K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2012, 23:50   #1
duddie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2011
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
duddie er ny på vejen
Unhappy Ansøgning om flexydelse på ny.

Hej

Citat:
jeg hedder duddie og er 49 år, sidder i det man vidst kan kalde vildrede.
Jeg har efter mange år endelig fået en diagnose på hvad det egentligt er der har totalt ødelagt mit liv på alle områder, lige fra de små skoleklasser til arbejde og uddannelse og familieforhold. Jeg har ikke fortaget mig andet en at spænde ben for mig selv og andre hele livet igennem.
Været på samtlige behandlingshjem for misbrug uden nogen gavnlig effekt, først den dag man gav mig medicin mod ADHD slap jeg fri og har ingen problemer med det mere, havde man dog bare opdaget det den gang jeg var barn, men bedre sent end aldrig..

I oktober fik jeg konstateret ADHD, og er nu i behandling og modtager også medicin.
Dette bedres mit liv, medicinen får mig til at kunne fokusere langt bedre men det helbreder mig jo ikke, hjernen er stadig den samme, og min psyke er ødelagt for mange år siden.

Men det jeg egentligt ville med det her, er at jeg søgte flexydelse i 2008, pga stærkt varig nedsat kognitiv evne. Hukommelsessvækket og har altid været utrolig træt fordi mine resurser har været meget små i mange år.
Flexsagen tog næsten 3 år af mit liv, jeg var igennem alle arbejdsprøvninger og samtaler med psykologer, læger, og andre foranstaltninger.
Alle beskrev at mine kognitive evner var stærkt forringet og stationære. Blev vurderet til at kunne arbejde 4 timer om dagen.
Jeg har gemt den tykke mappe med alle sagerne, men i september 2010 fik jeg afslag, forstod ikke hvorfor og forstår det stadigvæk ikke.
Nu står jeg så i den situation at det er blevet værre, mine evner og resurser rækker ikke langt mere, så jeg er blevet rådet til at søge om pension eller flexydelse igen. Altså det vil sikkert sige jeg skal hele møllen om igen eller hvad, det er det jeg er i tvivl om..

Jeg håber nogen måske har prøvet noget af det her?
Med Venlig Hilsen Duddie
Indsendt i Ingen Kategori[CODE[/CODE]

Sidst redigeret af duddie; 06-01-2012 kl. 00:09. Årsag: rettelse
duddie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 00:05   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er med 100% garanti at du skal igennem en arbejdsprøvning igen, og der skal også indhentes nye lægepapirer.

men jeg går ud fra at du er under behandling, så det med lægepapirer bør ikke være noget problem. Og ved arbejdsprøvningen skal du bare gøre hvad du kan, og ikke mere end det
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om flexydelse på ny. duddie Spørgsmål ang fleksjob 4 08-12-2011 23:17
Flexydelse ? KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 12 06-10-2011 22:12
Flexydelse ETSL Spørgsmål ang fleksjob 8 06-05-2011 23:16
flexydelse maltheemily Spørgsmål ang fleksjob 9 10-12-2010 17:53
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension