K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2011, 09:43   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
krænkelse af menneskerettighederne?

jeg læste dette og fik den tanke, at det gælder da også flere sager herinde.

Tekst fra artikel slettet af Web pga manglende link til artikel

Sidst redigeret af Webmaster; 09-12-2011 kl. 04:48. Årsag: Tekst fra artikel slettet af Web pga manglende link til artikel
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 10:47   #2
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
En promille SÅ høj, er en ordentlig s... - det er mere end held at der ikke er sket bilisten eller en uskyldig person, noget som helst.

Jeg ved ikke om det ligefrem er krænkelse af menneskerettighederne, at en spritbilists sag har udviklet sig til en snøvlesag.

Havde den bilist skadet et andet menneske, med permanente skader til følge så er det ikke utænkeligt at offers sag i systemet er længe og mere end 2 år undervejs - lige p.t er en pensionssag, i gennemsnit, 6 år undervejs. Det må afgjort, så også være en krænkelse af menneskerettigheder og samtlige konventioner.

Jeg er faktisk helt forbløffet, og kan sagtens se at 2 års ventetid i et system, for at få afgjort en sag, så man kan komme videre i sit liv, er meget lang urimelig ventetid - men set i lyset af den ventetid, nogle her på k10, har brugt for at få afgjort en sag - så er 2 år faktisk ikke ret meget.

Et eller andet sted, har bilisten trods alt gjort noget forkert - INGEN tvang ham ud i en bil med en skyhøj promille.

Men vinder bilisten i Højesteret - så er der baggrund for at sagen muligvis kan skabe præcedens - til glæde for alle os, der er ÅR om at få afgjort VORES sager.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 11:54   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes heller ikke man kan drage paralleller til syltede sager på kommunen. Så længe folk har en overførselsindkomst, så længe er der en verserende sag....uanset om man er i kontakt med sagsbehandleren eller ej.
Der kunne drages paralleller, såfremt en borger havde søgt om kontanthjælp og efter 1½ år fik svar på ansøgningen-

Førtidspensioner har fx ingen tidsfrist. Den kommer først når sagen skal behandles om reglerne for førtidspension - og der har de 3 måneder. Men sagsbehandlingen må tage uger til år. De holder meget af, at bruge rigtig mange år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 12:02   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SELVFØLGELIG kan man drage paralleler til hvordan sagsbehandlingen er i kommunerne!

Når vi nu allesammen ved hvordan at SB er den eneste som i en sagsbehandling tager det fulde ansvar for hvordan og hvorledes(se min anden tråd herinde hvor fagcenterchef i Sorø Kommune udltaler sig om dette) -altså træffer en afgørelse om at kassen skal lukkes fx.

Borgeren (og meget ofte familien) står uden forsørgelse fordi SB har truffet en afgørelse på grund af hvad? Dette betyder jo ofte, at inden Borgeren får sin klage igennem i Statsforvaltningen -7-10 måneder er ikke usædvanligt- og som regel får ret, ja, så er vedkommende sat på gaden eller død af sult.
Sååå...hvem sagde Menneskerettigheder og lige for loven!

Som min kære mand sagde til SB:
"Du krænker menneskerettighederne da man iflg Genevekonventionen har RET til at vide hvilken forbrydelse man har begået og hvilken straf man skal ha!"

Sååå...JO syns da sagtens man kan sammenligne, for ENHVER har et ansvar!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 07-12-2011 kl. 12:14.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FN´s Verdenserklæring om Menneskerettighederne Julcha Politik og Samfund 2 08-12-2010 15:38
Krænkelse af Menneskerettigheder? pusle Skal kommuner ikke overholde loven? 6 10-11-2008 00:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension