K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2012, 18:44   #1
Rix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Lokation: Fyn
Indlæg: 3
Styrke: 0
Rix er ny på vejen
Er de ude på at sylte min sag ??

Min sag kort:

Været sygemeldt i ca. 2 år med en sjælden nervesygdom.
Samtlige statusattester fra egen læge siger, at min arb.evne er betydeligt nedsat.
Speciellægeerklæring siger, at der ikke findes nogle behandlingsmuligheder, tilstanden er stationær, tilknytning til arbejdsmarkedet skønnes ikke at være helbredsmæssigt forsvarligt osv.

Nu har kommunen så sendt et brev til speciellægen, hvor de beder ham "belyse helbredsforholdene".
Det virker ikke til, at kommunens lægekonsulent har læst min speciellægeerklæring ordenligt igennem, da disse spørgsmål nemt kan besvares ved at læse i denne.

Der bliver bla. spurgt fra lægekonsulenten om, der er yderligere behandlingsmuligheder, om min tilstand er hindrende for deltagelse i en arbejdsprøvning osv.

Disse spørgsmål er ALLEREDE besvaret af speciellæge en gang.
Det hele står i lægeerklæringen fra ham og jeg mener, at kommunen kun gør dette for, at trække tiden ud....

Hvor står jeg så nu?
Kan man sende kommunens lægekonsulent et brev hvor man oplyser, at alle disse spørgsmål allerede er besvaret en' gang, eller skal jeg bare holde min mund?

Kan man sige at kommunen prøver, at overbelyse min sag ved at gøre dette?

Som alle andre er jeg jo så evigt træt af, at vente og vente. Nu er der så endnu mere ventetid, nu hvor kommunen bliver ved med, at trække det hele ud. Så det kunne jo være der sad nogle derude med et forslag til, hvad jeg evt. kunne gøre....

På forhånd mange tak
Rix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 18:55   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Der er vist nogle regler om hvor gamle speciallægeerklæringer må være - sikkert derfor du skal have lavet en ny.

Måske er det for at få nye øjne på din situation?

Uden at vide det tænker jeg at denne speciallægeerklæring ender ud i at der søges pension, de skal bare have bekræftiget at din tilstand er uændret
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 20:36   #3
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Selvom jeg godt kan forstå du er træt af ventetiden, så synes jeg nu alligevel det er positivt, at lægekonsulenten får helt konkrete svar på de spørgsmål, hvis ikke de står 100% klart i dine nuværende papirer. Alt det tolken har det med at ende galt!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 20:45   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rix Se meddelelser
Min sag kort:

Været sygemeldt i ca. 2 år med en sjælden nervesygdom.
Samtlige statusattester fra egen læge siger, at min arb.evne er betydeligt nedsat.
Speciellægeerklæring siger, at der ikke findes nogle behandlingsmuligheder, tilstanden er stationær, tilknytning til arbejdsmarkedet skønnes ikke at være helbredsmæssigt forsvarligt osv.

Nu har kommunen så sendt et brev til speciellægen, hvor de beder ham "belyse helbredsforholdene".
Det virker ikke til, at kommunens lægekonsulent har læst min speciellægeerklæring ordenligt igennem, da disse spørgsmål nemt kan besvares ved at læse i denne.

Der bliver bla. spurgt fra lægekonsulenten om, der er yderligere behandlingsmuligheder, om min tilstand er hindrende for deltagelse i en arbejdsprøvning osv.

Disse spørgsmål er ALLEREDE besvaret af speciellæge en gang.
Det hele står i lægeerklæringen fra ham og jeg mener, at kommunen kun gør dette for, at trække tiden ud....

Hvor står jeg så nu?
Kan man sende kommunens lægekonsulent et brev hvor man oplyser, at alle disse spørgsmål allerede er besvaret en' gang, eller skal jeg bare holde min mund?

Kan man sige at kommunen prøver, at overbelyse min sag ved at gøre dette?

Som alle andre er jeg jo så evigt træt af, at vente og vente. Nu er der så endnu mere ventetid, nu hvor kommunen bliver ved med, at trække det hele ud. Så det kunne jo være der sad nogle derude med et forslag til, hvad jeg evt. kunne gøre....

På forhånd mange tak
En lægekonsulent, når han/hun bruges rigtigt, er til for at oversætte evt. lægesprog, og ellers bekræfte/afkræfte indholdet i en attest til sagsbehandleren...

Der er SLET IKKE noget underligt i din procedure... Foreløbig skal du bare tage en dyb indånding og afvente, du kan og skal intet gøre lige nu... Det kan sagtens være pg.a af alderen på en læge erklæring at de vil have en ny... maks . 6 måneder plejer man at sige...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 20:46   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
der er vist nogle regler om hvor gamle speciallægeerklæringer må være - sikkert derfor du skal have lavet en ny.

Måske er det for at få nye øjne på din situation?

Uden at vide det tænker jeg at denne speciallægeerklæring ender ud i at der søges pension, de skal bare have bekræftiget at din tilstand er uændret
:-) :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 23:51   #6
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
undskyld jeg lige sniger et spørgsmål ind her....hvor gamle må de speciallægeerklæringer max være? jeg har nogen der til maj er 2 år gamle...

Held og lykke Rix, håber du snart får fred.

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 00:13   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
undskyld jeg lige sniger et spørgsmål ind her....hvor gamle må de speciallægeerklæringer max være? jeg har nogen der til maj er 2 år gamle...

Held og lykke Rix, håber du snart får fred.

Fibro
De vil jo altid ligge i din sag, men til at vurdere på er de alt for gamle...

Omkr. 6 måneder er ok, men ikke ældre...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 02:58   #8
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
De vil jo altid ligge i din sag, men til at vurdere på er de alt for gamle...

Omkr. 6 måneder er ok, men ikke ældre...
Jeg indskyder også lige en bemærkning...

Hvor og i hvilken lovgivning står dette ? Jeg er nemlig ikke efter 4 års selvstudie i Sygedagpengeloven, kontanthjælpsloven, forvaltningsloven, beskæftigelsesloven, et eneste sted læst at en lægeerklæring, en speciallæge erklæring eller udtalelse bliver forældet.

Derfor mener jeg, at mange jobcentere/ kommuner selvbestaltet har fundet på dette og hvis dette er tilfældet foreligger der jo et strafbart forhold.

Vh. maybeline2you.
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 08:10   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
De vil jo altid ligge i din sag, men til at vurdere på er de alt for gamle...

Omkr. 6 måneder er ok, men ikke ældre...
Jeg har indtryk af, at det er meget individuelt.

Jeg har en erklæring fra en reumatolog fra 2003.
Han sendte mig videre til en neurokirurg, som jeg var hos i 2004.

I januar 2006 indhenter kommunen en statusattest fra neurokirurgen.

Pr. 1/1 2010 blev jeg tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 09:34   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Jeg indskyder også lige en bemærkning...

Hvor og i hvilken lovgivning står dette ? Jeg er nemlig ikke efter 4 års selvstudie i Sygedagpengeloven, kontanthjælpsloven, forvaltningsloven, beskæftigelsesloven, et eneste sted læst at en lægeerklæring, en speciallæge erklæring eller udtalelse bliver forældet.

Derfor mener jeg, at mange jobcentere/ kommuner selvbestaltet har fundet på dette og hvis dette er tilfældet foreligger der jo et strafbart forhold.

Vh. maybeline2you.

Jeg har respekt for folks selvstudie, hvis de lover at have respekt for mine 3½ års fuldtids studie, hvor vi har mere mere undervisning i sociallovene end juristerne har

Principafgørelse nr.: D-16-04 siger:
"Kommunen kunne ikke standse sygedagpengene med den begrundelse at der ikke længere forelå fuld uarbejdsdygtighed, da det sidste lægelige materiale var 4-6 måneder gammelt.

Så det er ikke helt skævt nåpr jeg siger at papirerne ikke bør være ældre end 6 måneder. Der kan selvfølgelig være små undtagelser, men principafgørelser udstikker normalt vejen man skal gå...

Jeg syntes nu også det er ganske logisk når man snakker om sygdomme og lidelser... Der kan billedet jo hurtigt ændre sig...

Og det hænger jo også sammen med det princip (og lov krav) der siger at en sag skal være så belyst som muligt inden man træffer en afgørelse
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen sylte en §17-sag i 4 md.? Karina-F Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-03-2013 20:16
Holbæk Kommune kan også "sylte" buster Det er da strengt ! 0 25-09-2008 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension