K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2011, 14:36   #1
kenneth4690
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
kenneth4690 er ny på vejen
udlevering af sygeoplysninger uden samtykke

Hej!

Jeg står i den situation at jeg skal arbejdsprøves/i Praktik. Og i den forbindelse har min jobkonsulent,som jeg aldrig har mødt,fortalt min diagnose til butikschefen i vores lokale supermarked og det er blevet gjort uden overhovedet at vende tilbuddet med mig eller på nogen måde at have kontaktet mig omkring et samtykke. Jeg er rimelig påvirket af det og vil høre hvad mine muligheder for at klage eller på anden måde få den lukket på er?

Jeg talte ikke engang med manden og fik bare af vide på en telefonbesked at jeg skulle møde op og at butikschefen var blevet oplyst om min sygdom...

hilsen Kenneth
kenneth4690 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 14:49   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg ved ikke om man kan klage over det, dit virksomhedspraktik sted, skal jo vide noget om dig inden du starter angående skånehensyn osv.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 14:54   #3
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kenneth4690 Se meddelelser
Hej!

Jeg står i den situation at jeg skal arbejdsprøves/i Praktik. Og i den forbindelse har min jobkonsulent,som jeg aldrig har mødt,fortalt min diagnose til butikschefen i vores lokale supermarked og det er blevet gjort uden overhovedet at vende tilbuddet med mig eller på nogen måde at have kontaktet mig omkring et samtykke. Jeg er rimelig påvirket af det og vil høre hvad mine muligheder for at klage eller på anden måde få den lukket på er?

Jeg talte ikke engang med manden og fik bare af vide på en telefonbesked at jeg skulle møde op og at butikschefen var blevet oplyst om min sygdom...

hilsen Kenneth
Din jobkonsulent må IKKE fortælle direkte hvad du fejler, men jobkonsulenten må gerne og SKAL faktisk, tale om dine skånehensyn der er kendt. Hvis du f.x har dårlig ryg og skal arbejdsprøves under hensyn til den dårlige ryg, må h*n gerne sige at jobbet skal tage hensyn for rygbelastende arbejde. Eller nakkebelastende arbejde, eller knæbelastende arbejde, eller skulder og armbelastende arbejde, eller hvad der nu måtte være af hensyn.

Så det er lidt af en gråzone - men at sige at der skal tages hensyn til en ryg m.m, er ikke helt det samme som at sige en diagnose - men arbejdsgiver kan derfra nok regne ud, at man så har en dårlig ryg m.m.

Var jeg dig, så sker der jo ikke noget ved at klage - jeg ville også blive ked af det, var min sygdom udpenslet i detaljer til uvedkommende personer, men skånehensyn er praktikstedet jo nødt til at vide og være underrettet om på forhånd.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 15:21   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig skal du klage over det Kenneth...

Du kan læse mere her om at klage http://www.sm.dk/data/Lists/Publikat...le%20sager.pdf

Du kan finde din egen statsforvaltning her http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4621

Det er beskæftigelsesankenævnet der skal tage din klage som du kan se her http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5856

Du kan evt skrive til dem eller ringe for ay høre hvordan du gør det bedst...

Husk lige at klager over personalet på kommunen skal sendes til borgmesteren i kommunen evt til hele komunalbestyrelsen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 15:52   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kan jeg godt forstå du er blevet stødt over!

Har ikke nogen råd, kun forståelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 16:18   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jep det synes jeg også du skal klage over

da jeg var i arbejdsprøvning ved anden aktør, skriver jeg netop under på de måtte se lægeoplysninger.
det bliver de jo også nødt til at vide, når de skal beskrive skånebehov

det kommer også an på hvor åben man selv er
jeg er hammer ligeglad med at folk ved hvad jeg fejler
men når man har 9 forskellige ting
bliver det tit jeg har en tilstand, der gør jeg ikke kan udfører en masse ting
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 17:28   #7
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej kenneth 4690,

Det er mildest talt en meget uheldig opførsel af din jobkonsulent. I samarbejdet med en jobkonsulent er gensidig tillid helt afgørende. Forstår til fulde, at du er vred over denne handlemåde

Det er naturligvis nødvendigt, at praktikstedet kender dine skånebehov. I min arbejdsprøvning valgte jeg at være meget åben omkring min lidelse. Det affødte en vis respekt fra de ansatte, og derfor blev jeg mødt med megen tolerance.


Knopf....
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Samtykke erklæring jasch Alt det andet 3 27-04-2013 19:40
Afgørelse: kritik af psykologs udlevering af oplysninger i SDP-sag gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 27-11-2012 02:39
Nægte samtykke? malofa Spørgsmål ang fleksjob 15 05-03-2012 21:53
Kan man klage over overskredet frist for udlevering af aktindsigt? Jupiter Alt det andet 17 20-07-2011 07:22
Samtykke/godkendelse ayla Alt det andet 2 30-09-2010 21:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension