K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2011, 23:26   #1
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Hmm

Hejsa igen her inde

Jeg går og venter på svar fra kommunen om jeg kan få Flexjob, nu pt over en månede siden der skulle ha været en afklaring, nå men de har alt på mig og kommune konsulenten har nedskrevet mig med over 50 procent , men åbenbart ikke nok , nu har jeg fået en henvisning til en special læge inden for de ryg problemer jeg har, er det normalt at de gør det????

Har gennem 2 år gået ved special læge, inden for min sygdom i ryggen og alle de papir har de
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 08:01   #2
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tjele88 Se meddelelser
Hejsa igen her inde

Jeg går og venter på svar fra kommunen om jeg kan få Flexjob, nu pt over en månede siden der skulle ha været en afklaring, nå men de har alt på mig og kommune konsulenten har nedskrevet mig med over 50 procent , men åbenbart ikke nok , nu har jeg fået en henvisning til en special læge inden for de ryg problemer jeg har, er det normalt at de gør det????

Har gennem 2 år gået ved special læge, inden for min sygdom i ryggen og alle de papir har de
Ja, det er temmelig normalt at kommunen vil indhente udtalelser fra speciallæger, også selv om du føler kommunen har "alt" på dig.

Hvis der bare èt sted, gemt mellem andre sætninger og ord, står det mindste om en behandlingsmulighed (også for smerter) eller der er, en sandsynlighed for at din sygdom ikke er stationær eller at du måske fejler noget andet og mere, så er det typisk at kommunen indhenter yderligere lægeoplysninger.

Kommunekonsulenten der har nedskrevet dig med 50 procent - er det lægekonsulenten? Er det dit helbred der er nedskrevet med 50 procent eller er det din arbejdsevne der er nedskrevet med 50 procent.

Prøv at kontakt kommunen, og hør om hvorfor det er besluttet at sende dig til flere lægeundersøgelser og hvem der har anbefalet at du skal til speciallæge. Bed også om aktindsigt i din sag, eller skriv lidt mere om hvad kommunen har af lægelige oplysninger. Kommunerne ser faktisk også på, om der er nogenlunde overensstemmelse mellem det du fejler og det du f.x har magtet i en arbejdsprøvning.

Umiddelbart er der ikke en afgørelse lige om hjørnet, kommunen vil nok vente på resultatet af den nye speciallægeundersøgelse, som der er en grund til at de sender dig til.

Har lige set k10, til udprintning, har en udmærket aktindsigtsbegæring - brug den, så du får aktindsigt i hele din sag og muligvis kan gennemskue hvad kommunen egentlig vil fremadrettet.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 08:48   #3
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
hej og tak for svaret

det er lægekonsulenten der er kommet frem til det, på baggrund af de lægelige papir , mr skanninger, og efter 4 måneder i praktik hvor jeg max kom op på 22 timer,

har en arbejds skadesag kørende over ryggen, kommunen kan vel ikke vente méd en afgørelse i min sag, til af ask kommer med en afgørelse

har printet den ud og sendt, så må vi håbe at de overholder de 10 dage de har

mvh Tjele88
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 09:09   #4
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 13:10   #5
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tjele88 Se meddelelser
hej og tak for svaret

det er lægekonsulenten der er kommet frem til det, på baggrund af de lægelige papir , mr skanninger, og efter 4 måneder i praktik hvor jeg max kom op på 22 timer,

har en arbejds skadesag kørende over ryggen, kommunen kan vel ikke vente méd en afgørelse i min sag, til af ask kommer med en afgørelse

har printet den ud og sendt, så må vi håbe at de overholder de 10 dage de har

mvh Tjele88
Kommunen venter ikke, og skal heller ikke vente på en Ask afgørelse - men har du en arbejdsskadesag hvor der ikke er truffet mindst en midlertidig afgørelse, kan det have stor betydning for udbetaling af sygedagpenge fremadrettet. Det er omvendt, at Ask venter på en kommunal beslutning for at kunne træffe en afgørelse om erhvervsevnetab. En mèn afgørelse er fuldstændig uafhængig af hvad kommunens lægekonsulent i øvrig mener, Ask har deres egne læger og de kører strengt efter deres egen diagnoseliste.

Det er nok muligt at du har fået stillet en snarlig afgørelse i udsigt, men hvis lægekonsulenten mener at der skal indhentes yderligere lægeoplysninger, om f.x behandlingsmuligheder så skal der kigges på det, før en afgørelse kan træffes. Procenter når det gælder helbreddet siger intet om din arbejdsevne eller hvilken ydelse du bør være på, procenter siger "kun" noget om at dit helbred er nedsat. Selv folk i kørestol og med en mènprocent på f.x 65% kan måske have et fuldtidsjob på kontor.

Ingen kan vide hvilken afgørelse kommunen vil træffe, du skal nok vente til den (nye) speciallægeudtalelse har været forelagt lægekonsulenten i kommunen før der sker mere i din sag. Alt tyder på, at dine lægepapirer ikke har været helt i orden, men at der stadigvæk er et lille behandlingsmulighedshul der skal lukkes - din aktindsigt vil forhåbentligt forklare hvorfor du er sendt til speciallæge eller også må din SB fortælle dig hvorfor. SB har nok troet at din sag var klar til snarlig behandling, men lægekonsulenter er dem der gennemskuer det rent lægelige og vurderer om der fortsat skulle være behandlingsmuligheder. Så ventetid lidt endnu, svaret fra speciallægen skal kommunen have først.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension