e.o.

Kunne du ikke sætte et link ind på den lov § så ville det være lidt lettet for nogle at svare dig.
Citat:
Idag, 10:55
einstein

JA de kan!
Men det bliver de aldrig da statsforvaltningen (beskæftigelsesankenævnet) også laver det samme bedrageri og magtmisbrug overfor de syge som komunnerne gør ,dvs. at de holder hånden over kommunerne
systemet er råddent lige fra kommunen og helt op til ombudsmanden og måske domstolene med!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 13:07   #2
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
det var og mærkeligt

at admin"kom til" at slette denne meget alvorlige og principelle tråd!! som omhandler lovbrud i det offentlige!
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 13:18   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det var ærgeligt, men....

mennesker der altid har begge hænder i lommerne, lave ingen fejl.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 13:20   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja vi skal alle lærer når man er nye....og det er denne admin...

Så hvad er det mærkelige i dette @einstein???

Hvis du tænker på at "denne meget alvorlige og principelle tråd!! som omhandler lovbrud i det offentlige!" blev slettet fordi denne admin eller jeg ikke ville have den på siden....

Hvorfor skulle jeg dog så sætte den på igen....endda med skriften at hvis trådstarteren "mortenthekin" vil oprette den igen...at så kunne han bare kopiere fra det jeg har sat ind...

Husk lige...dette er min hjemmeside...og jeg kan gøre som jeg har lyst...

Dette skal du lige have i tankerne når du svare...

Så hvad mærkeligt er der ved dette EINSTEIN???

EDIT

Hvis "denne meget alvorlige og principelle tråd!! som omhandler lovbrud i det offentlige!" er så principel og alvorlig....

Så kan du jo oprette en tråd om dette emne....einstein..

Du har hermed min tilladelse til at kopiere det du har lyst til fra denne tråd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 04:58   #5
mortenthekin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
mortenthekin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
En af mine nye admins er ved et uheld kommet til at slette denne ene tråd som var oprettet af brugeren "mortenthekin"

Hvis du "mortenthekin" hellere vil oprette tråden på ny...kan du bare kopiere fra denne tråd...

Selve tråden "Kan myndighedspersoner straffes ???" og svar kommer herunder:
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja vi skal alle lærer når man er nye....og det er denne admin...

Så hvad er det mærkelige i dette @einstein???

Hvis du tænker på at "denne meget alvorlige og principelle tråd!! som omhandler lovbrud i det offentlige!" blev slettet fordi denne admin eller jeg ikke ville have den på siden....

Hvorfor skulle jeg dog så sætte den på igen....endda med skriften at hvis trådstarteren "mortenthekin" vil oprette den igen...at så kunne han bare kopiere fra det jeg har sat ind...

Husk lige...dette er min hjemmeside...og jeg kan gøre som jeg har lyst...

Dette skal du lige have i tankerne når du svare...

Så hvad mærkeligt er der ved dette EINSTEIN???

EDIT

Hvis "denne meget alvorlige og principelle tråd!! som omhandler lovbrud i det offentlige!" er så principel og alvorlig....

Så kan du jo oprette en tråd om dette emne....einstein..

Du har hermed min tilladelse til at kopiere det du har lyst til fra denne tråd...
nå kunne ikke finde min tråd ,men er også ny til og lægge noget ind.men efter en behagelig samtale med justitsministriets jurist,blev jeg sendt videre til ombudmandens jurist,som har en fin humor endda "kommunerne er statens skrademænd " han kunne ikke af personlige årsager grundet reglen inhabil forslå noget konkret i min sag,så juridisk talte vi om noget som minde om sagen.han udtalte den er et kær kommet pust på ombudsmandens kontor.sagsbehandler idag omtaler sig selv som myndigheds personer.Så jeg håber virklig på at os borgere kan få et juridisk våben til og knække de forskellige kommuner, istedet for og altid løbe panden mod
mortenthekin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 07:48   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
så kan jeg da lige komme med et spark mere....i 2008 "forsvandt" en hel del sagsakter i min samlevers sag, og en stor del blev omskrevet...de var der (beviseligt) i 10-08, og var væk 01-09...

jfr forvaltningsloven skal det undersøges til bunds
jfr forvaltningsloven er pågældende der har været i sagen i tidsrummet inhabile

alligevel kalder begge de kriminelle sig myndighedspersoner.....altså har enten afdelingschef lone dræby kristiansen eller velfærdsdirektør kirsten tønnesen begået overlagt dokumentfalsk i sagen...........der står ldk i alle papirer..alle datoer er fjernet...hun har bare glemt at fjerne initialer på en sb, samt interne mails - og hun har glemt mine optagelser.....

myndighedsperson............vorherrebevares...stra framme op til 16 år !!
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 12:58   #7
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
så kan jeg da lige komme med et spark mere....i 2008 "forsvandt" en hel del sagsakter i min samlevers sag, og en stor del blev omskrevet...de var der (beviseligt) i 10-08, og var væk 01-09...

jfr forvaltningsloven skal det undersøges til bunds
jfr forvaltningsloven er pågældende der har været i sagen i tidsrummet inhabile

alligevel kalder begge de kriminelle sig myndighedspersoner.....altså har enten afdelingschef lone dræby kristiansen eller velfærdsdirektør kirsten tønnesen begået overlagt dokumentfalsk i sagen...........der står ldk i alle papirer..alle datoer er fjernet...hun har bare glemt at fjerne initialer på en sb, samt interne mails - og hun har glemt mine optagelser.....

myndighedsperson............vorherrebevares...stra framme op til 16 år !!
Der findes en myndighed der holder øje med kommunerne.

”Statsforvaltningerne fører tilsyn med, at kommuner, regioner og kommunale fællesskaber overholder den lovgivning, der særligt gælder for offentlige myndigheder. Det kan f.eks være kommunestyrelsesloven, regionsloven, forvaltningsloven og offentlighedsloven”.
http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5770


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 13:16   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil lige gøre opmærksom på at mortenthekin har oprettet sin tråd igen...

Man kan finde tråden her http://www.k10.dk/showthread.php?t=21556
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 14:07   #9
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Der findes en myndighed der holder øje med kommunerne.

”Statsforvaltningerne fører tilsyn med, at kommuner, regioner og kommunale fællesskaber overholder den lovgivning, der særligt gælder for offentlige myndigheder. Det kan f.eks være kommunestyrelsesloven, regionsloven, forvaltningsloven og offentlighedsloven”.
http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5770


Ekseleven
hvor tror du kopier af de skriftlige beviser "forsvandt" ?

BAN syd..........
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 18:05   #10
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg vil lige gøre opmærksom på at mortenthekin har oprettet sin tråd igen...

Man kan finde tråden her http://www.k10.dk/showthread.php?t=21556
Der er gået lidt kuk i trådene, da kommentarerne ikke er med på den nye tråd, så jeg bruger denne her.

SPØRGSMÅL: Gælder Straffelovens kap. 16 også for A-kasser?

A-kasser har jo også myndighed til at træffe afgørelser om f.eks. stop af dagpenge, men er jo ikke en decideret offentlig myndighed som kommunen jo er det.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
straffes i boligsikring. hejhejhej Alt det andet 17 31-12-2012 21:34
Kan det virkelig passe jeg skal straffes? Singed Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 10-12-2012 17:34
Kan kommunens myndighedspersoner straffes ?? mortenthekin Skal kommuner ikke overholde loven? 0 10-02-2012 08:18
fleksjobbere straffes langt hårdere.... buster Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 02-04-2009 17:50
Sådan straffes kommuner ved manglende opfølgning på fleksere zuza Politik og Samfund 2 11-03-2008 13:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension