K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2011, 16:44   #1
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Enkeltydelse som forsørgelse?

Min samlever står i den situation at han pr. 31/10 er opsagt pga sygdom og han er forudlønnet så oktober måneds løn blev udbetalt 30/9. Nu er hans forlængelsesanke fået medhold i BAN og han får derfor sygedagpenge 1/11 til 28/11 hvor de 39 uger udløber. Disse SDP bliver først udbetalt sidst i november og han har derfor intet udbetalt til den første.

I dag var vi på ydelseskontoret og de foreslog at ansøge om enkeltydelse da han ikke kunne få kontanthjælp for en måned.

De er jo dejligt at den mulighed er der, men jeg spekulerer selvfølgelig på hvor meget man kan få udbetalt. Vi skal dokumentere alle udgifter på månedsbasis og så regner de vel noget ud. Håber trods alt vi kan få til at dække udgifterne så må vi se om vi kan overleve for resten på min elevløn.

Så hvis nogen har prøvet det eller kan finde en sats eller lign på google så kom hid!
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 16:59   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis man er forudlønnet, så burde man jo ikke mangle penge en måned, da næsten alle andre ydelser er bagudbetalt, fordi man har fået penge forud til den næste måned.

Der har været en måned hvor han fik 2 måneders ydelser samtidig da han fik hans første løn.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 17:07   #3
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Ja for mange år siden da han blev ansat tjenestemand
Og ja man kan sige i bakspejlet at vi burde have gemt den til en situation som nu.

Bortset fra at man i sin vildeste fantasi ikke havde troet nogensinde at stå her og tigge på kommunen om forsørgelse. Hvis manden havde skiftet karrierre havde det jo nok været med i betragtningen og så havde man kunnet spare op til det.

Tak for et konstruktivt indlæg!
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 17:35   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skriver flere års ansættelse-. Så er der vel en opsigelsesperiode samt fratrædelsesgodtgørelse på flere måneders løn? Hvordan kan det komme som lyn fra en klar himmel? Er han tjenestemand får han vel pension eller i værste fald opsat pension, som han selvfølgelig ikke får gavn af lige her og nu.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 17:41   #5
Fyret2011
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Fyret2011 er ny på vejen
Hej

Hvis han er tjenestemand og fyret pga. sygdom modtager han så ikke en form for tjenestemandspension fremover ??

En sådan pension udbetales også forud, ligesom lønnen.
Fyret2011 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 17:58   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Undskyld Mariba hvis du misforstod mit indlæg det behøvede absolut ikke at skulle opfattes negativt....men jeg så bare komikken i at havde brugt pengene 2 gange og så skulle kommunen bare betale her og nu.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 18:26   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Umiddelbart er din mand da stillet på en i mine øjne besynderlig måde. Som tjenestemand får man løn under sygdom og refusionen fra kommunen går til arbejdsgiveren. Den har man mig bekendt ikke selv noget med at gøre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 19:30   #8
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Kræver vist lidt forklaring her.

Og undskyld Jasch for mit sure opstød. Jeg/vi er bare så træt af denne situation.

Manden faldt for 52 ugers varighed 28/2-11. Herved stoppede rufusion til arb.giver. Manden fik stadig løn indtil 30/9, altså oktober måneds løn.

Vi gik jo så ud fra at det hed kontanthjælp fra 1. nov. Men klagen over SDP stop har vi for en uge siden fået at vide vi fik medhold i. Derfor står vi nu i den klemme at han ingen løn/SDP får til den første.

Han har indtil videre kun ret til opsat pension, dvs udbetaling når han bliver 60 år. Der er lige godt 20 år endnu.

Og jo på et tidspunkt fik han 2 lønninger på en gang, men som før skrevet så er dette som i nok ved ikke en særlig ønsket situation. Og det er let at være bagklog.

Havde vi kunnet klare det økonomisk så havde vi sgu da ikke stået med hatten i hånden og bedt om denne ydelse. Vi har bare 2 børn som skal forsørges!
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 20:05   #9
toppe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
toppe er ny på vejen
Har i søgt om fleksjob hos kommunen, men det kommer jo selvfølgelig an på hvad han fejler. prøv at kigge på den
12-02-10
Nyt fra Rådgivningen: "For syg til fleksjob, for rask til pension". Den går ikke længere, afgør byretsdom
Kategori: Nyt fra Rådgivningen
"Du er for rask til førtidspension, men for syg til fleksjob". Den besked får mange syge danskere hvert år af deres kommune. I november 2009 blev der afsagt en byretsdom, som tildelte en kvinde 485.000 kr. i erstatning, fordi kommunen havde stoppet hendes sygedagpenge uden at tage stilling til fleksjob eller førtidspension.

Rådgivningen på Center for Små Handicapgrupper kender til lignende situationer og vurderer, at den ny dom kan få stor betydning for mennesker med sjældne sygdomme i samme situation.

Dommen kan læses på A-pressens netavis avisen.dk. Læs dommen her
http://www.csh.dk/index.php?id=17&tx...5D=&no_cache=1
singør dommen.
toppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 08:50   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan måske få "overlevelseshjælp" for den ene mrd.

Men samme betingelser for kontanthjælp vedr ægtefælle, husstandsindtjening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forsørgelse.. fruschmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 25-09-2013 12:45
Forsørgelse under ressourceforløb. mookmik Alt det andet 3 28-05-2013 21:15
Atter uden forsørgelse. Connie Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 21-03-2011 11:37
Forsørgelse ? majbrit c Spørgsmål ang fleksjob 3 26-10-2009 18:01
syge mister forsørgelse.. kurttrold Midlertidig Førtidspension 10 15-09-2008 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension