K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2011, 00:57   #1
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Danmark ER et lavskatteland.

http://www.information.dk/283162

Så blev den VK myte da aflivet. Der er en ret lav skat på arbejde i Danmark sammenlignet med resten af EU.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 01:53   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo men samlet set, kan man dårligt ånde lettet op, uden at kløjs lidt i moms og afgifter der netop gør DK til et højskatteland.......

Og nu vil de så sænke skatten markant på arbejde - og i den anden ende hæve skatter og afgifter endnu mere markant.

Jojo, man giver med den ene hånd og tager tilbage med begge.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 02:11   #3
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jo men samlet set, kan man dårligt ånde lettet op, uden at kløjs lidt i moms og afgifter der netop gør DK til et højskatteland.......

Og nu vil de så sænke skatten markant på arbejde - og i den anden ende hæve skatter og afgifter endnu mere markant.

Jojo, man giver med den ene hånd og tager tilbage med begge.
Du kan jo overveje, hvorfor vi så ikke betaler for sygehuse og medicin og børnepasning på samme måde som i udlandet. Hørt om den nye modersmærkeskræftmedicin? den koster 'kun' 800.000. Men den virker ret godt. Så.. er det dem som har råd til den som skal have den, eller dem som har sygdommen? Hvad vejer mest. Et menneskeliv, eller 800.000?

Og ja, det er netop pointen at man giver og tager. Jeg går ned og handler ind for 1000 kr. Der er 25% moms på. så 750 kr til forretningen. De skal betale timeløn til nogle ansatte.. lad os sige det er 400kr. De betaler en 40% skat af det. Det er 160kr. Virksomheden købte så også de varer af producenten for 200kr. Så de har 150kr profit. De betaler 20% virksomhedsskat af det.. 30kr. De udbetaler så løn til ledelsen osv. 100kr. (Der er nu 30 kr tilbage i virksomheden) som betaler 50% skat af det. 50 kr. Producenten af varen skal så betale skat.. ca det samme som butikken så en 250kr.

250+160+30+50+250= 740kr er allerede tilbage i statskassen. Eller 74% - bare på forbrug. Nu er det hele noget mere avanceret ude i den virkelige verden og ovenstående er noget forsimplet..

Men det er derfor "velfærdssystemet" fungerer, folk bytter bare penge med hinanden og dét er også den forsikring alle har, som man ikke skal hive ud af forsikringer som også vil kræve en 'ekstra' præmie kaldet profit for at tegne den slags. Det er billigere for alle.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 14:02   #4
FredeFup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-10 2011
Lokation: Furesø Kommune
Indlæg: 35
Styrke: 13
FredeFup er ny på vejen
profit ?

Er det de dovnes løn?
FredeFup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 14:26   #5
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FredeFup Se meddelelser
profit ?

Er det de dovnes løn?
Nej? Det er bare dem som udnytter andres ulykker til egen fordels fortjeneste. Jf. forsikringselskaber. "Private ordninger er altid dyrere da der skal tillægges en profitmargin - og helst så høj som mulig"
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 15:26   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FredeFup Se meddelelser
profit ?

Er det de dovnes løn?
De dovnes løn?

Tænker du dybt eller overfalde?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 16:18   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den enlige mor som er på kontanthjælp eller kun har en FP

hun synes nok det er blevet langt dyre og leve, bare de sidste par år
samt der er udsigt til endnu flere afgifter fra soc og SF
nå nej det er jo de radikale som bestemmer det hele

samt denne gruppe heller ikke får glæde af et beskæftigelsesfradrag på arbejde, som skal udligne afgifterne.

de har ikke meget og glæde sig over de næste år


forsikringselskaber
netop fordi jeg får fra 2 har jeg ikke kostet samfundet noget i 17 måneder
alså kan ikke modtage kontanthjælp
dog koster nye undersøgelser hele tiden samfundet og nu bor jeg på bosted
betaler kun kosten
samt har kronikertilskud, betaler selv ca 3500 kr, men bruger for lidt over 40000 kr om året

samt hvis jeg får tildelt en pension engang til næste år
så bliver jeg modregnet

så man kan så sige, at samfundet spare nogle penge, netop fordi jeg selv havde tegnet en
samt min arbejdesgiver også havde tegnet en.

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-10-2011 kl. 16:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 22:14   #8
Stenen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Stenen er ny på vejen
Dk lavskatte land.. Næppe !

Det her er taget fra skats hjemmeside.

Tjeck selv linket...
http://www.skm.dk/publikationer/skat/1453/1625/

En gennemsnitlig industriarbejder betaler i Danmark 60 %.

EU gennemsnittet er 53,5 %.

Så efter vi ligger en del over gennemsnittet. Så kan vi vidst næppe beskyldes for at blive kaldt et "lavskatteland".
Stenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 22:54   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
250+160+30+50+250= 740kr er allerede tilbage i statskassen. Eller 74% - bare på forbrug.
Der er vel heller ikke noget der hindre, at vi helt afskaffer personskatten på lønindkomst (/ personlig arbejde) og lægge hele beskatiningen over på forbruget ? (evt. differentieret, så basisforbrug beskattes mindre og luxusforbrug / usundt forbrug mere)

Altså imødekommer de der vil have skatten på arbejde ned = pengene hygger sig bedst i borgernes lommer - og herefter beskatter pengene, når de igen kommer op af borgernes lommer og kanaliseres over i forbrug.

Det skal selvf. skrues sammen så de offentlige finanser løber rundt som i dag.

Samtidig kan man sidestille udførsel af kapital fra landet med (luxus)forbrug ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 01:16   #10
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Der er vel heller ikke noget der hindre, at vi helt afskaffer personskatten på lønindkomst (/ personlig arbejde) og lægge hele beskatiningen over på forbruget ? (evt. differentieret, så basisforbrug beskattes mindre og luxusforbrug / usundt forbrug mere)

Altså imødekommer de der vil have skatten på arbejde ned = pengene hygger sig bedst i borgernes lommer - og herefter beskatter pengene, når de igen kommer op af borgernes lommer og kanaliseres over i forbrug.

Det skal selvf. skrues sammen så de offentlige finanser løber rundt som i dag.

Samtidig kan man sidestille udførsel af kapital fra landet med (luxus)forbrug ...
Hvor godt det end lyder på papiret, så er det netop i krisetider, når man har brug for pengene i statskassen - at de ikke vil komme ind da forbruget - både basis og luksus - går helt i bund. Mao skaber det en unødvendig volatilitet, samt massive muligheder for "afgiftssnyd" ved at købe i andre eu lande. Jeg ser ikke umiddelbart andet end problemer ved sådan en model.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialkrise i Danmark Webmaster Politik og Samfund 2 15-01-2013 12:09
Og det var Danmark Hexi Politik og Samfund 9 13-11-2010 05:32
danmark superkok Politik og Samfund 5 25-04-2010 11:12
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension