K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2011, 17:26   #1
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Afslag fra arbejdsskadestyrelsen

Ja så kom brevet i dag efter 2 år ang arbejdsskade som jeg havde taget op igen. Fik i 2006 5 % og i dag fik jeg så at vide at de ikke mente at mine tennis og golfalbuer var blevet værre, og da jeg har fået flere smerter rundt omkring i kroppen mente de ikke det var arbejdsskaden.

Og de mente også at jeg ville kunne komme til at tjene det samme som da jeg var på job. Men er sygemeldt pt og er i praktik og skal have svar på evt flexjob omkring d 15 dec skal der være møde ved kommunen.

Ved ikke om gigt i rygsøjlen kan relateres til en arbejdsskade, da jeg næsten helt sikkert har det, og nu også fibromylegi oveni.

Så nu venter jeg på hvad der videre skal ske og 3f vil hjælpe med at anke sagen når jeg ved mere aang scaning og møde ang flex job, hvor mange timer og så kan de da ikke skrive at jeg vil komme til at tjene lige så meget som før hvis jeg skal have flex. Jeg har 3 1/2 time om dagen nu og kan ikke holde til mere og min sb har ikke villet sætte mig mere op da jeg har prøvet det og det gik bare ikke.

Så måske nogle af jer herinde har prøvet at kæmpe med en arbejdsskade og evt skrive lidt om hvad i har oplevet.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 17:48   #2
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Det er altid rigtig træls at få et negativt svar...

ASK er índrettet som enhver anden forsikring. Dvs at hvis de på nogen måde kan undgå at betale erstatning så er det det de går efter.

Hvis ASK kan kan drage den mindste smule tvivl om at din smerter relaterer til arbejdsskaden, så slipper de for at betale.

Derfor bruger de meget tid på at pille ens sag og dens detaljer fra hinanden for at se om de på nogen mulig måde kan drage tvivl om erstatningen.

Så at du nu har smerter andre steder samt nye diagnoser ind over....det er i denne forbindelse guf for dem.

Jeg har selv danset rundt med dem de sidste mange år så jeg føler med dig og genkender din frustration.

Held og lykke fremover
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 17:54   #3
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
barer hænge i

hejsa det er barer hænge i vi kører snart på 11år nu i arbejdeskadestyrlsen , har fået men på 12% nu vi har anket sagen på ny den enste som ikke vil samearbejde nu er randers komunne igen vil ikke sende mine parpir men ok vis også kun lavet en status aklæring på godt 11år , vil stadig ikke kigge på min pensjon , eller flex eller arbejdes prøvning , så er godt på røven klart man bliver kørt ned med tiden , mvh john
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 18:38   #4
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
ejsa det er barer hænge i vi kører snart på 11år nu i arbejdeskadestyrlsen , har fået men på 12% nu vi har anket sagen på ny den enste som ikke vil samearbejde nu er randers komunne igen vil ikke sende mine parpir men ok vis også kun lavet en status aklæring på godt 11år , vil stadig ikke kigge på min pensjon , eller flex eller arbejdes prøvning , så er godt på røven klart man bliver kørt ned med tiden , mvh john
hvis det er en skade før 2000 mener jeg eller er det 2002 så er det efter gamle regler.
for der har flexjob eller pension ikke noget at sige på ens smerter ydelse fra dem af desvære har selvl ige været det hele igennem har fået 8% for et knæ hvor normalt er maxx 5 normalt
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 08:39   #5
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Hej Jytte

Jeg syntes da du er "heldig" at du fik 5% men grad. Jeg har fået 3 diskus, tennisalbue, kroniske skulder/armsmerter af at have arbejde med computer/musen i 23 år. Min sag har kørt de sidste 5 år i arbejdsskadestyrelsen. Men de piller også det hele fra hinanden, og siger her til sidst, at min arbejde ikke har været fysisk hårdt nok til, at min skader kan skyldes min arbejde !!!!!! Først har jeg haft advokat på, som jeg selv har betalt. Nu har jeg min fagforening inde over, da det er muligt man vil kører den i byretten.

MEN hvis de ikke vil, er jeg også nået dertil at jeg ikke gider kæmpe mere, jeg har 4 KÆMPE mapper herhjemme med papirer fra ASK...Det er et kæmpe arbejde at kæmpe for sin ret!!!

Jeg har heldigvis fået noget medicin der hjælper mig en del, jeg har et dejligt fleksjob på 12 timer om ugen, så nu vil jeg bare have det bedste ud af mine dage.... Jeg er 47 år, og gider ikke spilde mere tid på at gå og vente, og hver gang blive skuffet og ked af det, når der dumper et brev ind fra ASK.

MEN hvis du har energi syntes jeg da virkelig du skal blive ved at kæmpe. For du har da ret, 5% mengrad - det er sku da til at grine af.

Held og lyst og kampånd fremover :-)

Kh Garage50
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 09:10   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Nu afhænger det jo også af hvad lægen har skrevet i lægeerklæringerne, er smerterne beskrevet tydeligt nok. Det er bare så vigtigt hvad der står i de lægeerklæringer.
Jeg har selv 2 golfalbuer og fik tilkendt 12 % fordi at det var begge albuer.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 13:11   #7
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttels Se meddelelser
Ja så kom brevet i dag efter 2 år ang arbejdsskade som jeg havde taget op igen. Fik i 2006 5 % og i dag fik jeg så at vide at de ikke mente at mine tennis og golfalbuer var blevet værre, og da jeg har fået flere smerter rundt omkring i kroppen mente de ikke det var arbejdsskaden.

Og de mente også at jeg ville kunne komme til at tjene det samme som da jeg var på job. Men er sygemeldt pt og er i praktik og skal have svar på evt flexjob omkring d 15 dec skal der være møde ved kommunen.

Ved ikke om gigt i rygsøjlen kan relateres til en arbejdsskade, da jeg næsten helt sikkert har det, og nu også fibromylegi oveni.

Så nu venter jeg på hvad der videre skal ske og 3f vil hjælpe med at anke sagen når jeg ved mere aang scaning og møde ang flex job, hvor mange timer og så kan de da ikke skrive at jeg vil komme til at tjene lige så meget som før hvis jeg skal have flex. Jeg har 3 1/2 time om dagen nu og kan ikke holde til mere og min sb har ikke villet sætte mig mere op da jeg har prøvet det og det gik bare ikke.

Så måske nogle af jer herinde har prøvet at kæmpe med en arbejdsskade og evt skrive lidt om hvad i har oplevet.
Har du slidgigt i ryggen, så syntes jeg at du skal anmelde slidgigten som en arbejdsskade.

Som udgangspunkt har gigt/slidgigt i ryggen og din fibromyalgi intet at gøre med dine golf - tennisalbuer, som Ask HAR godkendt som en arbejdsskade.

Det er vigtigt at forstå - at du kun kan få erstatning (mèn og erhvervsevnetab) for godkendte arbejdsskader - også selv om du har gigt og fibromyalgi samt en kompliceret smerteproblematik.

Din mèngrad på 5% er kun for tennis/golfalbuer, og kun hvis du bliver fleksjobvisiteret af dèn årsag eller får pension p.g.a dine albuer, så kan du gøre dig håb om erhvervsevnetab.

Erhvervsevnetab kan du selvfølgelig ikke få, hvis en arbejdsskade ikke er skyld i et indtægtstab - lige nu er din gigt og fibromyalgi IKKE en arbejdsskade der kan udløse erstatningsgivende mèn og erhvervsevnetab, så derfor skal du forsøge en anmeldelse, så Ask kan afgøre om din gigt og fibro også kunne være en arbejdsskade.

Først når du får en afgørelse om fleks eller pension, kan der tages endelig stilling til erhvervsevnetab, HVIS altså, at dine tennis/golfalbuer er årsagen eller en del af årsagen - får du fleks eller pension p.g.a gigt og fibro også, så er det klart at du selvfølgelig ikke kan få erstatning for ikke godkendte skader/diagnoser.

I mit tilfælde var der en godkendt arbejdsskade (piskesmæld) men der var også andre diagnoser der ikke var relateret til arbejdsskaden (depression samt fibromyalgi) der gjorde at min arbejdsevne var = 0 og at pension blev bevilget. Som udgangspunkt var mit erhvervsevnetab 100%, men da pensionsårsagen også var andre ikke godkendte diagnoser (depression og fibro.), så skal de trækkes fra, så erstatningen "kun" blev givet for piskesmældet og piskesmældets følger for min arbejdsevne og fremtidige indtægt - i mit tilfælde endte det med 35%. Havde jeg ikke fået depression og fibro. men alene havde fået pension p.g.a piskesmældet, så var procentsatsen blevet højere.

Så det er skidt for din Ask sag - at du har andre diagnoser som ikke vedrører din arbejdsskade - man får ikke gigt i ryggen og fibromyalgi fordi man også har tennis/golfalbuer. Så Ask gør det rigtigt, de skal kun vurdere på tennis/golf albuerne og de følger kun albuerne har, også selv om du er syg andre steder i kroppen.

Ask og kommune arbejder ikke sammen, derfor vil du opleve at kommunen afgør din sag på dine samlede diagnoser og dèn betydning de har på din arbejdsevne - mens Ask kun arbejder med de skader/diagnoser som er godkendt.

Så prøv at få anmeldt din gigt i ryggen og din fibromyalgi - hvis du mener at det også er arbejdsskader, eller skader udløst af dine tennis/golfalbuer - gigt i ryggen hvis det er slidgigt, kan ikke udelukkes at være en arbejdsskade også - så mit bedste råd, smid en ny anmeldelse afsted med det du mener også er arbejdsskader, ud over dine tennis/golfalbuer.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 14:34   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttels Se meddelelser
Ja så kom brevet i dag efter 2 år ang arbejdsskade som jeg havde taget op igen. Fik i 2006 5 % og i dag fik jeg så at vide at de ikke mente at mine tennis og golfalbuer var blevet værre, og da jeg har fået flere smerter rundt omkring i kroppen mente de ikke det var arbejdsskaden.

Og de mente også at jeg ville kunne komme til at tjene det samme som da jeg var på job. Men er sygemeldt pt og er i praktik og skal have svar på evt flexjob omkring d 15 dec skal der være møde ved kommunen.

Ved ikke om gigt i rygsøjlen kan relateres til en arbejdsskade, da jeg næsten helt sikkert har det, og nu også fibromylegi oveni.

Så nu venter jeg på hvad der videre skal ske og 3f vil hjælpe med at anke sagen når jeg ved mere aang scaning og møde ang flex job, hvor mange timer og så kan de da ikke skrive at jeg vil komme til at tjene lige så meget som før hvis jeg skal have flex. Jeg har 3 1/2 time om dagen nu og kan ikke holde til mere og min sb har ikke villet sætte mig mere op da jeg har prøvet det og det gik bare ikke.

Så måske nogle af jer herinde har prøvet at kæmpe med en arbejdsskade og evt skrive lidt om hvad i har oplevet.
Jytte, den står alle os med arbejdsskader i bevægelsesapperaturet i den der saks! Som skrevet i min tråd...synes jeg vil skal samle os...og få lovgivningen ændret, da det er den fra Christiansborg der fejler...AS gør bare hvad der står i deres lovgivning.

Send mig evt. en mail, så jet får dig med..når jeg engang får lidt mere ro på
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 15:01   #9
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg er også en af dem som der er så skuffet over ASK og ankestyrelsen... min sag kort (I kan finde min sag herinde)
Jeg faldt for 2 år siden på en trappe, brækkede halebenet, ved faldet slog jeg hjernestammen op hjernen... dvs jeg har en hjerneskade idag, jeg har været igennem mange undersøgelser, har endda fået pension med begrundelsen hjerneskade... hvad tror I ASK gør, giver mig en men på under 5 % FLOT ASK!!!
Vi har advokat på, men der sker bare ikke meget... Er så skuffet.... men tror ikke jeg orker at kæmpe mere...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 23:13   #10
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
TAK

Tak for alle jeres søde svar herinde.

Ja det bliver en sej kamp, men jeg har valgt og vil kæmpe eller sige min hjælp fra 3f er guld værd for jeg har ikke kræfter til selv at kæmpe.

Kan ikke forstå at ask kan skrive at nu hvor jeg har mange smerter i min nakke og skulder ikke kan henledes til mine tennis og golfalbuer, har fået at vide at de ting hænger sammen, så hvordan de kan skrive det fatter jeg ikke.

Og jeg er sygemeldt pga af min nakke og skulder samt arme, og jeg forstår ikke at de kun tror på det speciallægen har skrevet som jeg var hos for 1 md siden en som ask bad om jeg skulle til. Og han skrev at han ikke kunne sige helt sikkert at mine smerter i nakke og skulder samt arme kunne have noget med arbejdsskaden at gøre, men han ville ikke hel afvise det, men da jeg har flere smerter i kroppen ben kan han ikke udtale sig om hvad det er. Og ikke noget af det min læge har skrevet ang alle de gange jeg har været hos ham ang alle mine smerter.

Har snakket med 3f og vi har besluttet at anke sagen, men skal lige have svar fra lægen i århus ang diagnosen ang alle mine smerter i benene som evt er slidgigt i ryggen. Så vil vi starte en ny sag op, for tror at det mpåske godt kan henledes til en arbejdsskade da ejg har siddet ved samme masine i ca 30 år, så måske ikke så sært hvis man har fået gigt i rygsøjlen.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskadestyrelsen DahlDK Alt det andet 6 04-02-2013 13:20
Arbejdsskadestyrelsen.. pusle Dit og Dat 1 26-03-2009 03:16
Sag hos arbejdsskadestyrelsen JJC Alt det andet 0 07-05-2008 21:02
Arbejdsskadestyrelsen..... amazing Alt det andet 8 20-02-2008 11:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension