K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2011, 22:00   #1
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Rådighedsbeløb/enkeltydelse

Hey allesammen.

Jeg vil søge om økonomisk støtte til psykologhjælp.

Er der nogen der ved hvilket rådighedsbeløb der anses for grænsen før man kan få støtte?

Jeg kender godt reglerne omkring hvad der tæller med som rimelige udgifter.

Jeg bor i Københavns Kommune, er sindslidende kontanthjælpsmodtager under afklaring til flex/pension, og jeg er næsten sikker på, at jeg vil blive bevilget støtte til psykologforløb (altså at det vil anses som fornuftigt at jeg kommer til psykolog), hvis ellers jeg opfylder de økonomiske betingelser.


Og så et tillægsspørgsmål:

Kan jeg søge om støtte til et aftenskolekursus (1½ time 1 gang om ugen) selvom der er gang i sagsbehandlingen til afklaring af flex/pension?
Jeg har et par måneder ikke været i nogen aktivering eller lignende da min sag ligger til behandling på et skrivebord i kommunen...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 22:33   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg fik afslag med et rådighedsbeløb på 3800,- (er forsørger) udregnet efter deres overlevelsespolitik med nul tvpakke og internet og forsikringer osv...

Men min sagsbehandler på jobcentret fik den senere bevilget ind under en slags forberedelse til arbejdsprøvning...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 22:40   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hmm... Det lyder ikke lovende...
Men søgte du noget der kunne argumenteres grundigt for?

Jeg er som sagt på vej til flex/pension pga. psykisk sygdom, og psykolog fra arbejdsprøvningsstedet skriver, at jeg vil have gavn af psykologforløb.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 22:47   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja jeg var lægehenvist og det hele....

Men hvis du får afslag på det som enkeltydelse, så kan det være at din sagsbehandler fra jobcentret kan bevilge den som led i en afklaring istedet, som jeg fik det.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 22:49   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hmm... Det lyder ikke lovende...
Men søgte du noget der kunne argumenteres grundigt for?

Jeg er som sagt på vej til flex/pension pga. psykisk sygdom, og psykolog fra arbejdsprøvningsstedet skriver, at jeg vil have gavn af psykologforløb.
Hvis det nu glipper med tilskud til psykolog hjælp fra kommunen.... er der så ikke distriktspsykiatri ovre hos dig.. der er/burde være tilknyttet psykologer eller sygepl. med en psykiatri overbygning..

Og nu kan jeg ikke lige huske om du går hos en psykiater.. men hvis du gør har h*n så ikke en sygepl tilknyttet netop til disse psykolog samtaler.. de 2 forslag koster jo gratis

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 23:12   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg hører ikke under distriktspsykiatrien.

Går hos praktiserende psykiater som er mere glad for medicin end terapi.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 02:07   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det står dig frit for at skifte. Du går bare til din egen læge og siger at det ikke fungere, men at du stadig har brug for behandling hos en der er læge udd´et, så burde din læge være villig til at henvis dig til en anden.

Ja ja der ER ventetid, men i forhold til kommunen vil den ventetid være giver knaldhamrende GODT! ud, i det en læges ord vægter 80 gange tungere end en ikke lægelig udd´et, der til handler det også om behandling, i systemet er behandling ikke alene teapi, men også afprøvning af div medikamenter, og der kan en psykolog ikke hjælpe (de må IKKE)

Hold dig til en psykiater til du er færdig/top behandlet medicinsk, og det så kan overgå til din egen læge, det har også betydning for en evt tilkendelse af fleks, i det man skal have afprøvet alle muligheder for at blive selvforsørgende, også medicinsk.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 11:15   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tror du misforstår, LUM.

Jeg vil ikke skifte til en anden psykiater eller helt holde op med at gå hos en psykiater. Jeg tager medicin og har gjort det i mange år, og har prøvet rigtig mange slags før jeg kom til hende jeg går hos nu som fandt det jeg tager nu som virker.

Jeg vil bare gerne have et forløb hos en psykolog hvor jeg kan få bearbejdet nogle ting der ligger dybt og holder mig nede i de depressive perioder. Jeg tror, at jeg vil kunne håndtere depressionerne bedre hvis jeg kommer igennem de ting.

Har henvisning fra egen læge og en psykolog udtaler i rapport fra arbejdsprøvning, at jeg vil kunne have gavn af et psykologforløb, men at det ikke vil ændre min arbejdsevne.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 11:46   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis der står at det ikke vil ændre din arbejdsevne, kan det være svært for jobkonsulenten at få det bevilget...

Men de tilbyder jo også den slags terapi indenfor psykiatrien.. så prøv at gå din psykiater på klingen, og hør om han ikke kan henvise dig til et gratis forløb.

Gennem kommunen får du alligevel aldrig mere end 10 gange hvis du er heldig, og der når du ikke langt, medmindre det er småting det drejer sig om, når det er en helt ny behandler der ikke kender dig.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 11:52   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
- så nemt er det heller ikke at få bevilliget hjælp gennem distrikts psykiatrien, de skal skam osse spare, og i mit tilfælde var svaret, at det ville være ressourcespild at få psykolog timer - og så kan man stå der med håret i postkassen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enkeltydelse elisa58 Alt det andet 12 07-02-2012 10:35
enkeltydelse og arv tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-11-2011 22:12
rådighedsbeløb ved ansøgning aff enkeltydelse jali Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-08-2011 05:58
Rådighedsbeløb og "formue" ved enkeltydelse LeneGo Alt det andet 8 01-08-2010 11:01
Enkeltydelse Bassemanden Alt det andet 14 06-07-2010 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension