K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2011, 10:52   #1
Gipsyrose
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Gipsyrose er ny på vejen
Smile Formue >< kontanthjælp

Jeg vil modtage 30000 kr. som gave og jeg er på kontanthjælp.

Kan jeg bare sætte dem ind i min bank, hvor jeg har en gæld på det tilsvarende beløb. Jeg vil utrolig gerne annullere min gæld.

Vil banken stille spørgsmålstegn ved det?
Vil Skat gå ind og tjekke?
Kan min sagsbehandler på nogen måde få nys om dette og fratage mig retten til kontanthjælp.

Hvad kan I råde mig til at gøre?
Gipsyrose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 17:03   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja hvis du sætter dem i banken...så annullere du automatisk din gæld...for så trækker de dem jo bare..

Til resten af dine spørgsmål: JA

Nu ved jeg ikke om jeg misforstår dig...men meningen med denne side er altså ikke at der skal gives gode råd om hvordan man snyder diverse instanser...

Hov glemte det gode råd...

Betal din gæld hvis du kan...
__________________

Sidst redigeret af Webmaster; 01-11-2011 kl. 17:04. Årsag: tilføjelse
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 17:48   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har kun et råd
betal din gæld
ellers trækker de dig i kontanthjælp

det er en god ting og være uden gæld

Som web siger, aboslut ingen råd omkring hvordan man snyder diverse instanser
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 19:36   #4
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gipsyrose Se meddelelser
Jeg vil modtage 30000 kr. som gave og jeg er på kontanthjælp.

Kan jeg bare sætte dem ind i min bank, hvor jeg har en gæld på det tilsvarende beløb. Jeg vil utrolig gerne annullere min gæld.

Vil banken stille spørgsmålstegn ved det?
Vil Skat gå ind og tjekke?
Kan min sagsbehandler på nogen måde få nys om dette og fratage mig retten til kontanthjælp.

Hvad kan I råde mig til at gøre?
hej dig !!!

betal endelig din gæld. eller lig de 30.000 kr. under hovede puden for ellers tager staten dem. og så kan du heller ikke få kontanthjælp da du ikke må eje" eller noget som helst ( eks. sparet noget op der svarer sig til 10.000kr. ) mår du får kontant hjælp. og" for gudsskyld" sig ikke til sagsbehandleren at du får 30.000kr. og holder du bare din mund i det hele taget om dine penge,så skal du bare give banken deres penge.og så er du helt fri for bekymringer.

knus Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 19:52   #5
Gipsyrose
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Gipsyrose er ny på vejen
Det jeg er i tvivl om det er - hvis jeg nu med beløbet anullerer min gæld vil det så kunne fratage mig retten til kontanthjælp, fordi jeg faktisk var i besiddelse af et beløb større end 10.000 kr. et kort øjeblik?

Kan jeg med god samvittighed annullere min gæld eller må jeg ikke det, når jeg er på kontanthjælp?
Gipsyrose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 20:40   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du får et beløb, som du bruger på at betale gæld ud med, er jeg ret sikker på at de gerne må modregne beløbet alligevel, udfra at det var en frivillig indbetaling du foretog.

De modregner ikke det hele, da du må eje 10.000, men dividerer de 20.000 op i det du får pr. mdr, og skriver så hvornår du ud fra det, vil kunne modtage kontanthjælp igen.

Hvis du skal gøre det på en lovlig måde, er det at bede den der vil give gaven, om at vente med at give den til du er kommet på førtidspension eller i fleksjob... og ikke bliver modregnet mere..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 20:59   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alternativt kan du bede den person der vil give dig gaven om, at indbetale pengene direkte til din bank(gæld) - der står ikke nogen steder at andre ikke må udbetale ens gæld. I kunne gå sammen i banken og ordne det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 21:25   #8
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
pas på skattelovgivningen, hvis man modtager 30.000 i gave skal der betales gaveafgift. Med mindre det er fra ens nærmeste som feks forældre, svigerforældre, søskende, børn osv. men man kunne jo evt spørge på kommunen, før man får en gave og så gøre opmærksom på at gavegiver kun vil give hvis pengene bliver brugt til at udligne gammel gæld? Men spørg dog på kommunen, de kan jo ikke tage noget fra dig du ikke har fået endnu, og skulle de blive helt firkantede har du vel en hovedpude som en anden skrev ?
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 21:37   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej dig !!!

betal endelig din gæld. eller lig de 30.000 kr. under hovede puden for ellers tager staten dem. og så kan du heller ikke få kontanthjælp da du ikke må eje" eller noget som helst ( eks. sparet noget op der svarer sig til 10.000kr. ) mår du får kontant hjælp. og" for gudsskyld" sig ikke til sagsbehandleren at du får 30.000kr. og holder du bare din mund i det hele taget om dine penge,så skal du bare give banken deres penge.og så er du helt fri for bekymringer.

knus Anne-christine.
Jeg når som den første at gå ind og skrive at den her side IKKE skal bruges til at give gode råd om at snyde samfundet eller for den sags skyld andre og hvad se jeg så

Synes du virkelig at det er rimeligt at en person bare skal gemme pengene under sin hovedpude og dermed snyde samfundet og alle andre ????

Vi sidder herinde og råber ud til alle at vi for fanden vil have at kommunerne skal overholde de regler som findes og så kan det da ikke være rigtigt at når så det gælder os selv....tja så har vi det ikke på samme måde...

Jeg håber virkelig ikke at @Gipsyrose følger dit råd....

Samtidig er dette et opråb til alle om at undlade at give råd om at snyde andre...uanset om det er samfundet eller andre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 00:36   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vi give Maja44 ret, det bedste er at opsøge sagsbehandleren og lige få den vendt. Der er garanteret flere regler end vi kender til, og du skulle jo meget nødigt ende som socialbedrager, fordi rådene ikke er i tråd med den bredere lovgivning......

Da jeg var yngre og skyldte 23.000 kr i banken (og var på kontanthjælp), der sagde min sagsbehandler at det var dejligt mine forældre ville betale min gæld ud. Pengene var ikke specielt en gave, men mere ment som en håndsrækning til, at jeg kunne overleve på kontanthjælpen (jeg betalte 1400 kr om måneden) til banken. Og som sagsbehandleren sagde, så nyttede det jo heller ikke at jeg levede for de 23.000 kr og kom tilbage til kontanthjælpen, og igen ikke ville kunne betale mine udgifter.
I forvejen betalte mine forældre også min lysregning og telefonregning.

Så når man har sådan en sag, så kan det godt betale sig at få sin sagsbehandler med ind over. Og så ved man jo at man har gjort det rigtige og kan sove trygt om natten. Og du er jo frit stillet om du vil modtage gaven eller ej.

Men den gang sagde hun, at der intet lå til hinder for, at mine forældre betalte min gæld ud. OM der er kommet nye regler i dag ved jeg ikke.

Omvendt - og som jeg har fortalt før herinde, så sagde kommunen da heller ikke noget til at mine forældre betalte alle mine psykologbehandlinger, og det var IKKE småpenge, det løb jo op i hvad man får at leve for på kontanthjælp i en årerække.
Men ok, der sparede de jo så også selv pengene.

Sidst redigeret af Ninja; 02-11-2011 kl. 00:41.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formue/kontanthjælp. Tommy47 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 05-02-2013 00:04
Kontanthjælp - max formue 10.000,- Mulle83 Alt det andet 10 16-11-2012 19:18
Kontanthjælp og formue Bonni87 Alt det andet 3 15-05-2012 11:46
formue vs kontanthjælp kandelsdorff Alt det andet 14 14-02-2012 14:41
kontanthjælp og formue Dep Alt det andet 7 11-01-2012 00:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension