K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 13:24   #1
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Pernile

Jeg bruger for hjælp hvordan skal jeg gøre og hvad skal jeg gøre?
kort om mig jeg er i arbejdsprøvning nr 3 fik afslag på pension 2 gange
Har kroniske smerter/fibromyalgi.
Diagnose:
Degeneratio disci intervertebralis cervicalis 5/6 obs.pro
Degeneratio disci intervertebralis lumbalis 4/5
Spina bifida L.V.og
kronisk håndeksem ( Dermatitis contactus toxica manuum chronica Professionalis)
Haft en privat firma som jeg har betalt bundegård til dem uden så meget hjælp eneste hjælp der jeg fik afslag på min pension de har skrevet til jobcenter at jeg vil en flexjob også ikke mere.
Nu stå jeg i arbejds
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 13:31   #2
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Forsetter jeg jeg ved ikke hvad jeg gjorte forkert.
Arbejdsprøvning jeg skal op på 33 timer nu jeg kommet 25t.
Jeg er effektiv 1 - 2 t om dagen resten sidder jeg eller ligger mig på hvile rum.
Jeg er ope på dobbelte morfin medicin (min læge sagde vi skal prøve så kan jeg være smertedekket) det resultarede at jeg er omtåget svimmel og meget træt men de dulmer lidt min smerter. Jeg har haft midtsamtele saom de sagde til mig at jeg skal være mere sammen med dem og ikke ligge op i hvilerum. Hvordan skal jeg gøre? De kan ikke fårsto hvordan jeg har det .
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 13:32   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pernile Se meddelelser
Jeg bruger for hjælp hvordan skal jeg gøre og hvad skal jeg gøre?
kort om mig jeg er i arbejdsprøvning nr 3 fik afslag på pension 2 gange
Har kroniske smerter/fibromyalgi.
Diagnose:
Degeneratio disci intervertebralis cervicalis 5/6 obs.pro
Degeneratio disci intervertebralis lumbalis 4/5
Spina bifida L.V.og
kronisk håndeksem ( Dermatitis contactus toxica manuum chronica Professionalis)
Haft en privat firma som jeg har betalt bundegård til dem uden så meget hjælp eneste hjælp der jeg fik afslag på min pension de har skrevet til jobcenter at jeg vil en flexjob også ikke mere.
Nu stå jeg i arbejds
Hvad har de givet af begrundelser for afslag? Hvad siger de lægelige informationer, er dine lidelser stationære og er dine behandlingsmuligheder udtømte?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 13:44   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pernile Se meddelelser
Forsetter jeg jeg ved ikke hvad jeg gjorte forkert.
Arbejdsprøvning jeg skal op på 33 timer nu jeg kommet 25t.
Jeg er effektiv 1 - 2 t om dagen resten sidder jeg eller ligger mig på hvile rum.
Jeg er ope på dobbelte morfin medicin (min læge sagde vi skal prøve så kan jeg være smertedekket) det resultarede at jeg er omtåget svimmel og meget træt men de dulmer lidt min smerter. Jeg har haft midtsamtele saom de sagde til mig at jeg skal være mere sammen med dem og ikke ligge op i hvilerum. Hvordan skal jeg gøre? De kan ikke fårsto hvordan jeg har det .
Det lyder som om du skal have en snak med din læge om at han klart definerer dine skånehensyn, dem SKAL de overholde.

De kan ikke FORLANGE at du skal op på et vist antal timer. Man kan håbe ikke andet. Du skal gøre hvad du kan for at følge arbejdsprøvningen, men du skal lytte til din krop og sige stop i tide, samtidig skal du huske at du skal kunne fungerer efter en arbejdsdag... Det skal de tage med i vurderingerne...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 14:55   #5
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Tak Ricky for dine svar
Afslag lyder at det er ikke dokumenteret at min arbejdsevne er nedsat i et sådan omfang at der er udeluket at jeg kan blive selvførsøgende ved indtegtgivende arbejde enten på ordinær vilkår eller i et flexjob.
Min lægelig papirer alle behandlings muligheder udtømte også osse fra smerte klinik Tilstanden er stationær og de har ikke noget yderligere behandlingsforslag.
Pu ha det er det hele
Det er bare jeg ved ikke hvad jeg skal gøre dem hvor jeg er tror jeg behandler mig lisom du tager noget medicin og så kan du klare resten af dagen.
Jeg er meget træt og smerteoplagt og hår jeg tager den dobbelte dosis medicin så dyr jeg ikke til noget resten af dagen og jeg har meget bivirkninger efter dem. Jeg overvejer et ringe til min læge og spørger hvad han synes hvad jeg skal gøre? Han har godt nok sprugt sidstegang mig hvad ville jeg at han gør. Jeg er meget villig at gennemføre min arbejdsprøvning men har det svært at være i så mange timer.Når jeg kommer hjemme så er det direkte i seng. Må men godt går fra arbejdsprøvning eller skal men være og sidde i så mange timer?
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 15:06   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg kan ikke se andet end at du skal ned i tid, og der må du så henvise til, at når du arbejder så meget som du gør nu, så har du ikke noget liv. Og det skal du gøre mandag allerede. Samtidig bør du kontakte din læge, og få ham til at lave et skriv der klart fortæller hvad du må og ikke må fysisk, samt at han syntes du har alt for mange timer
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 15:38   #7
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
I min kontrakt til arbejdsprøvning stå følgende:

Afklaringførløb med henblik på afdækning af ressorcer og barier i forhold til mulighederne for en henvenden til arbejdsmarkedet indenfor et passende beskæftigelsesområde.
Skal min læge skrive til jobcenter og kan han stoppe så mange timer jeg er på nu.
Så kan jeg ringe og bestile tid hos min læge imorgen. Det jeg har lidt svært ved er sprøglig bariere kun ikke li komme i tankerne hvad jeg skal sige.
Og effektiv arbejde er på 1t og 2t om dagen nogle gange måske 20 min så jeg er så dårligt( min migræne) at efter det går hjæmme. Skriver også dagbøger men de er ikke intereseret hvordan jeg har det efter arbejde
Jeg bruger med så mange råd du/ I kan give mig
Tak
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 21:45   #8
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Kan/må lægen skrive selv til jobcenter hvordan jeg har det med arbejds prøvning?
Eller hvordan?
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 21:57   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Pernile,

Udfra din erfaring ikke mindst, så er du nødt til at finde frem til hvad du kan og kun DU, forstår du det ??? Det handler ikke om hvad du skal eller bør kunne men kun hvad du kan i forhold til det liv du ellers skal leve.

Jeg kopier et indlæg i din tråd da jeg bider mærke i flg.:

"Jeg bruger for hjælp hvordan skal jeg gøre og hvad skal jeg gøre?
kort om mig jeg er i arbejdsprøvning nr 3 fik afslag på pension 2 gange "

HVAD!!! 3 arbejdsprøvninger og 2 afslag på pension, det viser jo "blot" at du har ydet mere en hvad du kunne. Du bliver ved med at søge pension??! Lad vær med det. Grundlaget med nogle "dårlige" arbejdsprøvninger er ikke godt nok. Hvor er dine sagsbehandler henne i alt det her?? Jeg formoder ikke at de har indstillet dig nogle af de nævnte gange ? I så fald så lad os endelig vide grundlag for afslag !

DU skal arbejde med kommunen og deres indstilling til det der passer dig, jeg har stadig svært ved at finde ud af hvad der er !"!?? Din sag er uigennemskuelig og ikke nok oplyst hertil...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 01:11   #10
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Kære Enteneller

Afslag lyder at det er ikke dokumenteret at min arbejdsevne er nedsat i et sådan omfang at der er udeluket at jeg kan blive selvførsøgende ved indtegtgivende arbejde enten på ordinær vilkår eller i et Flexjob. Det er fordi jeg har været i behandling hos psykiater og haft depression så har kommunen ikke kigget på det jeg fejler de har kigget på min depression og den kan helbredes. Nu har jeg osse stopet hos psykiater i samråd med min læge og forseter hos ham.
Det var ikke mig der har søgt pension det var sagsbehandler der siger at jeg kan ikke får flex.

Min lægelig papirer alle behandlings muligheder udtømte også osse fra smerte klinik Tilstanden er stationær og de har ikke noget yderligere behandlingsforslag.
Jeg prøver selv hvad jeg kan og ikke kan nu i min arbejdsprøvning
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension