K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2011, 03:20   #1
RuBn86
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
RuBn86 er ny på vejen
Det er simpelthen for sløvt!! 6 ugers selvvalgt kursus

Jeg har noget i mig, som jeg simpelthen bare SKAL ud med nu...

Jeg er igennem Skive kommune, i år 2004 blevet visiteret til fleksjob. Jeg har en bindevævssygedom, som gør at jeg ikke kan holde til fysisk hårdt arbejde.

Jeg havde så indtil 8. januar i år (2011) arbejde. Et arbejde jeg havde i lidt over halvandet år, hvorefter jeg blev opsagt pga. manglende kunder. Jeg har så flere gange søgt om diverse kuser, som man er berretiget til som ledig. Men indtil videre fik jeg afvide, at det ikke liiige var dem jeg var berretiget til.

For godt 2½ månede siden, fandt jeg så ENDELIG et kursus, som lige var mig. Jeg printede straks en masse sider ud fra update.dk - hvor der stod med kæmpe skrift, 6 ugers selvvalgt kursus for ledige. Samme dag, kontaktede jeg min jobkonsulent om, at dette kursus ville jeg rigtig gerne på. Kurset befandt sig i København, men dette skulle ikke være til hindring, da man jo er berretiget ifølge loven, til både kost og logi imens man tager sådan et kursus.

Samme dag, finder jeg alle de nødvendige papire, mht logi reglerne, at det er et godkendt kursus som jeg er berretiget til (får jeg enda afvide af min jobkunsulent at jeg er). Jeg får snakket med skolen om, at selvom kurset godtnok kræver en gymnasiel uddanelse, så vil de gerne tage mig ind, på baggrund af, at jeg har så meget erfaring inden for emnet. Så YES man, tænker jeg bare!! Endelig kan jeg komme igang med et eller andet. Det skal siges, at i de godt 7 år jeg har været visiteret til fleks, har jeg haft arbejde i ca 2år. Det er altså 5 år hjemme på min flade, da det ikke er til at finde Noget arbejde i Skive området for en ufaglært med et fysisk handicap.

Men så nemt skulle det vise sig ikke og være..

Jeg fik afvide af min jobkonsulent, at hun nok skulle stå for tilmelding og hotel og lign, alt dette blev styret igennem dem.
Der går så ca en uge - jeg tager kontakt til min jobkonsulent, som endnu ikke har fået mig tilmeldt. Jeg spørger hende om det snart sker, og hun svare at det skal sendes videre til min sagsbehandler. Imens snakker vi om, at jeg gerne selv må lede efter bolig. Jeg finder efter et par dages intens søgning, et rigtig godt og billigt sted, til kun det halve af, hvad jeg egentlig er berretiget til. Jeg aflevere det hele til min jobkonsulent, som jeg jo regner med, kan finde ud af at sende det til min sagsbehandler. Derefter går jeg egentlig ud fra, at der er styr på det hele. Jeg venter egentlig bare på en bekræftigelse. I mellemtiden, holder jeg kontakt til skolen, for at sikre mig der stadig er pladser på holdet.

To uger før holdet starter, og en del forsøg fra min side, på at rykke lidt på det hele, er der endnu ikke reseveret plads til mig. Skolen fortæller mig, at der nu kun er få pladser tilbage. Jeg får så fat på min sagsbehandler, og fortæller hende, at der altså snart er fyldt op, og hvorfor de dog ikke snart får reseveret den plads til mig. Hun siger, at det ligger til vudering hos den faglige kordinator. Jeg spørger om jeg ikke kan få nummeret på ham/hende, så jeg kan høre personen til, hvad det er der holder det tilbage. Dette måtte jeg IKKE..

Ca.4 dage efter, altså ca 10 dage før kursusstart, får jeg en mail fra min sagsbehandler. Der står ca følgende: Jeg skal bruge noget mere tid på at finde ud af om du er berretiget til dette kursus. Om det er under prisloftet osv. Jeg kan se du ikke har nogen gymnasiel uddannelse, som er et krav for at tage dette kursus. Dette skal du få aftalt med skolen..

På dette tidspunkt er jeg virkelig ved at være godt harm. ALT dette har jeg sendt ind flere gange. Og hvis hun ikke har info på det, hvordan i hel**** kan hun så sende det videre til en faglig kordinator???

Kurset starter den 2. januar. min grænse for, hvornår jeg ikke er berretiget til de 6 ugers selvvalgt kursus udløber 6 dage efter.. For ca 6 dage siden fik jeg en bekræftigelse på, at jeg nu var godkendt. Men men men... nu er holdet jo så fyldt op. Der er 20 på holdet i alt, og jeg er nummer 5 i køen. Det vil sige 25% skal melde fra, før jeg kommer ind.

Føler virkelig det er helt til grin.. Jeg har kæmpet i flere måneder på at få dette kursus, har selv sørget for stortset ALT, har selv fundet paragraffer på logi, kost, transport, boligpriser (hvad man er berrettiget til) - samtidig med alt dette, har vi halvanden time på bomi hver anden uge, hvor vi de sidste tre gange har haft om motivation.. Hvordan fanen er det en måde og motivere en på???

Føler de trækker dette så langt ud, at de måske sidder og gnider deres små fingre over at jeg ikke kommer ind, så de kan spare de godt 16.000kr dette kursus koster.. Kan det virkelig passe det skal gå så sløvt?

Er ved at gå ud af mit gode skind..

Sidst redigeret af RuBn86; 30-12-2011 kl. 03:26.
RuBn86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 08:17   #2
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
hejsa det lyder som noget bøvl vi har selv boet i skive kumunne , hade sonja b . har slidgigt i ryggen flerer ting blev sendt på strandtangen fint sted men ikke vis du skal slæbe fulde ølkasser med dårlig ryg , der fik vi verner buck også var der ellers rod i alle mine sager ,4 månder på bomi uden nogen forrm for afklaring andet end skulle værer der 30 timer om ugen som start på det begyndte jeg at få neldefeber men skulle møde selv om jeg hade andfald , godt et år efter vi er flyttet fra skive har vi stadig ikke modtaget min sag der oppe fra , så håber der er mange sider i den når den kommer forsat god jul
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 08:32   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er også seriøst til grin!

Når der endelig er nogen som faktisk finder et relevant kursus (Der er satme mange plattenslager ting der ude i kursus-land) så slæber de så meget på fødderne at det er for sent...

Og at det koster dem penge skal de være ligeglade med, da de penge kommer fra en statspulje!

Du skal helt sikkert klage over sagsbehandlingen...

Denne Klage skal du stile direkte til jobcenterchefen, evt. også den styrende rådmand (en rådmandsklage)

Jeg kan se at det lader til at du selv er en del inde i de relevante regler og § , og du skal nævne hver eneste en de har overtrådt... Gerne i punktform, og forlang svar på hver eneste!

Det gør jeg når jeg skal klage... Og ved ikke om de bliver skræmt, men tit gør det faktisk at de åbenbart bare syntes det er nemmere at give mig (min kunde) ret, istedet for at skal svare på f.eks. 3 sider med spørgsmål om paragraffer og principafgørelser
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
6 ugers selvvalgt uddannelse §ABC Spørgsmål ang fleksjob 22 19-05-2012 18:22
(Reel) adgang til 6 ugers selvvalgt kursus...? Trine77 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-05-2011 16:37
ledighedsydelse og 6 ugers selvvalgt kursus Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 2 02-04-2009 02:56
6 ugers selvvalgt uddannelse.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 7 01-08-2006 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension