K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2011, 16:05   #1
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Lægekonsulent "enighed"

Nu tales der stort kun altid om sager, hvor borgeren "føler" sig bortdømt eller ikke føler retfærdigt behandlet mht diagnose mv.

Nu er jeg i en situation, hvor min kommune`s lægekonsulent, er helt enig med min praktiserende læge, speciallæger og diverse undersøgelser og ligeledes er enig i, at min tilstand er varig.

Hvis der så desuagtet gives divergerende oplysninger/afgørelser af en enkelt administrativ/ledende medarbejder i en kommune, er dette så i tråd med gældende lovgivning eller praksis?

For i såfald, kunne det jo faktsik betyde, at en borger så, er tvunget til at fortsætte sit liv på en kontanthjælp på absolut ubestemt tid og på den måde dybt vanskeliggøre et liv, økonomisk anskuet.

Hvad er jeres meninger og eller erfaringer med en sådan problemstilling?

Sidst redigeret af PerHolbæk; 18-10-2011 kl. 16:18.
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 16:15   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg har kæmpet et par år med en lægekonsulent
den kamp er så fordi, der er ingen behandlingsmuligheder
nu er så en ny kampe startet, nu vil de have ydeligere dokumentation på den det er varigt.
har været uden indtægt i 15 måneder og kommer aldrig til at kunne modtage kontanthjælp. Da jeg har to forsikringer som udbetaler hver måned
alle er enig læger bosted kontrakt person, min sygeplejerske om pension
har 9 diagonser både fysiske og psykiske

tror mig, hvis det ikke var kommunen som skulle udbetale en FP til mig
så havde jeg fået den for længe siden

Alt hvad der har med en kommune at gøre, er økonomi og ikke andet
har altid arbejdet men i mine 3 år har absolut ikke mødt nogen hjælp på kommunen
kun modarbejdelse hele vejen igennem
kun mit bosted, men det er heller jobcenteret der har med det at gøre.

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-10-2011 kl. 16:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 16:19   #3
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Der er heller ingen behandling tilgængelig i mit tilfælde....

...og jeg har heller intet rådigheds beløb, tiltrods for jeg modtager kontanthjælp...

Men jeg spugte, om det kan være i tråd med gældende lovgivning, hvis en enkelt medarbejder obstruer dig vejen?
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 18:05   #4
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
send en skriftlig klage til alt og alle.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 18:12   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PerHolbæk Se meddelelser
...og jeg har heller intet rådigheds beløb, tiltrods for jeg modtager kontanthjælp...

Men jeg spugte, om det kan være i tråd med gældende lovgivning, hvis en enkelt medarbejder obstruer dig vejen?
Nej det er der ikke
alt er op til kommunen
de kan gøre lige hvad de vil
det eneste er man kan anke, men der skal træffes en beslutning først
regner med at skulle kæmpe i hvertfald et år endnu.
har ikke tænkt mig og selv søge pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 18:15   #6
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Der er skam både klaget og anket, siden klaget igen og anket osv - ligger nu hos ombudsmanden....
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 18:22   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Borgerrådgiver.....

Kære Per.

skal du undersøge om din kommune har ansat.

Ellers læs her om dine klagemuligheder:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Jeg går ud fra at du har 100% aktindsigt i ALT fra ALLE.

Ellers tal med den øverste politiske chef om din situation, socialudvalgsformanden

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 18:32   #8
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Mange tak, Peter

Borgervejlederen er såmænd inden over og har været det længe.

100% aktindsigt forefindes også.

Har også været oppe på socialudvalgs formandens bord og skal i morgen tale med pågældende igen. - Påtænker at jeg vil forsøge, at ansøge om en midlertidig fp, da mit helbred fortsætter med at forværres og at kommunen derfor, har bremset for endnu en arbejdsprøvning, denne gang på DAC - Sociale arbejdsmarked center.

Har endda også haft min sag i bla P4 og i den lokale presse her, men er altså fortsat fuldkommen ufaklaret...
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 22:03   #9
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PerHolbæk Se meddelelser
Nu tales der stort kun altid om sager, hvor borgeren "føler" sig bortdømt eller ikke føler retfærdigt behandlet mht diagnose mv.

Nu er jeg i en situation, hvor min kommune`s lægekonsulent, er helt enig med min praktiserende læge, speciallæger og diverse undersøgelser og ligeledes er enig i, at min tilstand er varig.

Hvis der så desuagtet gives divergerende oplysninger/afgørelser af en enkelt administrativ/ledende medarbejder i en kommune, er dette så i tråd med gældende lovgivning eller praksis?

For i såfald, kunne det jo faktsik betyde, at en borger så, er tvunget til at fortsætte sit liv på en kontanthjælp på absolut ubestemt tid og på den måde dybt vanskeliggøre et liv, økonomisk anskuet.

Hvad er jeres meninger og eller erfaringer med en sådan problemstilling?


Jeg kan ikke finde ud af, om det er i tråd med gældende lovgivning, men det finder sted, for jeg kan fortælle dig, at jeg står i nøjagtig samme situation som du ridser op, hvor lægekonsulenten er enig med diverse lægepapirer i varig tilstand og ingen arbejdsevne, hvilket i øvrigt også var sagsbehandlers holdning, hvorfor min sag blev sendt med indstilling til pension, og kom tilbage med besked om, at den ikke kunne blive behandlet som pensionssag.

Noget som Beskæftigelseankenævnet i øvrigt var langt over et år om at give kommunen ret i, under påstand af, at alle muligheder ikke var udtømte.

Så havner man først der, så kan man åbenbart for tid og evighed svæve i det uvisse, da definitionen på, hvornår "alle muligheder er udtømte" åbenbart ikke har nogen klare grænser
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 22:24   #10
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Utroligt! - Simpelthen utroligt....

Ked af det på dine vegne, men vi må jo så bare være ENDNU stærkere. Jeg har lovet både avis og DR p4 at vende tilbage, når der er nyt og så kan de jo egentligt passende forhøre sig hos den pågældende person, i min sag.

Kan altså ikke passe, at man ikke må få lov til at føre et ordentligt liv, selv når man er svag....
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension