K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2011, 21:49   #1
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
Hvis man ønsker at skifte sagsbehandler?

Jeg har været og er stadigvæk igennem et kronisk sygdomsforløb.
Derfor er jeg røget på kontanthjælp idet kommunen ikke nåede at afgøre om jeg skulle have fleks,revalidering eller pension.Det er på trods af at alle de lægelige status var klar og jeg havde gennemgået en arbejdsprøvning.Anket og afslået,men nævnt at kommunen skulle stramme sig op.
Det påvirker i den grad mit helbred med disse økonomiske forhold og at ikke kende sin fremtid.3 special læger i Dk har givet deres vurderinger at jeg ikke har noget rest erhvervsevne tilbage og en europæisk læge givet samme vurdering på baggrund af min diagnose.
Jeg har derfor kontakt til privat socialrådgiver, som er dybt rystet over der intet er lavet på min ressourceprofil de sidste 2 år og alle de lægelige papierer som jeg har hjulpet sagsbehandleren med at indhente fremgår heller ikke i min ressourceprofil.Jeg har jo selv undret mig og for ca. 2 mdr siden lavet en klage til teamlederen.Det afviste han med begrundelse at nu havde min nuværende sagsbehandler "kun" haft mig et år !Hvilke klageinstanser er længere oppe i systemet?
Jeg og de bisidddere som har deltaget i møderne har samme opfattelse af min sagsbehandler flere gange lyver f.eks siger hun har arbejdet på min ressourceprofil,men alle kan se hun ikke har.Hun tilføjer nye diagnoser som skal undersøges.Tiltrods for jeg er grundigt udredt og min praktiserende læge siger nu er nok !Sagsbehandleren har tydeligt ikke læst de lægelige notater fra specialægerne idet hun ikke aner hvad der står.Derfor ønsker jeg en ny sagsbehandler idet hun tydeligvis ikke vil samarbejde.Kan man kræve dette?
Har andre herinde brugt journalister i deres sager?Jeg har jo masser af bevis for min sag er syltet og tydeligvis er der folk i kommunen der dækker over hinanden....
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 22:29   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mange kan ikke læse tekster, der står for tæt, så jeg deler lige teksten lidt op mens jeg læser den.

Citat:
Oprindeligt indsendt af nuller Se meddelelser
Jeg har været og er stadigvæk igennem et kronisk sygdomsforløb.

Derfor er jeg røget på kontanthjælp idet kommunen ikke nåede at afgøre om jeg skulle have fleks,revalidering eller pension.Det er på trods af at alle de lægelige status var klar og jeg havde gennemgået en arbejdsprøvning.Anket og afslået,men nævnt at kommunen skulle stramme sig op.

Det påvirker i den grad mit helbred med disse økonomiske forhold og at ikke kende sin fremtid.3 special læger i Dk har givet deres vurderinger at jeg ikke har noget rest erhvervsevne tilbage og en europæisk læge givet samme vurdering på baggrund af min diagnose.

Jeg har derfor kontakt til privat socialrådgiver, som er dybt rystet over der intet er lavet på min ressourceprofil de sidste 2 år og alle de lægelige papierer som jeg har hjulpet sagsbehandleren med at indhente fremgår heller ikke i min ressourceprofil.

Jeg har jo selv undret mig og for ca. 2 mdr siden lavet en klage til teamlederen.Det afviste han med begrundelse at nu havde min nuværende sagsbehandler "kun" haft mig et år !Hvilke klageinstanser er længere oppe i systemet?

Jeg og de bisidddere som har deltaget i møderne har samme opfattelse af min sagsbehandler flere gange lyver f.eks siger hun har arbejdet på min ressourceprofil,men alle kan se hun ikke har.

Hun tilføjer nye diagnoser som skal undersøges.Tiltrods for jeg er grundigt udredt og min praktiserende læge siger nu er nok !

Sagsbehandleren har tydeligt ikke læst de lægelige notater fra specialægerne idet hun ikke aner hvad der står.Derfor ønsker jeg en ny sagsbehandler idet hun tydeligvis ikke vil samarbejde.

Kan man kræve dette?
Har andre herinde brugt journalister i deres sager?Jeg har jo masser af bevis for min sag er syltet og tydeligvis er der folk i kommunen der dækker over hinanden....
Jeg kan ikke svare dig, men der kommer nok andre, som kan.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 23:34   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg ved ikke om du direkte kan kræve en ny sagsbehandler, men du kan gøre et forsøg. Det lykkedes mig at skifte sagsbehandler.

Jeg gjorde det at jeg skrev et brev til socislchefen ( tror jeg nok at det var ) og bad om en ny sagsbehandler forklarede hvorfor, så neutralt som muligt og kort.

Havde så ikke hørt noget fra dem efter 2 uger, ringede derop, og vupti fik jeg navnet på min nye sagsbehandler. Har det fint med hende og har nu haft hende i 1 år.

Held og lykke med at skifte sagsbehandler.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 01:15   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej nuller

Gør som supersus skriver... -vær konstruktiv i brevet omkring de mange fejl, løgne og manglende sagsbehandling din tidligere sagsmishandler har produceret... -send en kopi til din nuværende sagsmishandler og vedkommendes chef... -skriv eventuelt; -ved manglende respons fx inden 14 dage, bliver en kopi af brevet sendt til borgmesteren !!!

Held og lykke, det plejer at være ganske let at skifte... -og husk nu at klage over du er røget på kontanthjælp fordi din sag ikke er behandlet efter foreskrifterne... -utrolig mange får ret i deres klager over manglende sagsbehandling, med efterbetaling til følge



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 04:10   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du forsøgt at få aktindsigt....da du så selv kan se hvad der ligger af oplysninger i sagen...

Du kan finde en formular til aktindsigt under vores Nyttige Links...

Her er det direkte link Formular Til Aktindsigt ved Kommunen

Ang at SB lyver....jamen optag hende/ham....så du kan dokumentere det...

Din sag må have været forbi en lægekonsulent....og denne bør kigge på hvad der om noget evt mangler af lægelige oplysninger i sagen...

Husk at gøre alt skriftligt når du har kontakt med kommunen og når du skal til møder...ja så husk bisidderen og optag det hele...så du altid har dokumentation...

Det burde være i alles interesse at du skal have en ny SB....da din sag ikke vil gå godt hvis du og din sagsbehandler ikke kan sammen...

Med hensyn til din ressourceprofil...ja så kan man jo ikke klage over den alene...men første gang de laver en afgørelse hvor ressourceprofilen ligger til grund....ja så kan du klager over ressourceprofilen når du klager over afgørelsen...

Hvis de laver en afgørelse uden at din ressourceprofil er helt opdateret...ja så er chancen for at de laver en forkert afgørelse så stor at ankestyrelsen vil sige at afgørelsen er ugyldig....eller de vil hjemvise den for at kommunen skal få opdateret ressourceprofilen og så lave en ny afgørelse...

Det der med at få fat i en journalist...der kan/gider skrive om ens sag...det er ikke så nemt i dag...

Man kan være heldig hvis en af de store aviser eller tv stationer skal til at køre en større kampagne...men ellers er det ret svært....men du kan jo altid prøve...det sker der ikke noget ved...selvom jeg tror at du spilder dine kræfter på det uden resultat...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg ikke lov til at skifte sagsbehandler? Indiansummer Alt det andet 4 31-07-2013 14:20
Hvis man vil klage "højre" oppe end ens sagsbehandler 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-11-2011 16:11
hvis ens sagsbehandler har søgt paragraf 17, istedet for 18 som aftalt.. malenemuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 08-07-2011 14:34
Advokat skifte??? Tina Aalborg Alt det andet 4 26-07-2009 10:01
skifte pension? bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 25-11-2007 22:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension