K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2012, 11:13   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Refussionsregler til KH / virksomhedspraktik

Hej.

Jeg har et spørgsmål ang. reglerne for kommunens refussion af kontanthjælpen.

Baggrunden:
Jeg er ledig fleksjobber på kontanthjælp
Jeg er pt. i virksomhedspraktik som jeg vil gerne have forlænget. At blive på stedet er min eneste chance for at få job på stedet (hvilket jeg supergerne vil) - I ved jo - ude af øje ude af sind. Hvis jeg kommer væk fra arbejdspladsen "glemmer" arbejdsgiver mig, når der lægges nye budgetter i efteråret og jeg har slet ingen chance for at få det job jeg gerne vil og som arbejdesgiver gerne vil oprette, men budgettet for 2012 er lagt. ØV.
Jeg har i flere år været aktiveret med virksomhedspraktik mm., som jeg selv har fundet. Der har ikke været lange pauser imellem praktikkerne.


Jeg kan ifølge korrespondance med sagsbehandler "se frem til" endnu et jobsøgningkursus, for at kommunen også fremover kan få den høje refussion på kontanthjælpen. Jeg vil 100 gange hellere blive i min virksomhedspraktik.
Jeg HAR været på mange jobsøgningskurser - på de sidste 3 lærte jeg NUL OG NIX.

Så jeg har googlet lidt og bla. fundet denne:
Citat:
Fra 1. januar 2011 ændres refusionssatserne, således at staten refunderer kommunernes udgifter til kontant- og starthjælp og særlig støtte under aktive perioder med 50 pct. i forbindelse med virksomhedspraktik og ordinær uddannelse og med 30 pct. ved deltagelse i øvrig vejledning og opkvalificering. Kilde: http://www.ams.dk/Ams/Jobcenterforum...modtagere.aspx
Mine spørgsmål:

Kan kommunen kun få højere refussion ved at bruge en formue på endnu et formålsløst jobsøgningskursus? Kvalificerede kurser (f.eks. pc-kurser eller faglige kurser) kan jeg heller ikke få
Tolker jeg det forkert, når jeg tror at virksomhedspraktikkerne er nok til at kommunen opnår den højere refussion?

Hilsen
Cordulla.
Ledig på kh for 4. år.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 11:45   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
For mig lyder det som om du nok har fundet et sted du kan arbejde helt gratis et helt år på skatteborgernes regning-det syntes jeg ikke ville være rimeligt.

Har arbejdsskiveren ikke byget til dig i år ,så skal du da vide at de lægge byget for et år af gangen,så 2013 er der jo ingen der kender byget for endnu,så sikker på betalt arbejde der kan ingen jo være sikker på nu.

Ellers ved jeg ikke reglerne for refution-men hvis stillingen ikke er oprettet så skulle du jo kunne tage opgaverne som frivilligt arbejde mellem de aktiveringer du skal igennem som ledig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 14:10   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
-men hvis stillingen ikke er oprettet så skulle du jo kunne tage opgaverne som frivilligt arbejde mellem de aktiveringer du skal igennem som ledig.
Undskyld, men som jeg forstår det, så er Cordulla ledig fleks'er, og som fleks'er har man en nedsat arbejdsevne, så jeg kan da forestille mig, at Cordulla ikke har så meget overskud, når først h*n kommer hjem fra aktivering, at der også er kræfter til frivilligt arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomhedspraktik osv. mukke Alt det andet 0 13-03-2012 13:08
virksomhedspraktik ottosen47 Spørgsmål ang fleksjob 4 19-10-2011 16:45
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
Virksomhedspraktik???? Mouse Alt det andet 12 11-06-2009 19:29
Virksomhedspraktik ? LV. Alt det andet 3 27-03-2008 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension