K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2012, 17:57   #1
Jom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Jom er ny på vejen
Får ik min kontanthjælp

Hello herinde

Jeg har et spørgsmål. Jeg er en del forvirret!

Jeg søgte kontanthjælp d. 16 Januar. Har intet hørt fra dem endnu.

Jeg var både til møde hos Sundhedsguide og hos Udd. vejleder her d. 1.
Udd. vejleder spørger om jeg har fået brev eller penge, men har intet hørt. Han kigger på noget på computeren og siger så at det ikke engang er blevet noteret at jeg har søgt!

Jeg tager til Ydelsesservice dagen efter (d.2) for at spørge til det. Manden hos Ydelsesservice siger at der skam er noteret, men at der jo nu er gået de der max. 15 dage og synes det er underligt jeg ikke har hørt noget.

Han noterer det, skriver en besked til hende der modtog min ansøgning, og siger at hun ringer snarest.

Har intet hørt fra hende, intet brev, intet opkald, mail eller noget.
Kontoen er tom og min kæreste har ikke råd til at betale hele huslejen denne måned. Hvad skal jeg dog gøre????
Jom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 18:25   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Jom!

Føj, ikke nogen rar situation at stå i!

Jeg er nok ikke den mest kompetente person til at svare, men jeg vil mene, at du skal troppe op igen mandag morgen (mails er jo også muligt inden da) og være meget pågående, gerne med ansøgning på skrift, som du får stemplet og kvitteret, så du har dokumentation i orden!

Mit svar baserer jeg på egen erfaring, da jeg mener at huske, vi er bosat i samme by og jeg for længe siden, start 00'erne, blev vippet af sygedagpenge efter 52 uger og efterfølgende ansøgning om kontanthjælp blev syltet i måneder...

...desværre, man skal være MEGET insisterende og ikke udvise almindelig tålmodighed i Jobcenter Kbh..

Måske kommer bedre råd til dig om lidt :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 19:09   #3
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 14
defrost er ny på vejen
Jeg mener at kontanthjælp er blevet bagudbetalt idag. Altså at der går 30 dage fra man har søgt til man får kontanthjælp.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 19:22   #4
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Post Kontanthjælp




Min nittenårige søn søgte kontanthjælp, et sted mellem den 08.- og den 12. dec 2011. Den 31 dec 2011 fik han udbetalt ca 1700 kr, altså for 14 dage. Det drejer sig om Frederikshavn kommune.

Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 19:51   #5
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 14
defrost er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser



Min nittenårige søn søgte kontanthjælp, et sted mellem den 08.- og den 12. dec 2011. Den 31 dec 2011 fik han udbetalt ca 1700 kr, altså for 14 dage. Det drejer sig om Frederikshavn kommune.

Knuz Pedro
Det kan så være noget med hvordan de laver bogføring. Kæresten kan også prøve at ringe til boligselskabet og få udsat sin husleje.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 20:52   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg vil tro, at det er fordi at kontanthjælp er bagudlønnet, men så burde du have en anden indtægt fra din tidligere ydelse nu ( medmindre at du kommer fra SU som er forudbetalt ).

Men du skal have fat i nakken på dem, kan du ikke få fat i din egen sagsbehandler, så få fat i den der har akut vagten og forklar vedkommende din situation. Hjælper det ikke så er der kun en ting at gøre og det er at snakke med vedkommendes chef, for så kommer der skub i sagen.

Jeg var faktisk i arbejdsprøvning med en, der fik problemet da han skulle fra sygedagpenge til kontanthjælp, for han fik ingen penge, kunne heller ikke få fat i sagsbehandleren, og da han så fik fat i hende påstod hun at hun aldrig havde modtaget kontanthjælpsansøgningen. Da hun så endelig fandt den, da skulle hun altså lige på ferie, så det blev først efter hendes ferie.

Så fik han nok ringede til hendes chef en fredag og forklarede problemet, hun var rystet men skulle lige undersøge sagen. Tirsdag ringede hun, at nu havde hun personligt indsat pengene på hans konto. Der havde han så heller ikke haft indtægt i 2 - 2½ mdr, var ved at miste sin lejlighed, og havde levet på nas ved familien, så jo det kan hjælpe at klage en tand højere oppe i systemet.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 23:06   #7
Jom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Jom er ny på vejen
Lidt ekstra info:

Jeg har ikke haft indtægt i over 2 måneder, hvilket jeg har dokumenteret i min ansøgning.
Da jeg afleverer kontanthjælps ansøgning i Jobcenter sagde damen at siden jeg ikke har haft indtægt så længe, ville jeg få en engangsydelse så jeg havde noget at leve for. Der ville være 15 dages ekspeditionstid - ligesom med selve ansøgningen til hjælpen.

Vi har ikke et boligselskab, vi bor i andelsbolig...

Hvad er akutvagten? Hvordan finder man sådan en?

Ih det er forvirrende det der system. Er ellers blevet behandlet ualmindeligt godt på Jobcenter KBH. Både hos U-vejl. og Sundhedsguide. Og det er jo ikke fordi man vil være total nasser, men der er bare den dumme husleje
Jom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 23:10   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jom Se meddelelser

Hvad er akutvagten? Hvordan finder man sådan en? (
Du ringer bare jobcentret op, og beder om at tale med den der har vagten.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension