K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2011, 13:36   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Nyt udspil om førtidspension

http://bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Kort%20...esomradet.aspx

Citat:
Fleksjobordningen skal målrettes, men det sker først som et led i et samlet udspil til en førtidspension- og fleksjobreform.
Sig mig... både S-SF-R og VK kom for et års tid siden med hver deres udspil til en fleksjob- og førtidspensionsreform. Betyder det, at der kommer et helt nyt udspil nu? Nu bliver jeg bange!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 14:14   #2
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Kan i da ikke se det? Politikerne fra højre og venstre holder os førtidspensionister hen i uvished. Det er psykisk tortur og er ulovligt i hht. international lovgivning!

Nu har man snakket om den skide forbandede reform siden 2007. I 4 (FIRE) år!!! Det ER psykisk tortur! Det svarer faktisk til simulerede henrettelser!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 14:21   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Logikeren... du kammer altså lidt over ♥

Du har fået din pension... og den er ikke tidsbegrænset... og den er givet til dig efter 2003.... så har du altså ikke noget at være bange for...

Og det er IKKE psykisk tortur ... det er dig selv der påfører dig den psykiske tortur..

Flexjob- og pensionsloven trænger til et tjek .. for som MTV... skrev i en anden tråd.. så er det lige før at man pt skal have en dødsdom i baglommen for at få en pension...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 14:41   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Lunasdatter,
man kan kun være 100% sikker på, at man ikke kan få frataget sin førtidspension, nå man blive 60 år gammel.

Ellers er det kommunen som suverænt har lov til at fratage ens pension , hvis kommunen vurderer at ens arbejdsevne er blevet væsentligt forbedret.

Og det blive den, nå man få sig et arbejde også som skånejob.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 14:56   #5
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Lunasdatter,
man kan kun være 100% sikker på, at man ikke kan få frataget sin førtidspension, nå man blive 60 år gammel.

Ellers er det kommunen som suverænt har lov til at fratage ens pension , hvis kommunen vurderer at ens arbejdsevne er blevet væsentligt forbedret.

Og det blive den, nå man få sig et arbejde også som skånejob.
Jeg har et skånejob. Mister jeg så min førtidspension?
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 15:06   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Lunasdatter,
man kan kun være 100% sikker på, at man ikke kan få frataget sin førtidspension, nå man blive 60 år gammel.

Ellers er det kommunen som suverænt har lov til at fratage ens pension , hvis kommunen vurderer at ens arbejdsevne er blevet væsentligt forbedret.

Og det blive den, nå man få sig et arbejde også som skånejob.
Nixen.. det er speciallæger der i logikerens tilfælde skal afgøre om arbejdsevnen er forbedret... og du ved selv hvor svært det er i dag at få en pension.,.. det er ikke noget du sådan lige kan trække i automaten..
Så jeg tror heller ikke at dem under 60år skal føle sig bange eller torturplaget ♥

Og ang flex.. sådan har det jo været siden det startede ..

Hver eneste gang at man er på forsørgelse fra det off.. og så er det ligemeget hvad søren det hedder.. så er man selv forpligtet til at indberette ændringer i ens liv.... og her kommer arbejdsevne forbedring også ind!!

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 15:09   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Jeg har et skånejob. Mister jeg så min førtidspension?
NEJ!!

Kun hvis du kan klare et 37 timers job .. og det ved vi jo begge at det kan du ikke... ♥

Jeg mener kun at det er dejligt for dig at du har et skånejob... ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 15:18   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Nixen.. det er speciallæger der i logikerens tilfælde skal afgøre om arbejdsevnen er forbedret... og du ved selv hvor svært det er i dag at få en pension.,.. det er ikke noget du sådan lige kan trække i automaten..
Speciallæger kan kun vurdere funktionsevne og ikke arbejdsevne. Arbejdsevnen vurderer kommunen.

Nå det er sagt så tror jeg hellere ikke at Logikeren foreløbigt skal være bange for at miste sin pension.
Men jeg læser om hvad der foregår i udlandet med pensioner og jeg lover dig at disse blive taget rask væk fra folk som kan hverken stå eller gå.

Danmark æber efter. Desværre.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 16:19   #9
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Speciallæger kan kun vurdere funktionsevne og ikke arbejdsevne. Arbejdsevnen vurderer kommunen.

Nå det er sagt så tror jeg hellere ikke at Logikeren foreløbigt skal være bange for at miste sin pension.
Men jeg læser om hvad der foregår i udlandet med pensioner og jeg lover dig at disse blive taget rask væk fra folk som kan hverken stå eller gå.

Danmark æber efter. Desværre.
Jeg ved godt at Speciallæger kun vurderer funktionsevnen.. men når og hvis den ikke er forbedret siden pensions start.. så tror jeg simpelthen ikke på at de "tør" lave sådan en brøler det ville være at gå imod en allerede afsagt pension...

Og jeg tror ikke at DK aber efter med alt.. og slet ikke det som Holland har lavet ... hvis de kiggede meget efter hvad NL laver.. mon så ikke vi havde haft fri hash for en del år siden

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 16:21   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nogen der ved hvornår de nye reformer forventes at se dagens lys? Taler vi til næste år, eller?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dokumentation: Regeringens udspil til en ny sygedagpengemodel Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2013 20:50
Gigtforeningen: Forringelser i sygedagpenge-udspil Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2013 20:50
Regeringens udspil til fleksjobberne Webmaster K10 Nyheder 0 23-04-2012 22:50
Klart udspil fra DH Mella Politik og Samfund 1 10-09-2008 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension