K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2011, 17:36   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Opretter ny tråd , da jeg søger reglerne.

Hvordan bliver man sygemeldt på kontanthjælp ?
Er det gennem egen læge eller er det vurdering fra Sb ?

Har erfaret at sygeopfølgningsplan er et værktøj til at hjælpe en tilbage på arbejdsmarkedet.

Hva så når lægekonsulent skriver : beskæftigelsesfremmende foranstaltninger forekommer at være udsigtsløse og muligvis endda kunne forværre tilstanden.
Klinisk psykolog : Eller gøre hende i stand til at fungere i hverken uddannelse eller arbejde
Egen læge : Truet i forhold til at udvikle depression.

Og sygeopfølgningsplanen indeholder feks heller ikke psykoterapeutisk behandling som lægekonsulent og psykologen anbefalede til bedring af livskvalitet.
Den er stadig mangelfuld , men er blevet tilbudt jeg kan være med i udformningen, så derfor vil jeg gerne have reglerne på plads inden underskrift.

Håber i kan hjælpe.

Ps jeg har ikke været sygemeldt siden kortvarigt i 2007, altså i min 4 år har jobcenter figureret med sygemelding som ikke eksisterer og figureret sygeopfølgningsplan siden da uden at have min underskrift eller vidende om deres "skriverier".

Sidst redigeret af Webmaster; 06-12-2011 kl. 00:50. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 00:42   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
En sygemelding i længere tid skal altid være lægeligt begrundet... Og det er gennem egen praktiserende læge og/eller speciallæge igennem din egen læge.

En sygeopfølgningsplan, må ikke indeholde noget om behandling, andet end den må referere til hvad der er sat igang/skal sættes igang via din egen læge/speciallæge...

Det er din læge som skal henvise til evt. behandlinger
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 01:29   #3
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Tak Ricky
Ingen læge har skrevet sygemelding i over 4 år .
Er det så noget jeg burde sende til BAN ? . De behandler jo min anke over afslag af Slagelse kommunes pensionsråd ( 1 sagsbehandler ! )afslag på min pensionsansøgning.
Inden sidste sygeopfølgningsplan ( modtaget i lørdags), har SB tilmeldt mig et aktiveringsforløb uden mit vidende,sendte det til BAN , og de sendte den til Jobcenter, fristen for fastholdelse eller medhold er på torsdag (4 uger), har intet hørt.
Tiden er knap for mig inden de får mig "tvunget" til underskrift.
Men jeg kan vel kræve deres dokumentation for min såkaldte sygemelding ?
Hvorfor er jeg i deres system sygemeldt uden læge dokumentation ?
Og er det lovligt ?
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 01:31   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jo du skal helt klart klage!

Uanset hvad kan man ikke bare tilmelde nogen uden deres accept, og det sker som regel via underskrift. Og de kan jo ikke bare lige "opfinde" noget og så sende det il BAN for at styrke egen sag..
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 17:34   #5
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Var hos Sb i onsdags , for at skrive rigtig sygeopfølgnngsplan .
1/2 time før mødestart ringede hun og spurgte om det var iorden at mentoren var det forløb tidligere SB havde tilmeldt mig også deltog .
Jeg svarede at det synes jeg ikke var iorden , da det forløb ikke var gældende mere .

Det ( forløb ) havde jeg klaget til BAN og fik svar at jobcenter havde 4 uger ( sidste torsdag 8/12). Har intet hørt , selvom BAN skrev at jeg ville høre fra jobcenter hvis de ændrede afgørelse . Den er ikke sendt til BAN , ringede igår .

Da jeg så står i " receptionen" og venter på at SB skal hente mig , kommer hun og siger at han sidder på hendes kontor , da hun ikke nåede at aflyse med ham . Spurgte igen om det var iorden at han deltog og kunne forklare om tilbuddet . Jeg sagde igen nej , og ville gå , men så gik hun tilbage til kontoret og bad ham om at gå.

Der blev banen "kridtet op" , har det godt med at jeg turde sige nej , og samtidig har jeg det skidt med at jeg blev prøvet af 2 gange , hvor mange havde turdet / klaret det ?

Til mødet havde jeg lavet " dagsorden" , bla spurgte jeg hvorfor min læge ikke var inddraget , svaret var :det var han jo , generel helbredsattest okt 09 bla bla . Alle andre attester bliver jo ellers hurtigt forældede , men denne over 2 år er stadig ajour !!

Så hvad betyder det som du Ricky skriver at egen læge skal inddrages ved længerevarende sygemelding ? Den generelle helbredsattest var ikke i forbindelse med sygeopfølgningsplan , kan kun huske det var noget om at Jobcenter ønskede attest i forbindelse med at få mig på arbejdsmarkedet. Pt har hun heller ikke bedt om statusattest fra min læge , har godt samarbejde med læge , som er ligeså uforstående som mig over Jobcenters behandling af min sag .

Somregel med underskrift . Jeg har aldrig skrevet under eller været vidende om at "de" havde lavet sygeopfølgningsplan . Betyder det at "de" med min 1.underskrift ,muligvis snart, kan få refusion siden 2007 ?

Fik argumenteret om at den SB udfyldte nye sygeopfølgningsplan stadig er fyldt med fejl og urigtigheder og derfor umulig for mig at underskrive , og at det jo tidligere var muligt for SB at arkivere den gamle , så det måtte jo også gælde for mig.
Sb var lige ude og snakke med overordnet , og vupti så kan vi opstarte ny sygeopfølgningsplan , det skal foregå gennem mail og senere renskrives , det ser jeg frem til , så er ikke bliver skrevet mere " bøvs" i mine sagsakter.

Vender helt sikkert tilbage hertil når jeg får mail fra SB , men det bliver sikkert først i 2012.

Overvejer om jeg endnu engang skal informere BAN om hvad der sker i min sag , de behandler jo min klage over afslag, er forsinket 8 uger puh ha ventetid .
Er der nogen der har erfaringer med at sende "materiale" til BAN flere gange under sagsbehandlingstiden ?

Sidst redigeret af archibald; 17-12-2011 kl. 17:55.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 19:47   #6
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Ja så er jeg på den igen .
Sygeopfølgningsplan : afklaring af helbred.
Fordi Jobcenter ønsker speciallægeerklæring .
Hvorfor jeg er sygemeldt kan jeg ikke få svar på hverken skrift eller mundtligt . Men de har kæmpet for min underskrift siden sep , (5 mdr) kan mærke på sb at hun er møj træt af alle mine spørgsmål , og "stillen på bagbenene" , jeg kan vel for pokker da bare skrive under .
Fik hendes udkast på mail og det er slet ikke godt nok , så har selv skrevet en , men kunne godt bruge en "redigør" , hvis jeg har overset noget . Den skal bare være god , selvom jeg stadig er sur over at være sygemeldt uden forklaring , ej heller er der stadig ikke læge inden over .
Har det bare at jeg vil ikke støtte Jobcenters indkasering af refusion , mn jeg bliver jo presset til det .
Hva sker der hvis jeg ikke vil være med til at være på sygeopfølgningsplan ?
Speciallægeerklæringen kan vel indhentes uden ?
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 21:22   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Allerførst så har jeg ikke svaret på det med din opfølgningsplan.

Du er matchet til kategori 3, og de kører sygeopfølgningsforløb på dig da der sikkert er noget som entydigt peger på helbredsproblemer. Det skal der ikke bruges en læge til, så længe de ikke diagnosticerer.

Det har med garanti INTET med refusion at gøre. Du er dyrere at have til at "rende rundt" i match 3, end i de andre grupper, hvor de netop kan hente refusion på at aktivere dig.

En speciallæge erklæring kan logisk nok IKKE laves uden at du medvirker, medmindre at den læge kan bruge en spåkugle.

Som i alle andre henseender i kontakthjælps systemet; Hvis du ikke medvirker så kan de i yderste konsekvens stoppe dine udbetalinger.

Og du kan jo bede om aktindsigt i din sag, så kan du se hvad de har stående om dig.

Jeg forstår ikke helt dine indlæg og den modvilje du udviser. Modsat langt langt de fleste indlæg herinde, så lader det til at der faktisk er nogle der forsøger at hjælpe her...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:47   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Hvorfor jeg er sygemeldt kan jeg ikke få svar på hverken skrift eller mundtligt .
Vil det sige, at du ikke mener, at du fejler noget som helst, og alligevel er placeret i matchgruppe 3?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 23:08   #9
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Denne tråd forvirrer mig.
Er trådstarter ude på at finde en genvej til FP.

@archibald
selvom jeg stadig er sur over at være sygemeldt uden forklaring


Man kan vel ikke blive tvunget til at være sygemeldt, en læge kan udstede kørselsforbud men ligefrem et arbejdsforbud har jeg aldrig hørt noget om
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 23:12   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Til syvende og sidst er forklaringen på sygemeldingen vel noget psykisk eller fysisk?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sygemelding jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 27-10-2013 10:22
Sygeopfølgningsplan archibald Alt det andet 8 24-10-2011 11:10
sygeopfølgningsplan--sanktion ? mulle59 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-01-2011 23:05
Sygemelding under sygemelding Susanne2412 Alt det andet 16 08-12-2010 20:53
Sygemelding itte Alt det andet 5 21-05-2009 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension