K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 12:22   #1
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Højesteretsdom om erstatning til ansatte på deltid

Er du egentlig klar over at hvis din erstatning fra ASK er opgjort på baggrund af en indtægt du havde på et deltidsjob da skaden skete

...så har du måske ret til at få genoptaget sagen mhp at få erstatningen udregnet igen, men nu på baggrund af den løn du VILLE HAVE TJENT hvis du havde arbejdet på FULDTID!!! Uanset hvor gammel din sag er.

Følgende er saxet fra
http://www.ask.dk/da/Temaer/Hojester...om-deltid.aspx

"Den 16. august 2010 afsagde Højesteret to domme om erstatning for tab af erhvervsevne og fastsættelse af årsløn efter arbejdsskadesikringsloven.

Dommene betyder, at Arbejdsskadestyrelsen og Ankestyrelsen fremadrettet ændrer sin praksis for deltidsansatte, som har fået en afgørelse om tab af erhvervsevne i en anerkendt arbejdsskadesag.
Desuden genoptager de to styrelser de arbejdsskadesager, der er behandlet efter den hidtidige praksis.

Formålet med at genoptage sagerne er at få undersøgt, om en eventuel erstatning er sat for lavt.

Skal din sag genoptages?
Hvis du arbejdede på nedsat tid, da du kom til skade eller blev syg af dit arbejde, kan det altså være, at din arbejdsskadesag skal genoptages."

læs videre på¨http://www.ask.dk/da/Temaer/Hojester...om-deltid.aspx
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger

Sidst redigeret af Siv; 11-01-2012 kl. 12:34.
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 13:33   #2
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg arbejdede på deltid da skaden skete - men har fået den afgjort ud fra fuld tid. Fagforening slog på at jeg jo var meget interesseret i at arbejde fuld tid, men at der for det første ikke er man fuldtidsstillinger som pædagog på specialområdet i daginstitutioner, og at jeg har 3 børn, som dengang var ml 3 og 10 år.
Der har ikke været den mindste diskussion med ASK om det :-)

Men super dejligt for alle dem som måske kan få deres erstatninger forhøjet.....Bare med at komme igang folkens :-D
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 22:30   #3
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
Jeg arbejdede på deltid da skaden skete - men har fået den afgjort ud fra fuld tid. Fagforening slog på at jeg jo var meget interesseret i at arbejde fuld tid, men at der for det første ikke er man fuldtidsstillinger som pædagog på specialområdet i daginstitutioner, og at jeg har 3 børn, som dengang var ml 3 og 10 år.
Der har ikke været den mindste diskussion med ASK om det :-)

Men super dejligt for alle dem som måske kan få deres erstatninger forhøjet.....Bare med at komme igang folkens :-D
Det er faktisk præcis det samme der gør sig gældende for mig. Men selvom der er afsagt en højesteretsdom har Ask ikke automatisk udregnet efter fuld tid. Derfor har vi lige afsendt en anke.
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 00:47   #4
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
tjae, jeg fik ingen erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, for jeg var i aktivering da skaden skete, og ergo havde jeg slet ikke noget arbejde!
efter et par år på overførselsindkomst kn i jo selv regne ud hvor langt de 30kg i svig og smerte hjalp på situationen...
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 09:53   #5
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af slavteren Se meddelelser
tjae, jeg fik ingen erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, for jeg var i aktivering da skaden skete, og ergo havde jeg slet ikke noget arbejde!
efter et par år på overførselsindkomst kn i jo selv regne ud hvor langt de 30kg i svig og smerte hjalp på situationen...
Har du haft fagforeningen eller anden rådgiver ind over din sag?

Var du i aktivering på fuld tid eller deltid?
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Højesteretsdom om godtgørelse for varigt mén og erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 23-06-2011 22:30
Højesteretsdom om erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 1 29-01-2010 17:04
Højesteretsdom om krav på midlertidig afgørelse om erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 24-11-2009 15:20
Højesteretsdom om erstatning for tab af erhvervsevne for person i fleksjob Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 19-11-2009 00:10
Højesteretsdom om erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 06-10-2009 18:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension