K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2011, 19:00   #1
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Gode råd tages imod. (Voksenlærling?)

Jeg kunne egentlig godt lige at vide, hvad der er bedst at gøre i den sit. jeg står i pt. Jeg står for mulig jobskifte. Jeg er en af de mange sundhedsansatte med dårlig ryg.De sidte 3 år har jeg haft 4 længerevarende sygemeldinger. Nu skal jeg så i virksomhedspraktik i 8 uger .Kan få et løntilskudsjob der efterfølgende, men hvad så? Der er stor arbejdsløshed indenfor faget. Måske skulle jeg bare gå tilbage til mit oprindelige fag og se hvor længe ryggen kan holde denne gang.Evt få en socialrådgiver i tale fra min fagforening
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 19:07   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...en snak med fagforeningen er en rigtig god idé :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 19:31   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Problemet med at gå tilbage til det job som gav dig dårlig ryg...det er at du udsætte noget som du alligevel skal igennem...

Problemet kommer når din ryg så slet ikke vil mere....og der er det måske for sent til at få en eller anden form for tilknytning til arbejdsmarkedet...

Dette er sagt ud fra at din ryg virkelig har taget skade...(det er jo svært for mig at vide hvor slemt det er med din ryg)

Hva med undersøgelser....diagnoser osv osv....er det noget du har eller været igennem...

Du skriver ikke meget om hvilken kontakt du har haft med kommunen...

Hvad med en evt revalidering...så du måske kan omskoles til noget som du faktisk kan klare..

Det er jo noget du kan snakke med kommunen om...hvis altså du er undersøgt og har lægerne til at understøtte dette..

Det er altid en god ide at have sin fagforening med på råd...forudsat at du er medlem af en der faktisk gider hjælpe dig..

Du er nok nødt til at komme med mere information før folk herinde kan komme med gode råd til dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 19:55   #4
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Jeg henviser til andet indlæg. http://www.k10.dk/showthread.php?t=20581 Det fortæller lidt om min sit.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 20:07   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal så vidt prøve at blive i den samme tråd du opretter, så får du mange flere råd og vi kan meget bedre danne overblik over din situation, og alt det du evt går igennem.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 01:00   #6
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Question

Jeg vil høre om, der er nogle som ved, hvad der sker efter endt virksomhedspraktik. Skal man så i en ny praktik? Min sb siger, det ikke er det samme som arbejdprøvning. Hvad er det så?
Arbejdsprøvning i 8 uger 20 timer pr uge + transport + træning.
Pt sygemeldt i snart 4 mnd.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 02:24   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hej Se meddelelser
Jeg vil høre om, der er nogle som ved, hvad der sker efter endt virksomhedspraktik. Skal man så i en ny praktik? Min sb siger, det ikke er det samme som arbejdprøvning. Hvad er det så?
Arbejdsprøvning i 8 uger 20 timer pr uge + transport + træning.
Pt sygemeldt i snart 4 mnd.

En virksomhedspraktik kan også være en arbejdsprøvning... -og kan også være en praktik fx om man kan begå sig i dette firma eller indenfor dette arbejdsområde ???

En typisk arbejdsprøvning vil næsten altid bevæge sig op- og/eller nedad i timer, for HVEM kan lige ramme det "rigtige" antal timer første gang ???

Held og lykke med fremtiden, herinde får du meget info


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 07:58   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hej Se meddelelser
Min sb siger, det ikke er det samme som arbejdprøvning. Hvad er det så?
Det afhænger af hvilket formål der står beskrevet i papirerne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 14:23   #9
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvad med en evt revalidering...så du måske kan omskoles til noget som du faktisk kan klare..

Det er jo noget du kan snakke med kommunen om...hvis altså du er undersøgt og har lægerne til at understøtte dette..
Revalidering kan være en god idé så prøv at undersøge om det er muligt – jeg har selv prøvet det.

Du skal finde ud af hvilken slags arbejde dine helbredsproblemer tillader dig at udføre.
Dine boglige evner er osse afgørende for hvilke uddannelser du kan gennemføre så få rådgivning hos teknisk skole før du begynder på noget.

Jeg fik min revalidering hos jobfirmaet HKI i København og vil fraråde dig at få uddannelse på det sted hvis det bliver tilbudt.
Det er vigtigt at få uddannelsen et sted hvor elever behandles godt og får en god uddannelse.
På K10 har jeg skrevet om hvorfor eleverne var utilfreds med at være på HKI.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 22:48   #10
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Post Afbrudt revalidering.

Jeg vil gerne spørge om hvad man gør i tilfælde af man får en revalidering og det viser sig at det ikke er det rigtige eller man ikke kan klare det. Er der nogle der har nogle erfaringer?
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp tages fra arbejdsløse på fejlagtigt grundlag gunvor Politik og Samfund 2 16-01-2011 11:15
kan leddigheds ydelsen tages fra en sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-10-2010 12:47
Pasfotoet skal tages på kommunen... Ninja Dit og Dat 18 06-08-2009 13:44
kryds alt hvad i kan.. i morgen tages min sag op frhansen Alt det andet 9 06-05-2009 08:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension