K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2011, 12:05   #1
jsm77
Ved at vænne sig til K10
 
jsm77s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: næstved
Alder: 46
Indlæg: 13
Styrke: 13
jsm77 er ny på vejen
Unhappy kan nogen hjælpe ?

hej alle på k10.
Jeg ved ikke om der er noget hjælp at hente, men står i den situation at jeg efter at have været syg med depression i snart 6 år og røget ind og ud af systemet og vedvarende nedture endelig har fået overbevist kommunen at jeg ikke er i stand til at varetage et job.

men så nemt skulle det ikke gå desværre. har været sygemeldt siden Maj sidste år og der er stadigvæk ikke kommet en afklaring, selv om jeg har været på 2 forskellige kurser, været i jobprøvning, til 2 forskellige speciallæger som begge vurdere mig til at være uarbejdsdygtig og nu skal indstilles til distrikt psykiatrien.

Deres begrundelse er at jeg ligger på grænsen mellem fleksjob og pension og da jeg ikke har råd til at gå til en psykolog, så kan de ikke komme videre før jeg på en eller anden måde får enten råd eller finder en anden løsning, hvilket efter min sagsbehandler ville være at lade mig indlægge på psykiatrisk skadestue, men det er ikke så ligetil da jeg står med 2 børn og en mand der knokler en hvis ende ud af bukserne så ved ikke hvordan det skak kunne hænge sammen.

Men er der ikke sket noget inden februar så lukker de mine sygedagpenge og ja så kan vi da gå fra hus og hjem, gad vide om de så vil hjælpe en der .

Jeg har indtil videre været så dårlig at jeg kraftigt overvejede at tage mit eget liv da jeg simpelthen ikke føler jeg kan mere (lider også af lavt selvværd og angst for offentlig transport og store forsamlinger)

Syntes at jeg står temmelig klemt og er ikke sikker på om kommunen må det de gør, eller om der er nogen regler der kan hjælpe mig videre, da jeg snart ikke kan mere og på et eller andet tidspunkt når min mand er slidt ned og ikke kan mere,så mister jeg min familie, da de også bliver ramt af alt det her.

Håber at der er nogen der sidder inde med et godt råd om hvad jeg kan gøre
Kærlig Hilsen en meget desperat mor

Sidst redigeret af jsm77; 10-11-2011 kl. 14:22.
jsm77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 17:03   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Hej jsm77

Selvmord er ingen løsning for nogen af jer. Men hvis du er i faresonen,
bør du søge akut hjælp på psykiatrisk skadestue!

Du har haft et langt forløb, som tyder på en nedadgående spiral.
Måske ender det med fleksjob, hvis du kan klare det.
Men du skal være sikker på dit overskud.

En førtidspension er jo også afhængig af din mands indtægt,
hvis den er over en vis grænse. Men tænk på dit helbred.

Hvis kommunen er helt umulig, kan du hyre en privat socialrådgiver.
Måske er pengene givet godt ud.

Dine sygedagpenge kan forlænges til ialt 18 mdr.


kh

Sidst redigeret af nocturne; 10-11-2011 kl. 17:04. Årsag: tillæg
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 20:54   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hvis du virkelig har overvejelser om at gøre en ende på det hele,så der det måske på tide at kraftig overveje en indlæggelse.

Som også kan få dig vider i systemet.

Hvis din mand arbejder meget kunne han evt.sætte tempoet ned og tage sig af sine børn mens deres mor bliver afklaret og kommer på højkant igen.

Det ville efter min mening ad være det bedste på længer sigt.

Ellers må man efter bedste evne forsøge at nedsætte sine udgifter til det minimale og mest nødventige,så der kan blive til en psykologisk afklaring/behandling.

Om ikke andet så for jeres børn skyld.det må være svært med en far der arbejder for meget og en mor der er ved at opgive det hele-Det må du gøre noget ved-men bestent ikke ved at gøre en ende på børnes mors liv VEL.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kan hjælpe mig? Betulle Spørgsmål ang fleksjob 3 05-03-2012 20:38
kan nogen mon hjælpe she Spørgsmål ang fleksjob 18 15-08-2010 13:17
Er der nogen der vil hjælpe mig frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-05-2009 10:15
er der nogen der kan hjælpe buster Skal kommuner ikke overholde loven? 7 02-06-2008 21:52
nogen der kan hjælpe aladdin Spørgsmål ang fleksjob 4 26-01-2008 09:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension