K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2011, 10:36   #1
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Hjælp, er kørt fast

Hej alle k10'ere

Jeg har ikke været herinde i et stykke tid, og kan ikke finde mit gamle indlæg så derfor starter jeg en ny.

Har brug for lidt vejledning.

Sagen kort fortalt: Jeg har været på kontanthjælp siden Jan eller Feb. da de ikke ville forlænge mine sygedagpenge, de mente at jeg var for syg til en arbejdsprøvning pt. så den forlængelse kunne de ikke bruge, så jeg måtte på kontanthjælp og gå der og få det bedre ( og ja om det så tog flere år)
Trods lægeerklæringer fra rigshosp. der anbefalede fleks og egen læge der skriver, at jeg aldrig ville komme ud ordinært 37 timer, så mente de noget andet, en tolkning ud fra arb.psykologisk test som bla. sagde :

-Det arb. mæssige funktionsniveau må skønnes svingende omkring 80% ifht. det alm arb. marked, men hertil kommer den psykiske og somatiske hæmning.

-Man kan anlægge et optimistisk perspektiv med effekt af støtte og et pessimistisk uden samme.

Jeg har været i min anden praktik nu, som viser at i dette job kan jeg arbejde 37 timer og have det næsten helt fantastisk.
Den første kunne jeg arb. 25 timer og kunne næsten ikke hænge sammen.

Jeg skal nu i en praktik mere, og min sagsbeh. er selv forvirret for hun har sat mig i match gruppe 1 da jeg nu kan arbejde på nuværende sted 37 timer, men hun ved også godt at hun ikke kan sende mig på jobcentret da jeg ikke kan søge og arb 37 timer i hvilket som helst arb.

Jeg er tilbudt løntilskud, §56, men jeg syntes det er kortvarigt, hvad med min fremtid.

Hvor mange arb. prøvninger skal jeg igennem?
Hvad er det jeg ikke selv ser her? Jeg gør alt hvad jeg kan for at komme ud af systemet, men når jeg tror at nu kan jeg klare hele verden, så siger min krop fra.

Jeg ankede også min sag, men har aldrig hørt noget.

Ved ikke hvad jeg skal bruge min energi på her og hvad jeg ikke skal? Nogen gode råd?
Venlig hilsen Bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 10:57   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er bestemt ikke nogen rar situation du sidder i
en læge fra riget, må ikke udtale sig hvilken ydelse du skal have

problemt er hvis du skal tilkendes fleks, så skal din arbejdsevne være nedsat med 50 procent. alså i fohold til en rask. der ligger du langt fra.
fordi man taler om effektive timer.
alså hvor mange af de timer du kan arbejde er rent faktisk effektive timer
nogen har fået fleks selvom de er på arbejdspladsen i 37 timer
men deres effektive arbejdstid er måske kun 15 eller 20 timer.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 11:22   #3
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Hvordan finder jeg ud af, eller hvem vurderer hvor mange timer der er effektive?

Det vil sige, at ligegyldigt hvor mange arb. prøvninger jeg kommer i så kan jeg ikke indstilles til fleks?
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 11:38   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
desværre du har fuldstændig ret, der vil altid kunne findes på en ny arbejdsprøve i et andet arbejdsområde - start med A og prøv dig frem til Å, de vil alle være forskellige.
der er ingen grund til flere fantastiske afprøvninger af arbejdsevne i ethvert fag når du har fundet en arbejdsfunktion som du kan klare med de skånehensyn du har behov for.
når du nu kan klare 37t, der hvor du er, hvad så med en opkvalificering indenfor området så du vil kunne søge job? i stedet for at blive trukket rundt af sagsbehandler som gerne vil skaffe kommunen refusion ved en extra aktivering.

Sidst redigeret af østerbro; 03-11-2011 kl. 11:39. Årsag: stavefejl
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 21:36   #5
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Jeg har fået afslag på revalidering, da jeg før har taget udd. på en sådan og fordi arb. psykologen vurderer, at der ikke skønnes gode udsigter for kompetence udvikling udover praktisk og konkret oplæring.

Jeg måtte ikke tage kurser indenfor det felt jeg brænder for, medmindre der var et reelt job i sigte.

Jeg hænger mig skisme lidt i den udtalelse jeg tidligere har skrevet fra arb. psykologen om min arb.evne i procenter, men hertil kom så den psykiske og somatiske hæmning...

For hvornår skal de så lægges oven i købet.

Kan ikke forstå deres tolkninger og er endnu engang på vej ned.
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kørt helt fast Nullemus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 03-10-2011 14:12
Kørt fast i systemet Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 11-02-2011 00:20
hjælp til klage!! er kørt fast! frumulle Spørgsmål ang fleksjob 12 07-09-2010 22:59
jeg er kørt i stykker håbetervæk Alt det andet 40 08-12-2009 19:28
Låst fast DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 8 16-11-2005 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension