K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2012, 11:31   #1
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Artikel om Term i Ekstra Bladet

Fandt denne artikel på EB's forum sider "Nationen"

De plejer at køre med det princip at hvis et emne får 1000 eller flere stemmer, så begynder Ekstra Bladets journalister at undersøge sagen til bunds...

Kunne jo være interessant at se hvad de kunne grave frem. Man kan sige meget om Ekstra Bladet, men de er god til at finde det fakta som regel er begravet langt væk
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 11:57   #2
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Det kunne være godt at få sat fokus på Term er lige gået igang med at læse om Term. Der er jo mange som er igennem det på k10. Jeg er bare nysgerrig så jeg går nogle gange igang med at søge på ord. SÅ nu er det så lige Term jeg er faldet over.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 12:02   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
http://ekstrabladet.dk/minsag/article1683479.ece

AFSKAF lægekonsulenterne og TERM-modellen i 2012.

nu har jeg så gået til læger i 10-11 år og har aldrig mødt TERM-modellen

heller ikke på Liaisonpsykiatrisk Enhed
som mange har været utilfreds med
den bedste lægeerklæring er faktisk kommet der fra
alt mit fysiske er 100 procent anderkendt her fra
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 12:55   #4
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
http://ekstrabladet.dk/minsag/article1683479.ece

AFSKAF lægekonsulenterne og TERM-modellen i 2012.

nu har jeg så gået til læger i 10-11 år og har aldrig mødt TERM-modellen

heller ikke på Liaisonpsykiatrisk Enhed
som mange har været utilfreds med
den bedste lægeerklæring er faktisk kommet der fra
alt mit fysiske er 100 procent anderkendt her fra
MTVRV1. Er det nu nødvendigt at "stikke" til andres pointer vedr. TERM, hver gang du ser overskriften? Heldige du? TERM-modellen er ikke kun anvendt indenfor sundhedsvæsen, men også TERM-trænes sagsbehandlere, fysioterapeuter og andre, der omgås syge i systemet....

Har du allerede glemt fortiden, eller måske kunne det nytte at gå tilbage til nogle af sine gamle tråde, og se om alting var altid så lyserødt, som det nu så ofte "lyder"?
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 13:00   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Den helt oprindeligeidé med Term og Liasion, som desværre næsten er helt glemt af fagpersonerne, var at man skulle udforske om der kunne være andre grunde (f.eks. det psykiske) i de smerter og lignende folk har.

Det forudsætter jo så også at der nogle mennesker som er i det system som har en god oplevelse :-)

Ligesom med sagsbehandlere og resten af systemet. Nogle gange kan man som ikke indviet herinde få forståelsen af at alle som der er ansat i det offentlige, er ignoranter, dovne, onde og lign. men mon ikke det stadig er få tallet som virkelig er sådan?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 13:20   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
... TERM-modellen er ikke kun anvendt indenfor sundhedsvæsen, men også TERM-trænes sagsbehandlere, fysioterapeuter og andre, der omgås syge i systemet....
NETOP!!! Vigtigt at huske/vide. Disse personer blive trænet på Bispebjerg Hospital. Også dem som sidder på Socialcentrer....

Sidst redigeret af Karo; 02-01-2012 kl. 13:34.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 13:25   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
@ #5

Det kræver nu ikke meget "forskning" at kunne udtale sig om det "syge system", bare man kan - og vil - læse om emnet er der dagligt dårlige nyheder... -og enhver; person der behandler sager omkring langtidssyge medborgere kan jo bare spørge ind til, hvorfor de bliver mere syge efter de er havnet i "det syge system"...

Så mere viden på området kræver såmænd ikke så meget forskning, bare noget etik og faglig dygtighed fra kompetente mennesker


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 02-01-2012 kl. 13:40. Årsag: , fejl...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 13:34   #8
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Den helt oprindeligeidé med Term og Liasion, som desværre næsten er helt glemt af fagpersonerne, var at man skulle udforske om der kunne være andre grunde (f.eks. det psykiske) i de smerter og lignende folk har.
Korrekt, Ricky. Problemet er blot, at for at denne "model" skal være funktionsdygtig, forudsætter det at lægestanden har en absolut viden om alle medicinske tilstande, syndromer og sygdomme. Er lægestandens viden ikke absolut (læger er ikke alvidende) - vil mange somatisk syge nå at dø, mens denne "udforskning" pågår.

Det disse somatisk syge, hvis sygdom ikke umiddelbart kan bekræftes af f.eks. deres praktiserende læger, der bliver forhindret i den videre medicinsk udredning ved at blive overført til TERM-udredning. I værste fald dør de, i bedste - bliver de invalideret.

Egentlig er det nedslående, hvor mange gange skal man gentage det for døve ører... Hvor svært kan det være at forstå, at når somatisk (fysisk) syge bliver behandlet "psykiatrisk", vil deres sygdom fortsætte og gøre skaden værre.

Det er grunden til, at TERM-modellen skader langt mere end den gavner.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 13:55   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej MTVRV1 og andre herinde.

Har lige forsøgt at få en profil via Nationen for at kunne stemme på, men forgæves. Har andre forsøgt?

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 14:43   #10
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg har praktiserende læge som langt hen af vejen ser tiden an- term, men når det så har vist sig alvorligt eller klart billed så rykker det. jeg har også i forbindelse med speciallægeerklæring været på laison- bispebjerg og der er den bedste samtale jeg har haft vedr. følgerne efter en ulykke. der hvor jeg følte mig forvirret og "sindsyg" fik jeg at vide var en normal reaktion på en unormal hændelse ikke noget "sindsygt". klar tale!!! det var/er en lettelse og derefter den rette behandling-traume behandling.

jeg tror at det er misbruget af den teori som i ukyndige, uprofessionelle fortravlede, stressede mennesker som bliver påduttet at bruge en teori de ikke magter.
magt bliver fordrejet fordi der er økonomi syltet ind i sagsbehandlingen. ligesom når sb tror de kan medicinere-
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tv2 og Ekstra-bladet Birkes-musen Politik og Samfund 1 22-05-2013 15:00
"Min Sag" på Ekstra Bladet Ragdoll Politik og Samfund 14 23-01-2012 11:47
Ekstra Bladet tier hvor andre... også tier? Tante Ana Politik og Samfund 4 27-04-2009 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension