K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2011, 09:34   #1
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
om Liaison-psyk

Jeg gjorde også opmærksom på at jeg anker og på at det er ulovligt at henvise borgere til forskning som forsøgspersoner hos Liaison-psyk. da det udelukkende er forskning hvor man kun gør brug af forsøgspersoner.
Jeg gjorde opmærksom på at det på ingen måde udover ulovligheden er et reelt behandlingstilbud til syge borgere at henvise borgeren til at stille sig selv og sin krop til rådighed for eksperimenter for medicinalindustrien.
Jeg gjorde også opmærksom på at sådanne formaninger er en overskridelse af helt basale menneskerettigheder.


det er alså en påstand helt ude i hampen
kender 3 og mig selv som har og har haft forbindelse med Liaison-psyk

den bedste beskrivelse af mit sygeforløb og konklusion
er netop kommet fra Liaison-psyk

alle mine fysiske ting er 100 procent anderkendt af Liaison-psyk

bare så andre som bliver henvist til Liaison-psyk
nok lige skal tage alle påstande om Liaison-psyk med et gran salt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 09:40   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
"...Jeg gjorde også opmærksom på at jeg anker og på at det er ulovligt at henvise borgere til forskning som forsøgspersoner hos Liaison-psyk. da det udelukkende er forskning hvor man kun gør brug af forsøgspersoner..."

Jeg gjorde opmærksom på at det på ingen måde udover ulovligheden er et reelt behandlingstilbud til syge borgere at henvise borgeren til at stille sig selv og sin krop til rådighed for eksperimenter for medicinalindustrien.
Jeg gjorde også opmærksom på at sådanne formaninger er en overskridelse af helt basale menneskerettigheder.


det er alså en påstand helt ude i hampen
kender 3 og mig selv som har og har haft forbindelse med Liaison-psyk

den bedste beskrivelse af mit sygeforløb og konklusion
er netop kommet fra Liaison-psyk

alle mine fysiske ting er 100 procent anderkendt af Liaison-psyk

bare så andre som bliver henvist til Liaison-psyk
nok lige skal tage alle påstande om Liaison-psyk med et gran salt
MTVRV1, sagen er den at Lotte fejler ikke noget psykisk, derfor at henvise hende og tvinge hende til undersøgelser på Liasons var/ er totalt medplaceret.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 09:46   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er desværre blevet moderne af lægekonsulenterne rundt omkring, at når de ikke kan bestride fysiske skader/skavanker/lidelser, så antyder de at der kan være noget psykisk, hvilket så "låser" sagsbehandleren, og tvinger dem til at bede om en psykisk udredning, som ikke alene forhaler afslutningen af sagen, men også presser borgeren endnu mere.

Der er jo også eksemplerne med SME i Aalborg... Hvor ikke alene blev lægekonsulent lige pludselig læge efter en henvisning til SME, sandelig om ikke også en masse af de fysiske skader blev underkendt som somatiske pg.a. psykisk dårligdom...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 09:48   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er jeg sådan set lige glad med, jeg skal ikke tage stilling til om det psykisk eller fysisk.

der er bare ikke hold i de påstande om Liaison-psyk, grunden til jeg vil gøre opmærksom på det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 09:50   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Liason-psyk? Hmmm misforstod måske noget her... Er det en "ny" terapi form, eller?
Kan jo ikke følge med i alt
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 09:51   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
"...Der er jo også eksemplerne med SME i Aalborg... Hvor ikke alene blev lægekonsulent lige pludselig læge efter en henvisning til SME, sandelig om ikke også en masse af de fysiske skader blev underkendt som somatiske pg.a. psykisk dårligdom...
Fysiske skader, som kan være livsfarlige for borgeren men blive bevist overset. Det er netop sådan funger TERM modellen. Alt er psykisk for term læger, mens en syg borger rådner indefra fordi h*n kan ikke få den rette behandling.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 10:10   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Liason-psyk? Hmmm misforstod måske noget her... Er det en "ny" terapi form, eller?
Kan jo ikke følge med i alt
http://www.information.dk/97127
Liaison-klinik på Bispebjerg Hospital – i folkemunde kaldet Hypokonderklinikken.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 10:18   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
"...den bedste beskrivelse af mit sygeforløb og konklusion
er netop kommet fra Liaison-psyk
Jeg fik bekræftet af Liaison at jeg ikke er hypokonder, så det var sådan set også ok.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 10:21   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ok, så var det ikke forgæves at stå op i dag, så lærte jeg lidt der...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 10:44   #10
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Lightbulb


Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er jeg sådan set lige glad med, jeg skal ikke tage stilling til om det psykisk eller fysisk.
Det er netop det, der ikke er ligegyldigt, MTVRV1. Det er helt efter bogen, når Liaisonpsykiatri beskæftiger sig med psykiatriske sygdomme. Det er det, psykiatrien er til for, også Liaisonpsykiatri. Derimod går det galt, når Liaisonpsykiatrien listes ind i medicinske sygdomme.

Det er ikke ligegyldigt, når Liasonpsykiatri bruges til f.eks. udskifte fysiske diagnoser, med psykiatriske, som bl.a. er beskrevet af @PerChr i tråden Pension af Psykisk årsag i stedet for den reelle fysiske?

Det er heller ikke ligegyldigt, når Liaisonpsykiatri benyttes til at regulere førtidspensioner, som f.eks. beskrevet i tråden Somatiseringsekspert: psykisk syge tilbage til arbejdsmarkedet (efter at mange med fysiske sygdome, fik i stedet psykiatriske diagnoser af Liaisonpsykiatere), eller Psykiater om midlertidig førtidspension.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der er bare ikke hold i de påstande om Liaison-psyk, grunden til jeg vil gøre opmærksom på det
Når det gælder psykiske sygdomme, er der ikke hold i kritik af Liasonpsykatri, men når det gælder de medicinske sygdomme, kan det ikke advares nok, ofte nok og højt nok - mod at lade Liasonpsykiatrien blive indblandet i diagnose- og behandlingsforløb, eller i ens sag hos de sociale myndigheder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Liason-psyk? Hmmm misforstod måske noget her... Er det en "ny" terapi form, eller? Kan jo ikke følge med i alt
Jamen, i din gerning som privat sagsbehandler, Ricky M. - vil det virkelig være nyttigt for dig at udforske TERM-modellen, fordi denne "model" er udviklet og udarbejdet af.... Liaisonpsykiatri i Danmark, og guderne må vide, hvor mange af dem du møder i fremtiden, får deres sag forplumret af Liaisonpsykiatere.

TERM-modellen er det "værktøj" lægestuderende og lægestanden trænes op i brugen af og formålet er: sortering af patienter.

Det nævnte "værktøj" kan du læse om i tråden Hypokonder-manual til praktiserende læger.

Ellers får du en hel del at vide i Sådan behandles din sygdom - TERM-modellen, og om eksempel på hvordan visse læger endda går op i denne "model", kan du læse i TERM-overlæge Claus Rasmussen.

Søgning på K10, med søgeord TERM-modellen finder 58 emner hvor den er omtalt.

Sidst redigeret af Tante Ana; 14-12-2011 kl. 10:50.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psyk. Rene Klysner annoa Alt det andet 4 23-08-2012 19:46
Problemer med Psyk i Aalborg! FrkSilverfox Dit og Dat 0 12-05-2012 22:38
Skabelon til psyk-dagbog? Håber Alt det andet 2 19-01-2012 16:38
Hvordan finder en psyk skånebehov? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 11-01-2012 13:06
psyk. sparkongefre Spørgsmål ang fleksjob 15 14-12-2009 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension