K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2011, 19:20   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Muligt arbejde!

Jeg har et spørgsmål, men jeg kan ikke få svar fra min SB. Hun henviser til mødet i det nye år og det er for lang tid at vente!

Jeg er sygemeldt på kontanthjælp! Jeg er tilknyttet psykiatrien i Aalborg og venter på at komme i terapi! Har 3 diagnoser, som jeg åbenbart skal have hjælp til at få bugt med via. terapi..

Nu er jeg så blevet tilbudt et deltidsjob, som bliver tilpasset efter mig!
Men mit spørgsmål er så bare, kan jeg få det job og stadig beholde min gratis hjælp fra psykiatrien??
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 21:38   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Jeg har et spørgsmål, men jeg kan ikke få svar fra min SB. Hun henviser til mødet i det nye år og det er for lang tid at vente!

Jeg er sygemeldt på kontanthjælp! Jeg er tilknyttet psykiatrien i Aalborg og venter på at komme i terapi! Har 3 diagnoser, som jeg åbenbart skal have hjælp til at få bugt med via. terapi..

Nu er jeg så blevet tilbudt et deltidsjob, som bliver tilpasset efter mig!
Men mit spørgsmål er så bare, kan jeg få det job og stadig beholde min gratis hjælp fra psykiatrien??
Hej Frk. Silverfox,

Naturligvis burde du kunne komme i behandling/terapi ved psykiatrien selvom du tilknyttes arbejdsmarkedet.

Syntes det er vildt at du ligefrem kan tage et deltidsjob, når du pt. er sygemeldt på kontanthjælp ?

Held og lykke med det hele.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 21:50   #3
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Min SB har MEGET travlt med at få mig væk fra kontanthjælp!
Så derfor har jeg fået tilbudt deltidsjob hos min far.. Der vil jeg tjene ca det sammen som jeg får på kontanthjælp, og så vil det også være dejligt for mig at komme i gang med noget!
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 21:55   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen det er jo super godt, men hvorfor var du så på kh. som sygemeldt ? Så kunne du måske være kommet igang med noget der tiltalte dig ligeså ved ikke at være sygemeldt ?

Kan du vitterligt klare noget deltids - eller er det efter aftale ala fleks, det håber jeg mere eller mindre for dig..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 22:04   #5
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Som skrevet bliver det tilpasset efter mig! Jeg får et vis antal timer om ugen, som jeg kan fordele på 6 dage inden for kontorets åbningstid ...

Jeg endte her, fordi jeg havde en idiot af en SB tilbage hvor jeg boede før! Det er først efter jeg er flyttet at jeg får den hjælp jeg skal have ...
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 22:30   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal så lige passe på med at kommunen så ikke afslutter din sag
fordi de så siger du kan være selvforsørgende på deltid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 09:26   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Du kan godt tage jobbet og stadig få gratis psykiatrisk hjælp, psykiatere er nemlig læger på linie med læger, og er derfor dækket af sygesikringen. Det er kun, hvis du har fået et forløb bevilliget af kommunen, som kommunen betaler, at der måske kan blive problemer - men jeg ved faktisk ikke, om man i så fald kan trække en bevilling tilbage, fordi økonomien har ændret sig? Ikke lige noget jeg sidder med til dagligt.

Synes det lyder lækkert med det skræddersyede job, synes endelig du skal tage det, bare sørg for at lave et skriv til din sagsbehandler om, at du tager et deltidsjob af nød pga. dit helbred, og ikke fordi du ikke vil arbejde fuld tid, og sørg for, at din læge ved det samme, ift. en evt. fleksjob sag senere hen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 09:31   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ja, jeg tilslutter mig Andersine - Super godt gået, at du får et job og at det formes efter dig og ikke omvendt!

Det er da bare for dejligt, hvorfor du er på kh er da helt uvigtigt i denne sammenhæng, det vigtige er du kommer videre med dig liv, hvor er det skønt at have sådan en far - tillykke med farmand, job og at du får de behandlinger du har behov!

Glædelig juuuul
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 10:44   #9
Marie Bjerg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2011
Lokation: Århus
Indlæg: 1
Styrke: 0
Marie Bjerg er ny på vejen
Jeg syntes det er super at du har fået et skræddersyet arbejde og siger som Pia: DEJLIG FAR du har!

Jeg er netop blevet fyret (igen...) og har hverken fået kontanthjælp, dagpenge eller noget fordi min SB har for travlt til at kikke på min sag lige nu og syntes jeg sidder i en rigtig træls situation (og så op til jul....) men så havde en af mine veninder set et program for flere måneder siden på tv2 om en side på nettet hvor man kan få hjælp af alle mulige, feks. psykologer, psykiatere.

Det er desværre ikke gratis som jeg først fik at vide, men jeg har fået 75 minutters gratis samtale og dét var guld værd og så har jeg ønsket mig et af deres "gavekort" på 5 samtaler il 2500 kr så jeg kan holde skruen i vandet og humøret højt indtil jeg kan få mere konkret hjælp ligesom Frk.SilverFox.
Marie Bjerg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 10:52   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tråd stater skriver Jeg er tilknyttet psykiatrien i Aalborg
alså har hun adgang til psykiater og psykolog og det er gratis
men de fleste har været indlagt før man kommer under psykiatrien
det har bare intet med kommunen at gøre
kun hvis kommunen beder om en speciallægeerklæring eller status
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Er det muligt ? Knp Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 23-06-2013 18:31
Et muligt fritidsprojekt ? TimeGuest Politik og Samfund 21 22-03-2013 11:02
Er det mon muligt for mig med fp? Kloster Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 29-12-2009 17:09
Hvordan er DET muligt!? Razmo Politik og Samfund 10 16-09-2009 16:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension